Voorwaarden Campuskaart

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je moet inwoner zijn van eu dacht ik, maar de rest van de voorwaarden moeten ook voldaan zijn he
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:je moet inwoner zijn van eu dacht ik, maar de rest van de voorwaarden moeten ook voldaan zijn he
Oké. :) Dan proberen we het morgen gewoon aan het loket en we gaan zien. :lol:
Bedankt voor de hulp! :wink:
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

sncf-sncb schreef:
Steven schreef:een campuskaart = abonnementsformule, ga jij dus voor een maand een vast traject kopen, dit traject een 10tal keer per maand doen, is het eindpunt van uw traject uw school? als je aan deze voorwaarden voldoet dan kan jij een campuskaart kopen. het grote verschil met een schooltreinkaart (schoolabo) is dat je deze kaart een beperkt aantal keer per maand kan gebruiken.
Campuskaart is 5 H/T op een bepaald traject binnen een termijn van 49 dagen, ik zou eventueel Essen-Brussel willen kopen op een campuskaart, niet echt voor schooldoeleinden maar gewoon omdat ik een paar keer in Brussel moet zijn komende maand.
Roosendaal(Gr) - Brussel kan overigens ook, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Groetjes,
Rian
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

rvdborgt schreef:
sncf-sncb schreef:
Steven schreef:een campuskaart = abonnementsformule, ga jij dus voor een maand een vast traject kopen, dit traject een 10tal keer per maand doen, is het eindpunt van uw traject uw school? als je aan deze voorwaarden voldoet dan kan jij een campuskaart kopen. het grote verschil met een schooltreinkaart (schoolabo) is dat je deze kaart een beperkt aantal keer per maand kan gebruiken.
Campuskaart is 5 H/T op een bepaald traject binnen een termijn van 49 dagen, ik zou eventueel Essen-Brussel willen kopen op een campuskaart, niet echt voor schooldoeleinden maar gewoon omdat ik een paar keer in Brussel moet zijn komende maand.
Roosendaal(Gr) - Brussel kan overigens ook, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Groetjes,
Rian
Hé da's een goede tip! Bedankt! :D
Wover

Bericht door Wover »

sncf-sncb schreef:
rvdborgt schreef:
sncf-sncb schreef: Campuskaart is 5 H/T op een bepaald traject binnen een termijn van 49 dagen, ik zou eventueel Essen-Brussel willen kopen op een campuskaart, niet echt voor schooldoeleinden maar gewoon omdat ik een paar keer in Brussel moet zijn komende maand.
Roosendaal(Gr) - Brussel kan overigens ook, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Groetjes,
Rian
Hé da's een goede tip! Bedankt! :D
Wel Roosendaal Grens dus, dan heb je in principe ook nog een ticket Roosendaal - Roosendaal Gr nodig ;).
asgard0822

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door asgard0822 »

Hallo

Ik heb ook een vraagje over campuskaarten
Ik ben 18 jaar maar ga voorlopig even niet meer naar school
Op de NMBS site staat de klasse 12-18 jaar.
Kan ik toch nog een campuskaart kopen of niet?

HArtelijk dank bij voorbaat

Asgard
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Steve »

asgard0822 schreef:Hallo

Ik heb ook een vraagje over campuskaarten
Ik ben 18 jaar maar ga voorlopig even niet meer naar school
Op de NMBS site staat de klasse 12-18 jaar.
Kan ik toch nog een campuskaart kopen of niet?

HArtelijk dank bij voorbaat

Asgard
Dit zeggen de NMBS-vervoersvoorwaarden (deel 2) over de Schooltreinkaart (wat een Campus volgens het reglement is):
b) Rechthebbenden:
Schooltreinkaarten worden uitgereikt aan leerlingen en studenten jonger dan 26 jaar die
ingeschreven zijn in een privé of publieke onderwijsinstelling (van het vrij (katholiek) of het
gemeenschapsonderwijs).

Opgelet:
Ze mogen niet over een inkomen beschikken of niet voor eigen rekening werken. Leerlingen onder
leercontract of in stage hebben wel recht op een schooltreinkaart. De instellingen van “Centrum
voor volwassenenonderwijs SYNTRA Vlaanderen” en van “IFAPME” (Institut wallon de Formation en
Alternance et des indépendants et des Petites et Moyennes Entreprises) bieden erkende
beroepsopleidingen aan voor volwassenen. Personen onder de 26 jaar die een dergelijke opleiding
volgen, hebben recht op een schooltreinkaart voor de duur van hun opleiding.

Uitgesloten voor:
Jongeren die een uitkering ontvangen van de VDAB, FOREM of ACTIRIS en die een (al dan
niet verplichte) opleiding volgen.
Jongeren, die over een inkomen beschikken (werk of vervangingsinkomen) en lessen volgen
(volwassenenonderwijs).

De houder van een Schooltreinkaart die niet meer aan de vereiste voorwaarden van rechthebbende
voldoet, is verplicht het afgiftestation hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen en, bij het
verstrijken van de lopende geldigheidsmaand, de Treinkaart (moederkaart + valideringsbiljet) terug te
geven.
Het antwoord is dus negatief, je moet kunnen aantonen dat je les volgt om een Campus-kaart aan te vragen.

Mocht je er al eentje hebben, is het een ander verhaal: in principe ben je verplicht om hem dan in te leveren (zie laatste bepaling), maar dat is in de praktijk zeer moeilijk te controleren. Bij een controle hoef je - bij mijn weten - in principe enkel de Campus voor te leggen en eventueel een identiteitsbewijs als dat gevraagd wordt. En de NMBS maakt het je ook niet bepaald moeilijk door een moederkaart af te leveren die tot je 26e geldig blijft en zonder enige formaliteit verlengd kan worden tot die datum.
sippycarlito

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door sippycarlito »

Hallo iedereen,

Ik ga werken als vakantiejob in Plopsaland (De Panne) en kom uit Zedelgem. Indien ik apparte ticketjes koop, betaal 8.20€ H/T met koringskaart grote gezinnen 042. Maar als ik een campuskaart heb kan ik dat voor nog geen 2€ H/T. Mag/kan ik een campuskaart kopen voor Zedelgem - De Panne als ik in Brugge naar school ga?

mvg,
Simon
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Frank »

Uit de voorwaarden komt:
De Campuskaart wordt afgegeven voor het traject tussen het door de treinkaarthouder gevraagde station en het station dat de onderwijsinstelling of de bezochte stageplaats bedient.
sippycarlito

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door sippycarlito »

Maar zij weten dat toch niet. Een meisje uit mijn klas heeft ook één om naar Gent te gaan voor haar orkest. Als ik geen brief moet afgeven, da kan het toch of niet?
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Frank »

Ik weet niet of ze er al dan niet moeilijk over doen, maar omdat je een attest van je school dient voor te leggen, weten ze het wel degelijk.

http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... 2_2010.pdf
sippycarlito

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door sippycarlito »

Als je geen 18 bent, dan moet je toch naar school en vragen ze dat toch niet.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Frank »

Anderzijds hebben we op het forum wel een erg creatieve gebruiker van de Campus-pass:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14 ... us#p107890

Dat is ook wel weer twee jaartjes geleden, ik heb geen idee of de voorwaarden in die tijd zijn aangescherpt.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Steve »

Frank schreef:Anderzijds hebben we op het forum wel een erg creatieve gebruiker van de Campus-pass:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14 ... us#p107890

Dat is ook wel weer twee jaartjes geleden, ik heb geen idee of de voorwaarden in die tijd zijn aangescherpt.
Opgelet: die creatieve gebruiker was toen nog geen 18, en dat verandert veel. Gezien de schoolplicht heb je onder de 18 automatisch recht op een Campus, zonder dat je een schoolattest o.i.d. hoeft voor te leggen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Steven »

MIVB-reiziger schreef:
Frank schreef:Anderzijds hebben we op het forum wel een erg creatieve gebruiker van de Campus-pass:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14 ... us#p107890

Dat is ook wel weer twee jaartjes geleden, ik heb geen idee of de voorwaarden in die tijd zijn aangescherpt.
Opgelet: die creatieve gebruiker was toen nog geen 18, en dat verandert veel. Gezien de schoolplicht heb je onder de 18 automatisch recht op een Campus, zonder dat je een schoolattest o.i.d. hoeft voor te leggen.
OFF topic
schoolplicht bestaat niet, leerplicht wel
ON topic

ik denk dat je nu ten alle tijden dat document moet laten invullen. Ik zag niet op slag een onderscheid op dat formulier tussen +18 en -18
Plaats reactie