nieuwe dienstregeling december 2023

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: nieuwe dienstregeling december 2023

Bericht door Paul »

Ik heb ook de indruk dat ze het met opzet knullig en knoeierig doen, in de hoop dat het onbruikbaar wordt en dus mag verdwijnen. Een beproefde techniek, die vroeger ook gebruikt werd om lijnen te kunnen opdoeken...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: nieuwe dienstregeling december 2023

Bericht door desirootje »

Paul schreef: 07 jan 2024, 12:16 Ik heb ook de indruk dat ze het met opzet knullig en knoeierig doen, in de hoop dat het onbruikbaar wordt en dus mag verdwijnen. Een beproefde techniek, die vroeger ook gebruikt werd om lijnen te kunnen opdoeken...
niet direct, denk ik. Ze investeren er elk jaar minder en minder in tot de werkdruk te hoog wordt en de kwaliteit omlaag gaat. Die fouten zien er vrij realistisch uit. Die annotaties moeten wss met de hand ingegeven worden, de extra stations zijn een overblijfsel uit vorige dienstregelingen...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe dienstregeling december 2023

Bericht door overweg13 »

Ik heb vandaag bij de klantendienst een klacht geformuleerd over de belabberde kwaliteit van het spoorboekje. Als je het aanklikt kun je al lezen dat het nu om versie 2 gaat, maar ik zou niet weten waar die verschilt van de eerste.

Ik ben een trouw gebruiker van het spoorboekje, alleen vertoont elke nieuwe uitgave tekenen van verregaande slordigheid. Zo ontbreken in het boekje van 10.12.2023 zo goed als alle nieuwigheden die de NMBS in december heeft doorgevoerd. Dat leidt tot compleet onbruikbare tabellen voor de lijnen 37, 40, 139 en 140, waar telkens opnieuw alle nieuwe treinreeksen ontbreken! Voor wie dit boekje tegen beter weten in toch afprint is dit een erg spijtige zaak. Het probleem blijft al vele jaren hetzelfde. Zelfs nu, bijna 2 maand na de invoering van de nieuwe dienstregeling, blijft het boekje dezelfde hiaten vertonen. Elk bedrijf zou blij zijn een mooi verzorgde, volledige en foutloze catalogus te kunnen publiceren, maar bij de NMBS ligt dat blijkbaar anders.

Het heeft me wel een tiental minuten gekost om een bruikbaar klachtenformulier te vinden. Zoals wel vaker kan andere dan soelaas brengen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe dienstregeling december 2023

Bericht door overweg13 »

Ondertussen is er een derde versie verschenen van het spoorboekje en de meest opvallende fouten zijn er nu uit gehaald. Ook is de "echte" dienstregeling voor lijn 26 nu opgenomen en niet die van de uitgebreide werken aan de brug van Sint-Job.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie