Pagina 1 van 1

fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 03 jun 2022, 10:48
door joverwimp
Wie een fiets wil meenemen in de trein, zal nu de meest geschikte trein kunnen zoeken.
Op de website BikeOnTrain zie je meteen de fietscapaciteit van jouw trein, en reis je vlot met je tweewieler:
https://bikeontrain.belgiantrain.be/nl? ... ame=DM3760

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 03 jun 2022, 19:22
door rvdborgt
joverwimp schreef: 03 jun 2022, 10:48 Wie een fiets wil meenemen in de trein, zal nu de meest geschikte trein kunnen zoeken.
Op de website BikeOnTrain zie je meteen de fietscapaciteit van jouw trein, en reis je vlot met je tweewieler:
https://bikeontrain.belgiantrain.be/nl? ... ame=DM3760
Nu nog deze gegevens aan MERITS sturen, dan kun je eindelijk ook internationale reizen met de fiets van/naar België plannen. De NMBS heeft nog nooit gegevens over fietsvervoer meegestuurd in zijn dienstregelingen, wat zo veel betekent als: fietsvervoer onmogelijk. Dat leidt dan tot dienstregelingen waarin staat dat fietsvervoer mogelijk is van Maastricht tot Visé(fr)...

Groetjes,
Rian

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 03 jun 2022, 22:14
door desirootje
Ze lijken ook het verschil te maken tussen treinen met een multifunctioneel rijtuig en treinen met een opbergruimte, zo zie ik dat men mij afraadt om de fiets mee te nemen op een MR96. Er zou wel een 4e ster moeten bijkomen of een verschuiving van wat gezien wordt als 3 sterren, voor level boarding tov op tillen om het in een break te zetten.

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 07 jul 2022, 11:57
door historyboy
Het aangeven dmv auditieve en visuele aankondigingen van de plaats van de fietsafdeling (en) in de treinsamenstelling zou ook handig kunnen zijn.

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 07 jul 2022, 11:58
door historyboy
Of reizigers verwijzen naar BeLuxTrains voor het weergeven van de (vermoedelijke) samenstelling van de trein.

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 07 jul 2022, 18:28
door HLE18
En implementeren in de gewone routeplanner i.p.v. nog eens een aparte site.

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 08 jun 2023, 16:02
door joverwimp
De nieuwe versie biedt alle functies van de huidige versie die momenteel beschikbaar is voor het grote publiek, en voegt daar ook het perronnummer en informatie over de toegankelijkheid van de perrons aan toe.
Vermijd vanaf nu onaangename verrassingen in de stations door de informatie over de toegankelijkheid van de perrons te raadplegen.

https://beta.bikeontrain.belgianmobilit ... rce=500599

Probeer deze versie uit tijdens je reizen en deel je indrukken met ons via de gebruikelijke feedbackknop. Vergeet deze link niet op te slaan, het is alleen toegankelijk via deze e-mail en blijft de hele zomer beschikbaar.

We stellen uw mening op prijs en zijn benieuwd naar het volgende van je:
• Is de informatie over de toegankelijkheid van het platform nuttig?
• Is het begrijpelijk?
• Ontbreekt er iets?
• Zie je een probleem met de informatie

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 08 jun 2023, 22:18
door desirootje
Ik vind dat een indicatie van perronhoogte (hoog of laag perron, de exacte hoogte van een laag perron kan de gemiddelde belg niet veel schelen) en de aanwezigheid van een helling nog ontbreekt.
Ook zie ik een paar kleine foutjes door gwn naar Gent en Denderleeuw te kijken, hij denkt dat Denderleeuw geen roltrappen naar boven heeft (hoewel ze regelmatig niet werken zijn die er wel) en het meldt ook op spoor 1 dat er geen fietsgoot is, wat niet correct is. In Gent maakt men wel een goed onderscheid tussen de nieuwe perrons, perron 8 en de oude.
Ik zou het graag naar hun sturen maar sinds ik niet in de maillijst van beta testers zit is dit het beste daarop na?

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 17 jun 2023, 16:07
door joverwimp
desirootje schreef: 08 jun 2023, 22:18 Ik vind dat een indicatie van perronhoogte (hoog of laag perron, de exacte hoogte van een laag perron kan de gemiddelde belg niet veel schelen) en de aanwezigheid van een helling nog ontbreekt.
Ook zie ik een paar kleine foutjes door gwn naar Gent en Denderleeuw te kijken, hij denkt dat Denderleeuw geen roltrappen naar boven heeft (hoewel ze regelmatig niet werken zijn die er wel) en het meldt ook op spoor 1 dat er geen fietsgoot is, wat niet correct is. In Gent maakt men wel een goed onderscheid tussen de nieuwe perrons, perron 8 en de oude.
Ik zou het graag naar hun sturen maar sinds ik niet in de maillijst van beta testers zit is dit het beste daarop na?
hier kan je feedback geven: https://airtable.com/shrjazaiEHizKMF3r

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 19 jul 2023, 15:31
door joverwimp
Ik gaf alvast feedback over de bereikbaarheid van de perrons vanaf de openbare weg. Doorgaans vermeld de site: info niet beschikbaar, geen trap met fietsgoot. Terwijl de perrons doorgaans wel bereikbaar zijn vanaf de weg en trappen een fietsgoot hebben.

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 06 mar 2024, 15:43
door joverwimp
De nieuwe (test) versie van de fiets+trein reisplanner is nu beschikbaar. Deze versie bevat extra informatie (over de toegankelijkheid van perrons) en een gloednieuw aanbevelingssysteem (dat rekening houdt met de toegankelijkheid van treinen en perrons).
Hier kan je de toegankelijkheid raadplegen en uittesten: https://beta.bikeontrain.belgianmobility.io/nl
Zoek enkele routes tussen stations die u kent (indien mogelijk zowel grote als kleinere stations) en deel uw impressies via innovation@info.belgiantrain.be
• Zijn de aanbevelingen begrijpelijk en consistent?
• Is de informatie over perrontoegankelijkheid begrijpelijk?
• Heb je opmerkingen over reizen van of naar een klein station?
• Heb je problemen of bugs opgemerkt?

Dankzij uw feedback komt deze versie in het voorjaar voor iedereen beschikbaar.

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 06 mar 2024, 19:39
door HLE18
Kan dat nu niet gewoon in de NMBS app geïntegreerd worden?

Re: fietsplanner BikeOnTrain

Geplaatst: 06 mar 2024, 19:58
door desirootje
HLE18 schreef: 06 mar 2024, 19:39 Kan dat nu niet gewoon in de NMBS app geïntegreerd worden?
Ik neem aan dat men dit eerst apart uitprobeert en het er daarna in de app en site implementeert. Ze willen niet dat mensen denken dat deze demo een afgewerkt product is met redelijk wat fouten er nog in.