volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door overweg13 »

Misschien een wat eigenaardige vraag. Op de website is de zoekmodule "per treinnummer" aangepast. Tot voor kort verscheen daar voor elke opgezochte trein een overzicht, waar blijkbaar een tabel of zo achter zat, zodat je de hele dienstregeling kon selecteren (station, aankomstuur, vertrekuur, perron). Ik plakte die dan in een word-document en achteraf na bewerking in een exceldocument zodat ik een mooi overzicht van mijn treinrit kreeg, met per bediend station dus aankomst en vertrek en spoor. Het vroeg wat opkuisen, maar het was doenbaar.
Vandaag heb ik voor de eerste keer gemerkt dat het resultaat van een opzoeking per treinnummer er helemaal anders uitziet. Om te beginnen wordt alleen het vertrekuur nog vermeld, maar erger: selecteren, kopiëren en plakken in een word- of excelbestand is niet langer mogelijk. Probeer het maar eens. Heeft iemand een idee hoe ik toch al deze gegevens nog ergens in een kopieerbare vorm kan vinden? Ik heb al bij cfl en ns gezocht, maar niets gevonden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Elias
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2020, 22:04

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door Elias »

rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door rvdborgt »

Ik zie geen verschil. Ik gebruik deze pagina:
http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... rch.exe/nn

Het wegvallen van de aankomsttijden, zoals in die vreselijke nieuwe NMBS-app, zou zeer ergerlijk zijn.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door Floris Cappelle »

Beste,

in aanvulling van de vraag van @overweg13;
Ik zag deze avond ook dat de mogelijkheid om de dienstregeling per treinstation op te zoeken niet meer beschikbaar is.
In deze tool (indien ik het zo mag noemen), kon je per station alle doorkomsten zien, zowel vertrek als aankomst. Zeer handig!
Iemand op dit forum een idee waarom dit verdwenen is?
En dat brengt me bij de tweede vraag die mss iets meer off-topic is;
Waar is de internationale treinplanner (Hafas(?) naartoe? Het scherm op een blauwe achtergrond,
die een routeplanner bevatte als een pagina waar je per station de vertrektijden kon ingeven.
Eveneens zeer handig.
Jammer dat bovenstaande mogelijkheden er niet meer zijn...

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door Shrek »

Floris Cappelle schreef: 11 mei 2023, 20:41 Beste,

in aanvulling van de vraag van @overweg13;
Ik zag deze avond ook dat de mogelijkheid om de dienstregeling per treinstation op te zoeken niet meer beschikbaar is.
In deze tool (indien ik het zo mag noemen), kon je per station alle doorkomsten zien, zowel vertrek als aankomst. Zeer handig!
Iemand op dit forum een idee waarom dit verdwenen is?
En dat brengt me bij de tweede vraag die mss iets meer off-topic is;
Waar is de internationale treinplanner (Hafas(?) naartoe? Het scherm op een blauwe achtergrond,
die een routeplanner bevatte als een pagina waar je per station de vertrektijden kon ingeven.
Eveneens zeer handig.
Jammer dat bovenstaande mogelijkheden er niet meer zijn...

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Hafas werkt gewoon hoor: https://hafas.bene-system.com/bin/query ... :&L=b-rail
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door overweg13 »

Bedankt allemaal. Ik heb van de oude pagina een bladwijzer gemaakt en heb nu ontdekt dat ook Hafas me een grote hulp kan zijn. Ik dacht een voorbeeldje mee te sturen maar dat lukt niet met een .xlsx bestand. Misschien is mijn Office te oud.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door overweg13 »

rvdborgt schreef: 11 mei 2023, 20:35
Het wegvallen van de aankomsttijden, zoals in die vreselijke nieuwe NMBS-app, zou zeer ergerlijk zijn.
Ik heb de vraag nu aan de klantendienst gesteld, eerst via whatsapp, waar nog maar eens duidelijk is hoe dom de automatisch geformuleerde antwoorden zijn en dan via de website waar nog maar eens blijkt dat een eenvoudige, maar lichtjes van het gangbare afwijkende vraag, te stellen is met al die formulieren. De site begint meer en maar op die van bpost te lijken waar het ook haast onmogelijk is om je vraag op de correcte plaats te formuleren.
Met vriendelijke groet

overweg13
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door JonasV91 »

Vroeger gebruikte ik heel vaak http:// plannerint .b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=profi

Daar had je quasi heel Europa beschikbaar.
Om de één of andere reden vind ik het leuk om o.a. via Google Maps (Satelite view) spoorwegen te volgen en desgewenst dienstregelingen op te zoeken. Zowel in België maar vooral voor het buitenland was die interessant. Nu zitten er veel in Google zelf maar soms geeft die toch nog eigenaardige resultaten.

Ik weet niet meer wanneer die site ophield met te bestaan, ik vermoed bij hun overstap naar de nieuwe URL ofzo.
De site was visueel niet aantrekkelijk maar bijzonder functioneel naar mijn aanvoelen.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door Portbou »

JonasV91 schreef: 18 mei 2023, 13:25 Vroeger gebruikte ik heel vaak http:// plannerint .b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=profi
Deze heeft toch alles wat bovenstaande had ?
https://reiseauskunft.bahn.de
Ian_99
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2022, 15:24

Re: volledige gedetailleerde dienstregeling per trein

Bericht door Ian_99 »

Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die dit opmerkt. Ik gebruik de pagina voor zowel treinen als realtime dienstregeling van stations te raadplegen, het is een zeer handige pagina die ook de route ongeveer toont die de trein volgt, zelf met eventuele omleiding! Ik snap niet waarom men deze pagina wilt wegwerken en vervangen door een veel te vereenvoudigde pagina. Vergeijkbaar met hoe ze de oude app vervangen hebben door de huidige app met slechts een fractie van de 'features'.
Hopelijk blijft deze pagina nog een eindje werken...
Plaats reactie