Heist op den Berg - Zeebrugge

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Heist op den Berg - Zeebrugge

Bericht door wva »

Vraagje, als ik de reisweg Heist op den Berg - Zeebrugge ingeef in de planner, op zaterdag, stuurt deze mij naar Leuven. Vervolgens met de IC richting Blankenberge tot in Gent St Pieters. Daar moet ik overstappen op de L naar Zeebrugge.

Waarom laat de planner me niet verder rijden met de IC naar Brugge om aldaar over te stappen op de L. Nu moet ik al van in Gent op de L met al zijn tussenstops.... :roll:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Heist op den Berg - Zeebrugge

Bericht door overweg13 »

Je moet helemaal niet op de L-trein overstappen. De apps van de NMBS hebben de vervelende gewoonte om het overstappunt verkeerd te kiezen. Hier zou doorrijden naar Brugge met de IC inderdaad voor de hand moeten liggen. Andersom zou het in veel gevallen beter zijn om bij verbindingen met overstap in de NZV in het eerste station over te stappen, bijvoorbeeld bij een rit Liège-Guillemins - Halle laat men je doorrijden tot Brussel-Zuid, waar je dan zou moeten overstappen. Ik heb dat nog nooit gedaan en verkies altijd Brussel-Noord omdat daar veel meer plaats is op de treinen naar Halle.
Vervelend zou het kunnen worden als je bij een vraag tot compensatie niet de door de NMBS voorziene overstap invult. Ik meen eens gelezen te hebben dat je alleen compensatie kunt krijgen als je op hun voorstel bent ingegaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Heist op den Berg - Zeebrugge

Bericht door trainlovertje »

wva schreef: 09 sep 2022, 17:26 Vraagje, als ik de reisweg Heist op den Berg - Zeebrugge ingeef in de planner, op zaterdag, stuurt deze mij naar Leuven. Vervolgens met de IC richting Blankenberge tot in Gent St Pieters. Daar moet ik overstappen op de L naar Zeebrugge.

Waarom laat de planner me niet verder rijden met de IC naar Brugge om aldaar over te stappen op de L. Nu moet ik al van in Gent op de L met al zijn tussenstops.... :roll:
Die reisweg krijg je alleen tijdens bepaalde weekends door werken tussen Lier en Antwerpen, anders is het een stuk sneller via Antwerpen Berchem.

In principe maakt het niet uit of je al in Gent op de L-trein stapt of niet, want je zal toch op hetzelfde uur aankomen in Zeebrugge; er rijdt slechts 1 trein per uur. Ofwel zit je langer op de (L-)trein, ofwel zit je wat langer te koekeloeren in het station van Brugge. 't Zal er dan van afhangen of je een Desiro-fan bent of niet. Ikzelf vind de L-trein tussen Brugge en Gent alleszins een interessante optie tegenwoordig, om wat beter de reuzewerf van het 3e en 4e spoor tussen Gent en Brugge op te volgen, aan lagere snelheden dan de IC-trein.
Plaats reactie