Dagje Luxemburg

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Dagje Luxemburg

Bericht door Accelerat »

Ik ben van plan om 22 december naar Luxemburg te gaan, alleen vraag ik me af wat de goedkoopste manier is... Ik wil heen via Luik en Gouvy en de terugweg via Brussel met de EC.
Ik dacht zelf dat dit de goedkoopste manier was:
Breda-Visé enkele reis
Visé-Gouvy Shoppingbiljet/Go-pass
Gouvy-Troisvierges enkele reis
Troisvierges-Luxemburg-Volmerange of Esch-sur-Alzette-Luxemburg-Kleinbettingen zo'n CFL dagkaartje van €4,-
Kleinbettingen-Sterpenich enkele reis
Sterpenich-Essen shoppingbiljet/go-pass
Essen-Breda enkele reis
Is dit de goedkoopste manier om naar ginder te gaan? Ik zat ook nog te denken om via Virton te gaan met Go-pass en in Luxemburg af te stappen en dan de CFL trein naar Luxembourg, maar dan kon ik geen EC nemen. Mijn doel is om uiteindelijk om de Luxembourg-Liège te doen en een van de EC's te pakken.
Wover

Bericht door Wover »

In principe mag je denk ik wel geen aanvullende biljetten kopen, tenzij je natuurlijk in elk station afstapt om een te kopen... Misschien dat dat voor grenspunten anders ligt.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Aij! Daar zegt ge iets, ik geloof dat het met shoppingbiljet al helemaal niet mag. :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Ter info er is geen enkele trein meer in belgie die onder de EC vlag aan het rijden is, ofwel IC ofwel INT, zie gele affiches te brussel zuid en de routeplanner NMBS online. beide sprekenvan INT of IC, in het spoorboekje zelf staat nog wel EC vermeld.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Het shoppingbiljet mag je niet gebruiken in combinatie met een internationaal ticket:
Met het 'Shoppingbiljet' wordt geen combinatie toegestaan met een internationaal vervoerbewijs.
Zie http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/ticke ... /index.php

Sommigen betwijfelen wel of de NMBS dit kan afdwingen.

Voor de terugreis zal je een biljet moeten hebben tot Aarlen (Arlon) want met je GoPass (of shoppingbiljet?) kan je niet starten vanaf Sterpenich, dat is immers alleen een grenspunt, geen station.

Wat betreft INT of EC, op de site wordt toch nog gesproken over Eurocity:
http://www.b-rail.be/int/N/trains/day/d ... /index.php. Maar de site is niet altijd even juist...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das is de infopaginda die je aanspreekt die zal nog niet zijn vernieuwd.
ik had het over de pagina's op de site waar je de dienstregelingen kan opvragen, test zelf maar eens.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Steven schreef:das is de infopaginda die je aanspreekt die zal nog niet zijn vernieuwd.
ik had het over de pagina's op de site waar je de dienstregelingen kan opvragen, test zelf maar eens.
Heb ik gedaan, het klopt. Ik wou je ook niet tegenspreken. Ik stel alleen vast dat de NMBS de ene keer spreekt van "INT", de andere keer van "EC"...
Het is natuurlijk maar een naam. Door het ontbreken van de catering en de vele stops waren deze treinen m.i. eigenlijk de facto al geen echte Eurocity's meer...
Wover

Bericht door Wover »

In het spoorboekje staan ze wel nog als EC aangeduid :).
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Maakt niet uit of het in België onder IC, EC of INT vlag rijd, het gaat mij om het materieel dat er rijd. :D
Maarre, wat kan ik dan als alternatief ervoor gebruiken..?
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Als je naar luxemburg wil rijden kan je toch gewoon de IC Brussel Midi - Luxemburg nemen, das de snelste manier
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Nekvin schreef:Als je naar luxemburg wil rijden kan je toch gewoon de IC Brussel Midi - Luxemburg nemen, das de snelste manier
Via Luik is leuker en mooier en minder kans op M6. :P
Weet iemand hoe het zit met de een eventuele staking de 22e? :?
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re:

Bericht door rvdborgt »

sncf-sncb schreef:Weet iemand hoe het zit met de een eventuele staking de 22e? :?
Er is niets aangekondigd binnen de tiendagentermijn, dus er komt geen georganiseerde staking. Een wilde staking blijft natuurlijk mogelijk (zie b.v. Gent gisteren...)

Groetjes,
Rian
Bartjedj

Re: Dagje Luxemburg

Bericht door Bartjedj »

Nu zaterdag wordt er gestaakt. Zonet rondgeroepen op radio.

BDJ
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Dagje Luxemburg

Bericht door Patrick »

Bartjedj schreef:Nu zaterdag wordt er gestaakt. Zonet rondgeroepen op radio.

BDJ
OVS staakt omdat NMBS niets op papier wil zetten. NMBS kan daarover enkel met de 2 erkende vakbonden praten.
Ze spreken dus over slechts 2 erkende vakbonden: de roodjes en de groentjes. Zijn de blauwtjes dan niet erkend?
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dagje Luxemburg

Bericht door rvdborgt »

Bartjedj schreef:Nu zaterdag wordt er gestaakt. Zonet rondgeroepen op radio.
De vraag ging over de 22e. De tiendagentermijn voor de 22e is voorbij.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie