Summer Abo

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Summer Abo

Bericht door thejay »

Mooi aanbod voor alle abonnementshouders voor juli & augustus

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... summer-abo

* ongelimiteerd reizen door België in 1e of 2e klas
* geldig vanaf 9 u. tijdens de week en zonder beperking tijdens weekends en feestdagen
* € 59 voor 1 maand in 2e klas of € 89 voor 1 maand in 1e klas
* 31 dagen geldig in de periode van 01/07 tot ten laatste 31/08/2022

Via Twitter nagevraagd en dit is geldig tussen Belgische stations, dus niet tot aan de grenspunten.

Ik begrijp enkel niet waarom je je identiteitskaart moet laten zien, op mijn mobibkaart staat toch ook mijn naam en foto.
En als ze die uitlezen vinden ze al de andere gegevens waarmee je geregistreerd bent...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Summer Abo

Bericht door Steve »

De verplichting dat je een geldig (of zelfs al verlopen precies?) standaardabonnement moet hebben, maakt het wel nogal zwaar en hoogdrempelig. Zoals ik het begrijp, kun je enkel aan die voorwaarde voldoen door het eenvoudigste standaardabonnement te nemen en dan lijkt 38,50 euro (maandabonnement tussen twee stations die vlakbij elkaar liggen) me de goedkoopst mogelijke optie, zeker nu de wekelijkse abonnementen niet meer lijken te bestaan (?).

Slotsom: wie niet al toevallig een abonnement heeft, moet eigenlijk 59+38,5 = 97,5 euro betalen en redelijk wat administratie regelen om een maand lang onbeperkt te kunnen reizen. Nog altijd een pak goedkoper dan een klassieke Unlimited (336 euro), maar niet meteen een laagdrempelig product om een nieuw publiek aan te trekken. Het initiatief heeft niettemin de verdienste dat het bestaat en ook het allereerste antwoord biedt op iets wat al jaren gevraagd wordt.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Summer Abo

Bericht door thejay »

Steve schreef: 16 jun 2022, 17:50 De verplichting dat je een geldig (of zelfs al verlopen precies?) standaardabonnement moet hebben
Ik begrijp het zo dat je eigen abonnement minstens nog geldig is op de dag dat je het Summer Abo gaat kopen, de dag erop mag het dan al vervallen zijn en de startdatum van het Summer Abo kan zelfs daarna liggen. Beetje vreemde regeling wel. Ergens een technische beperking in het verkoopsysteem misschien?

En aanvullend op Steve, als je nog geen Mobib-kaart hebt, mag je nog vijf euro extra neerleggen ;)
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: Summer Abo

Bericht door Reuel »

Gisteren was me niet duidelijk of de flex-abonnementen die getest worden er ook onder vallen. Ik heb het gisteren nog eens nagevraagd, en die vallen er ook ander (gelukkig).

Een beetje een gecompliceerde regeling ja, maar goed. Blijven zagen bij de klantendienst en wie weet is het volgend jaar voor iedereen :)
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Summer Abo

Bericht door ovspotter_be »

Ben ik blij dat er voor jongeren gewoon de duidelijke Youth Holidays bestaat, geen tijdsbeperkingen, geen beperkingen qua abonnement dat je al moet hebben, ...
Het enige wat ik wel mis is eventueel een 1e klasse variant van Youth Holidays.
jotie
Berichten: 362
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Summer Abo

Bericht door jotie »

Mixed feelings bij dit aanbod, maar ik heb vandaag toch een 'exemplaar' van dit abonnement aangeschaft. 's Ochtends heb ik er niet veel aan, maar 's avonds biedt het mij wel de gelegenheid om tamelijk 'bizarre' rondritten te maken. Aangezien ik het fijn vind om boeken te lezen op lange ritten, is de kans heel groot dat ik vele avonden ga doorbrengen op de relatie Oostende-Eupen...

Ik vraag me wel af hoeveel van dergelijke abonnementen verkocht zullen worden. De loketbediende die me vandaag hielp, hoorde het in ieder geval in Keulen donderen, maar zij kwam net terug uit vakantie, dus da's wellicht geen referentie. De collega die haar kwam helpen wist er wel meer van, maar leek er mij nu ook nog geen honderden verkocht te hebben. En dat snap ik ook, want veel pendelaars gebruiken de trein uitsluitend voor woon-werk verkeer en zijn voor andere doeleinden nauwelijks in een trein te lokken.

Wat zou de motivatie van de NMBS zijn om dit aan te bieden? Testen of het tóch lukt om die doelgroep voor vrijtijdsverplaatsingen te binden? Wat mij betreft, zou ik alvast meer aan zo'n abonnement hebben buiten de zomermaanden, wanneer het cultureel seizoen op volle toeren draait, en ik van hot naar her rij. Nu is het een leuk extraatje, dat uiteindelijk wel goedkoper uitkomt dan railpassen te verbruiken, maar waarvoor ik toch wat extra verplaatsingen moet (en wil) maken.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Summer Abo

Bericht door Davy »

Ik blijf het wel beetje storend vinden dat heel veel aandacht bij de spoor nog steeds gaat naar de typische pendelaar met abbonement.
De NMBS loopt op bepaalde zaken echt nog wel achter.
trein92
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2016, 15:50

Re: Summer Abo

Bericht door trein92 »

Davy schreef: 28 jun 2022, 20:34 Ik blijf het wel beetje storend vinden dat heel veel aandacht bij de spoor nog steeds gaat naar de typische pendelaar met abbonement.
De NMBS loopt op bepaalde zaken echt nog wel achter.
Daar ben ik toch niet helemaal met akkoord. De laatste tijd heeft de NMBS toch wel verschillende initiatieven genomen om de niet-typische pendelaar naar de trein te lokken.
Denk dan aan het Duo Ticket of de Youth Holidays (het zijn nu eenmaal Engelstalige marketingnamen).
Dit is deel van hun huidige marketingcampagne 'Onderweg. Naar beter.'
https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... vers-mieux
desirootje
Berichten: 644
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Summer Abo

Bericht door desirootje »

Ja, in vergelijking met andere landen staat NMBS daar mss nog niet ver genoeg in, maar men kan dat ook niet van vandaag op morgen veranderen. Ze moeten mss vooruit denken, maar niet te ver vooruit dat de reiziger niet volgt. Niet enkel NMBS ziet de trein als pendelverkeer ook de Vlaming, en dat beeld aanpassen duurt ook even
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: Summer Abo

Bericht door Reuel »

Ook in het journaal en andere nieuwsbronnen spreekt mijn bijna consequent van "pendelaars" als het gaat over de trein en diens gebruikers. Dat terwijl er toch veel meer "soorten reizigers" zijn.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Summer Abo

Bericht door thejay »

Het Summer Abo is dit jaar terug in gewijzigde vorm -enkel via de app, nog wel voor dezelfde prijs

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... summer-abo
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Summer Abo

Bericht door Hagelander »

Maar als ik het goed lees heb je voor deze promo toch geen ander abonnement nodig? Dus iedereen kan er nu toch gebruik van maken?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Summer Abo

Bericht door thejay »

Inderdaad voor iedereen en niet meer voorbehouden aan een Mobibkaart met abonnement.
Plaats reactie