Interrail GB

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Interrail GB

Bericht door HLE18 »

Met een Interrail One country voor GB mag je ook de Eurostar nemen als ik het goed begrijp?
Global pass mag je maar 1 keer in je thuis land vertrekken, is dit dan ook van toepassing voor de one country pass GB of mag je onbeperkt H/T met de Eurostar?
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Interrail GB

Bericht door ovspotter_be »

Ik weet niet hoe het precies werkt maar bij mijn weten is een One Country Pass enkel voor het land van geldigheid, in dit geval dus Groot-Brittannië.
Dus ik zou eigenlijk willen zeggen dat een One Country Pass niet geldig is op de Eurostar van/naar Brussel, enkel een Global Pass is geldig op deze treinen.

Er zijn natuurlijk enige uitzonderingen met de One Country passen, zo mag je met een One Country Pass voor Duitsland bijvoorbeeld wel per ICE naar Brussel of per EuroCity naar Innsbruck en verder richting Italië.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Interrail GB

Bericht door trainlovertje »

Je mag de Eurostar niet nemen met om het even welke One country pass, enkel met de Global pass.
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Interrail GB

Bericht door maarten »

Regels voor het gebruik van de Eurostar zijn gelijk als Thalys en TGV: je moet een zitplaats boeken (afhankelijk van traject en klasse kost dit 30 tot 43 euro) en er is een contingent.

Ik neem aan dat een internationale reis met een one-country pass hetzelfde werkt als bij elke andere internationale reis, dat de interrail pas slechts geldig is in het land zelf. En Eurostar verkoopt geen kaartjes naar grenspunten, dus dan zul je een kaartje tot het eerste station in het land van je interrail pas moeten boeken. En volgens mij stoppen er geen Eurostars meer in Ebbsfleet, dus in de praktijk heb je dan niets aan je interrail pas.
pmuy
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: Interrail GB

Bericht door pmuy »

Weet eigenlijk iemand waar meer informatie over de verdeling van inkomsten van de Interrailpassen over spoorwegvervoerders kan gevonden worden? In het geval van afzonderlijke bedrijven als Eurostar lijkt mij toch dat dit niet zomaar gebaseerd kan zijn op afstanden tussen stations en grenspunten?
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: Interrail GB

Bericht door Reuel »

Je kan de one country pass niet gebruiken om te reizen met Eurostar vanuit België, Nederland of Frankrijk. Je zal dus een gewoon Eurostar ticket moeten hebben.

De enige One Country Pass die deels geldig is in het buitenland is de One Country Pass Germany, daarmee kun je de ICE naar/vanuit Brussel of Luik nemen (en enkele Oostenrijkse, Italiaanse en Zwitserse grensstations).
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail GB

Bericht door HLE18 »

Ja ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Eurostar ook inbegrepen was, moet ik dan gedroomd hebben :roll:

Een beetje verwarrend dat Eurostar bij "Great Britain" staat op de pagina van maatschappijen waar de pass geldig is.
Maar het zal dan een Global pass worden, wel jammer dat je met zo'n pass maar 1 keer uit België mag vertrekken anders zou je direct 3 maanden pakken. Mag je er eigenlijk achteraf nog door BE rijden? Ik zeg maar Breda-Londen i.p.v. Antwerpen-Londen?
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Interrail GB

Bericht door ovspotter_be »

HLE18 schreef: 05 feb 2023, 15:16 Mag je er eigenlijk achteraf nog door BE rijden? Ik zeg maar Breda-Londen i.p.v. Antwerpen-Londen?
Neen, want die reis zou meteen zowel de Inbound als de Outbound dag gebruiken.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Interrail GB

Bericht door rvdborgt »

ovspotter_be schreef: 05 feb 2023, 17:01
HLE18 schreef: 05 feb 2023, 15:16 Mag je er eigenlijk achteraf nog door BE rijden? Ik zeg maar Breda-Londen i.p.v. Antwerpen-Londen?
Neen, want die reis zou meteen zowel de Inbound als de Outbound dag gebruiken.
Een transitreis gebruikt maar 1 van je inbound/outbound-reizen. Zo doet de app het in ieder geval.

Groetjes,
Rian
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail GB

Bericht door HLE18 »

Stel dat je zo'n pass van 3 maanden koopt en je wil eens naar GB, Zuid frankrijk, Praag, ... dan kan je in principe maar 1 keer in België vertrekken. Dus moet je volgende keer een gewoon ticketje naar Lille of Aken kopen en daar verder met de Interrail of wat zijn dan de beste opties?
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Interrail GB

Bericht door ovspotter_be »

Ticketje tot de grens of het eerstvolgende station erna, en vanaf daar je Interrail gebruiken.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Interrail GB

Bericht door groentje »

HLE18 schreef: 07 feb 2023, 18:56 Stel dat je zo'n pass van 3 maanden koopt en je wil eens naar GB, Zuid frankrijk, Praag, ... dan kan je in principe maar 1 keer in België vertrekken. Dus moet je volgende keer een gewoon ticketje naar Lille of Aken kopen en daar verder met de Interrail of wat zijn dan de beste opties?
Klopt helemaal. We zijn natuurlijk wel het best op de hoogte van eventuele promotionele tarieven om dat te doen in eigen land..
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail GB

Bericht door HLE18 »

Als je een outbound reis gebruikt (Global Pass) dan mag je daarmee Mechelen-Brussel-Londen doen als ik het goed begrijp of enkel Brussel-Londen?
Als ik het goed gelezen heb is de outbound reis een hele dag geldig in het land waar je woont?
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 258
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Interrail GB

Bericht door DDietzen »

Correct, je mag op een outbound/inbound reisdag de hele dag reizen in je eigen land. Je kan dus zelfs kriskras door België crossen alvorens de Eurostar te nemen als je dat zou willen ;)
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Interrail GB

Bericht door HLE18 »

DDietzen schreef: 14 apr 2023, 19:15 Je kan dus zelfs kriskras door België crossen alvorens de Eurostar te nemen als je dat zou willen ;)
En vertraging hebben en hem net missen, nee zullen wel direct naar Brussel gaan :mrgreen:
Plaats reactie