Treinreis Duitsland

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Toine

Treinreis Duitsland

Bericht door Toine »

Hallo,

in september ga ik met mijn vriendin op reis naar Oberstdorf (Duitsland). We gaan met de trein. Eerst met de Thalys tot in Keulen en dan verder tot in Oberstdorf. Ik ben al even aan het zoeken naar de goedkoopste formule maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij helpen?

Wat is de goedkoopste manier om met 2 personen van 19 jaar oud te reizen van Keulen naar Oberstdorf (en terug op een andere dag).

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben radeloos.

Alvast bedankt!

Toine
Pieter

Bericht door Pieter »

Normaal gezien zou je een sparpreise moeten krijgen. Die krijg je als je een heen en terugbiljet boekt vanuit het buitenland naar duitsland.

Je moet dit maar eens uitzoeken op de site van de DB (http://www.db.de)

Het is heel belangrijk dat je ook je terugreis eens ingeeft. Dan kun je er een prijs uithalen!

GreetZ
Pieter
Toine

Bericht door Toine »

Ik heb eens gezien op de site. Het goedkoopste beschikbare tarief dat ik kan vinden is 254,20 euro voor 2 personen heen en terug.

Dit vind ik veel te veel. In België kan je voor 4,5 euro heel het land doorreizen!

Als er geen andere oplossing is zullen we een andere bestemming moeten zoeken. Dit is toch schandalig duur. :(
Toine

Bericht door Toine »

Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Ik ben vorige zomer voor een week naar Oberstdorf geweest met de trein. In Luik op de Thalys tot Keulen en daar een IC genomen recht naar Obesrtdorf.
Prijzen kan ik niet echt geven omdat we de tweede week naar Ötztal (Oostenrijk) zijn verder gereden.
Meestal komt Sparpreis 50 er het goedkoopst uit. De eerste reiziger betaalt 50% van de volleprijs van een heen en terugrit, de tweede nog maar 25% geloof ik. Soms geeft de website aan dat het niet meer beschikbaar is, maar bij het internationaal NMBS-loket kunnen ze er meestal dan nog wel aangeraken.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Ik heb het ook eens opgezocht en kom op € 130,50 voor het traject Keulen - Oberstdorf voor twee personen.
De heenreis is dan met een rechtstreekse IC met vertrek om 11:18 in Keulen en aankomst om 18:07 in Oberstdorf.
Terugrit is ook een met rechtstreekse IC vertrek om 9:48 en aankomst in Keulen om 17:05.
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinreis Duitsland

Bericht door rvdborgt »

Toine schreef:in september ga ik met mijn vriendin op reis naar Oberstdorf (Duitsland). We gaan met de trein. Eerst met de Thalys tot in Keulen en dan verder tot in Oberstdorf. Ik ben al even aan het zoeken naar de goedkoopste formule maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij helpen?

Wat is de goedkoopste manier om met 2 personen van 19 jaar oud te reizen van Keulen naar Oberstdorf (en terug op een andere dag).
Zoals al gezegd, kun je via de website van DB boeken. Je moet er dan wel vroeg bij zijn, want de laagste tarieven (Sparpreis 50) zijn beperkt beschikbaar. Bij de NMBS kun je ook een Sparpreis boeken, tot 1 week van tevoren, en daarvoor gelden volgens mij nog steeds geen contingenten.
Als je het echt goedkoop wilt houden, dan vermijd je het beste de Thalys, of als je toch met de Thalys wilt reizen, neem je in 2 richtingen de Thalys van/naar Keulen.
Nog meer geld kun je besparen door niet via de HSL Keulen - Frankfurt te reizen, maar langs de Rijn. Kost een uur extra, is een mooi traject en is goedkoper.

Groetjes,

Rian
Plaats reactie