L Leuven->Mechelen vraagje

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
OO-MSS

L Leuven->Mechelen vraagje

Bericht door OO-MSS »

Hallo,
ik ben weet zo een grote rondrit aan het plannen en vraag me af met welk materieel ze de L-diensten Mechelen->Leuven doen. ik weet dat de meeste met M4 zijn maar de welke worden gedaan door klassiekers eigenlijk ???


alvast bedankt,
OO-MSS
Greg

Bericht door Greg »

L Mechelen - Leuven word gereden met AM86 'sprinter' als ik me niet vergis. Of Break..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Greg schreef:L Mechelen - Leuven word gereden met AM86 'sprinter' als ik me niet vergis. Of Break..
tijdens het weekend vermoed ik want tijdens de week doet M4
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Tijdens de week is het dus de M4 met de gewone L-treinen. Dat zijn dezelfde treinen die de IR-verbinding Mechelen-Kortrijk verzorgen en soms zit daar ook een samenstelling met klassieke stellen tussen. De piektreinen worden gereden met breaks en klassieke stellen.
De directe treinen Leuven-Mechelen worden allemaal met breaks gedaan.

In het weekend zijn het dan de breaks van de IR-verbinding Leuven-Mechelen-Sint-Niklaas/Antwerpen, maar deze stoppen niet overal.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

In het weekend in de IR f met breaks, die is technisch gekoppeld aan de L naar Leuven, en ook soms aan de IC C Kortrijk-Oostende (maar dan met M4'en)
Over de middag (om 12u30 te Waregem) is de IR f met klassieke stellen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in het weekend is die IR totaal ni verbonden met die L trein hoor
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in het weekend rijdt er geen L-trein daar :roll: alleen de IRa die stopt op de meeste haltes. De IRa wordt met 2 of 3 breaks gedaan op dat stuk.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Hoi,

Om geen nieuw topic te moeten openen:
Wat is de IC-verbinding die Ottignies verbindt met Leuven, via Bierges-Walibi? Gisteren ben ik via die verbinding van Bierges naar Leuven gereist (meerbepaald met deze trein) via die IC-verbinding, die btw uitgevoerd werd door 2 gekoppelde sprinters. Ik zou dus graag weten om welke verbinding het juist gaat (de letter dus met andere woorden ;)). Dank bij voorbaat.

Grtz,
Maikel
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Dat is een ICT met de T van toerist. Er zijn zo twee treinen die enkel van 1 april tot 5 november rijden en nog eens drie extra van 15 juli tot 27 augustus. Volgens het spoorboekje dan toch..

Je moet zelf maar is zien in het spoorboekje, hier: http://ari.b-holding.be/root2/default.asp?langue=1
of direct: http://ari.b-holding.be/root2/folder/il ... /C-139.pdf
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Ok, dank u zeer Elgar ;).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

gereden met varkensneuzen als ik me niet vergis :P
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Shrek schreef:gereden met varkensneuzen als ik me niet vergis :P
Mijn ritje werd nochtans uitgevoerd door 2 gekoppelde sprinterkes ;)...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ah dan hebben ze het veranderd :P vorig jaar zat ik daar in een 75 :P
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Het ene uur zijn het M4, het andere uur klassiekjes. Via de uurregeling op de website staat M4 bovenaan ( detail ). Het andere uur zou er dan am q ofzoiets moeten staan.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

op de site is het zo:
AM =klassiekje
AM q =duikbril
AM b =break
HV M4 =M4 hé
Plaats reactie