FIP Reservatie's

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Docter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2023, 19:46

FIP Reservatie's

Bericht door Docter »

Hallo,

Tot een paar jaar geleden kon je reservatie's voor buitenlandse treinen regelen in stations zoals Gent sint pieters, nu alleen nog maar voor de Thalys en Eurostar.
Ik had graag geweten of ik ergens nog in Belgie dit zou kunnen regelen?
Is het mogelijk om dit bijvoorbeeld ook in Rotterdam te doen, ik heb het vorig jaar nog in Rijsel gedaan maar laat ons zeggen dat het een moeilijke bevalling was en het misschien toch makkelijker is als ik het in het Nederlands of met iemand die deftig Engels verstaat kan regelen.

Mvg
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: FIP Reservatie's

Bericht door rvdborgt »

Docter schreef: 21 feb 2023, 19:59 Tot een paar jaar geleden kon je reservatie's voor buitenlandse treinen regelen in stations zoals Gent sint pieters, nu alleen nog maar voor de Thalys en Eurostar.
Ik had graag geweten of ik ergens nog in Belgie dit zou kunnen regelen?
Is het mogelijk om dit bijvoorbeeld ook in Rotterdam te doen
Dat zou de verstrekker van je FIP-voordelen moeten kunnen zeggen.
In Rotterdam zou het op zich wel moet kunnen, als het voor treinen is die NS kan reserveren.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: FIP Reservatie's

Bericht door Steven »

Voor alle treinen via Duitsland raad ik het aan om het gewoon online te doen via de website van DB. Daar klik je op reservatie zonder ticket. De website kan in het Nederlands en je kan op de kop toe ook nog je eigen stoel kiezen. Voor reservaties op TGV is de website van nmbs Europe eenvoudig te gebruiken maar wel de link gebruiken die op het intraweb staat om de fip voordelen zichtbaar te maken. Je krijgt dan automatisch de juiste toeslag te zien per tgv.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: FIP Reservatie's

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef: 21 feb 2023, 21:39 Voor alle treinen via Duitsland raad ik het aan om het gewoon online te doen via de website van DB.
Voor treinen met optionele reserveringen zijn er inderdaad betere mogelijkheden dan bij de NMBS boeken, die €6 per persoon en trein vraagt:
  • DB: in/naar/via Duitsland voor €4,50 per reis (€5,90 in 1e klas).
  • ÖBB: €3 per trein (€3 per reis binnen Oostenrijk).
  • ČD: CZK 74 (~€3,12) per trein, kan tot 15 minuten voor vertrek kosteloos worden geannuleerd.
Groetjes,
Rian
Plaats reactie