Abonnement en verder rijden

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Abonnement en verder rijden

Bericht door SteC »

Ik heb hier een vraagje voor de conducteurs hier.

Ik heb een abonnement Oostende-Zwijndrecht, en ik wil een keertje met de IC tot in Antwerpen rijden. Mag ik dan met een keycard reizen?
Zo nee, moet ik dan een kaartje kopen vanuit Zwijndrecht of vanuit de laatste halte voor Zwijndrecht (Sint niklaas of Beveren)?
Trainspotterke

Re: Abonnement en verder rijden

Bericht door Trainspotterke »

SteC schreef:Ik heb hier een vraagje voor de conducteurs hier.

Ik heb een abonnement Oostende-Zwijndrecht, en ik wil een keertje met de IC tot in Antwerpen rijden. Mag ik dan met een keycard reizen?
Zo nee, moet ik dan een kaartje kopen vanuit Zwijndrecht of vanuit de laatste halte voor Zwijndrecht (Sint niklaas of Beveren)?
Ja, op voorwaarde dat die IC in Zwijndrecht stopt, wat dus niet het geval is! :wink:

Neen, dus.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Ik veronderstel dat dat een antwoord is op de keycard vraag.
Dus gewoon een ticket vanuit zwijndrecht.
Wover

Bericht door Wover »

Je mag nooit vervoersbewijzen kopen die elkaar aanvullen. Je mag dus bv niet een traject doen met twee regeltjes op een keycard.

Wat wel mag in uw geval is inderdaad een trein tot Zwijndrecht nemen en daar overstappen op een trein naar Antwerpen, maar ik vraag me af of het die €4 ofzo wel waard is om waarschijnlijk bijna dubbel zo lang op de trein te zitten.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Wover schreef:Je mag dus bv niet een traject doen met twee regeltjes op een keycard.
Heb dat vorige week 2x gedaan en geen enkele tbg heeft er iets op gezegd.
260689
Berichten: 3351
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

wat ik soms doe ik heb abbonement oostende gent en als ik naar brussel wil ga ik op mijn go pas gent brussel inschrijven zelfde bij key cart
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik heb een abonnement mechelen-katelijne, een keykard uit antwerpen is maar geldig tot katelijne. Ik heb op die manier al 3x mechelen-antwerpen en terug kunnen doen met de IC (die niet in katelijne stopt) zonder dat de tbg er iets op zei :P
Laatst gewijzigd door Shrek op 20 aug 2007, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
260689
Berichten: 3351
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:ik heb een abonnement mechelen-katelijne, een keykard uit antwerpen is maar geldig tot katelijne. Ik heb op die manier al 3x mechelen-antwerpen en terug kunnen doen met de IC (die niet in katelijne stopt) zonder dat de tb er iets op zei :P
Gezuld wel TBG bedoelen want ik denk moest de TB da controleren dat er veel vertraging zal zijn 8) :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

260689 schreef:Gezuld wel TBG bedoelen want ik denk moest de TB da controleren dat er veel vertraging zal zijn 8) :lol:
ha zo doen ze da dus op den amsterdammer :P
neenee, tmoet inderdaad TBG zijn :wink:
1607

Bericht door 1607 »

of je kan vanaf zwijndrecht tram 3 nemen he. dan betaal je nog minder voor je ticket. :wink:
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Bericht door steved »

hoi,

dus als ik op dezelfde ICA eerst met mijn abo tot Brussel reis en dan met 'n vooraf gekocht ticket tot Leuven, dat mag dus niet?

gr, Steve
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

steved schreef:hoi,

dus als ik op dezelfde ICA eerst met mijn abo tot Brussel reis en dan met 'n vooraf gekocht ticket tot Leuven, dat mag dus niet?

gr, Steve
Jawel, dat mag perfect! :wink: Wat bijvoorbeeld ook mag, als je naar Nederland wil reizen, gopass tot Essen en dan nog een apart ticket Essen - Roosendaal, ook al stopt de trein er niet.

En met de Key-Card mag je verschillende regels na mekaar invullen, maar dan enkel op voorwaarde dat de trein ook stopt in de vermelde stations!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

neen de regel met keykaart dat je meerdere regels mag invullen is vervallen, maar ni elke tbg is even streng op die controle stel ik vast
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Het staat ook nergens vermeld op de Key Card dat het verboden is meerdere regels na mekaar in te vullen.
Dus hoe kan ik dan weten dat het niet mag? :twisted:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat hier die info staat, aan de automaten kan je die info ook lezen :-) en normaal in de folders die bestaan over de verschillende producten ook

http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passe ... /index.php

met speciale aandacht voor

Het is sedert 1 februari 2006 niet meer toegestaan om per enkele reis méér dan 1 lijn in te vullen (bijvoorbeeld voor opeenvolgende geldigheidsgebieden) voor dezelfde persoon op dezelfde kaart.
Plaats reactie