Trajectabonnement Gent-Mechelen

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
ThibaultDW
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2022, 10:41

Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door ThibaultDW »

Beste,

Heeft er iemand ervaring met een traject-abonnement Gent-Mechelen? Ik vraag me af of ik hier altijd zowel mee langs Antwerpen als mee langs Brussel kan rijden (aangezien beide reiswegen mogelijk zijn - afhankelijk van het tijdstip etc.)

Mvg,
Thibault
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door Steven »

Waarom zou je die route doen. Is altijd trager dan de rechtstreekse verbinding. Zelfs de L trein is sneller dan de omweg via Brussel of Antwerpen. Dat valt dus al niet onder een basis voorwaarde om steeds de snelste of kortste verbinding te nemen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef: 11 mar 2022, 11:17 Waarom zou je die route doen. Is altijd trager dan de rechtstreekse verbinding.
Gent-Dampoort - Mechelen is regelmatig sneller via Berchem. De planner geeft die optie en dat is dan ook gewoon toegestaan.

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door Paul »

Steven schreef: 11 mar 2022, 11:17 Waarom zou je die route doen. Is altijd trager dan de rechtstreekse verbinding. Zelfs de L trein is sneller dan de omweg via Brussel of Antwerpen. Dat valt dus al niet onder een basis voorwaarde om steeds de snelste of kortste verbinding te nemen.
Dat hangt er toch vanaf wanneer je wilt vertrekken.
Als ik bv. om 11u55 aankom in Gent-Sint-Pieters, dan is de snelste verbinding om 12:00 via Brussel.
En als ik bv. de stoptrein van 12u21 voor mijn neus weg zie rijden, dan is de snelste verbinding om 12u27 via Antwerpen-Berchem.
Dus dat mag allemaal.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door Steve »

Hoe zijn de toestellen van de TBG's eigenlijk ingesteld voor dat soort gevallen? Wordt het abonnement automatisch geaccepteerd omdat er een paar theoretische mogelijkheden zijn via Antwerpen of Brussel, wordt het enkel geaccepteerd in treinen die deel zouden uitmaken van die specifieke reismogelijkheden, geeft het altijd een soort waarschuwing af en is het vervolgens aan de TBG om de zaken in te schatten...?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door thejay »

Voor Gent-Dampoort - Mechelen-Nekkerspoel geeft de routeplanner altijd via Antwerpen-Berchem (voor vandaag), dus dit mag en moet geen probleem zijn... je abonnement is toch 'Zone' Gent - 'Zone' Mechelen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trajectabonnement Gent-Mechelen

Bericht door rvdborgt »

Steve schreef: 11 mar 2022, 14:20 Hoe zijn de toestellen van de TBG's eigenlijk ingesteld voor dat soort gevallen? Wordt het abonnement automatisch geaccepteerd omdat er een paar theoretische mogelijkheden zijn via Antwerpen of Brussel, wordt het enkel geaccepteerd in treinen die deel zouden uitmaken van die specifieke reismogelijkheden, geeft het altijd een soort waarschuwing af en is het vervolgens aan de TBG om de zaken in te schatten...?
Dat zijn niet alleen theoretische mogelijkheden. Voor Gent-Dampoort - Mechelen-Nekkerspoel is het (bijna?) altijd het snelste via Berchem dus de apparaten zullen dit ook altijd moeten accepteren.
Ik heb een abonnement Leuven - Gent en als ik dat tussen Gent en Antwerpen gebruik, dan komt er bijna nooit commentaar. Ik heb er dan een extra kaartje Mechelen-Antwerpen bij maar dat willen maar weinig conducteurs zien.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie