SNCF CONNECT

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

SNCF CONNECT

Bericht door nighttrain »

Sinds woensdag is de nieuwe app van de SNCF on-line en kan dus opgeladen worden op de mobile toestelen (phone tablets)
En vervangt alle andere bestaande apps. Bij het openen van de andere apps kan je doorverwezen worden om de CONNECT app te downloaden met je oude profiel.....


https://www.geo.fr/voyage/pourquoi-lapp ... tre-207423
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: SNCF CONNECT

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 29 jan 2022, 11:41 Sinds woensdag is de nieuwe app van de SNCF on-line [...]
Dat klopt. De SNCF spreekt nu Duits met me en dat kan ik niet meer aanpassen. Duits is op zich geen probleem maar dan heb ik liever het Franse origineel.
Het is me trouwens niet duidelijk welk probleem de nieuwe app en website moeten oplossen.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF CONNECT

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 29 jan 2022, 11:48
nighttrain schreef: 29 jan 2022, 11:41 Sinds woensdag is de nieuwe app van de SNCF on-line [...]
Dat klopt. De SNCF spreekt nu Duits met me en dat kan ik niet meer aanpassen. Duits is op zich geen probleem maar dan heb ik liever het Franse origineel.
Het is me trouwens niet duidelijk welk probleem de nieuwe app en website moeten oplossen.

Groetjes,
Rian
Tot voor woensdag waren er een 4 /5 tal SNCF apps in gebruik bv SNCF,OUIGO,OUI,blablacar,fixbus,avis,taxis VTC ...enz, een nu zou alles beschikbaar moeten zijn op die ene, uit te testen natuurlijk. Voor uw probleem kan je altijd in "contact" treden met hen via "bug in de app". Dus dit moet op te lossen zijn, mischien even zoeken.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: SNCF CONNECT

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 29 jan 2022, 11:48 De SNCF spreekt nu Duits met me en dat kan ik niet meer aanpassen. Duits is op zich geen probleem maar dan heb ik liever het Franse origineel.
Het is me trouwens niet duidelijk welk probleem de nieuwe app en website moeten oplossen.
Dat probleem heb ik met de DB-app, die ik alleen in het Engels ipv Duits geopend krijg. De nieuwe SNCF-app krijg ik dan wel gewoon in het Frans voorgeschoteld.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: SNCF CONNECT

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 29 jan 2022, 12:21
rvdborgt schreef: 29 jan 2022, 11:48 De SNCF spreekt nu Duits met me en dat kan ik niet meer aanpassen. Duits is op zich geen probleem maar dan heb ik liever het Franse origineel.
Het is me trouwens niet duidelijk welk probleem de nieuwe app en website moeten oplossen.
Dat probleem heb ik met de DB-app, die ik alleen in het Engels ipv Duits geopend krijg. De nieuwe SNCF-app krijg ik dan wel gewoon in het Frans voorgeschoteld.
De DB-app verschijnt bij mij inderdaad soms ook deels in het Engels, zonder dat dat kan worden ingesteld. Ook daar heb ik liever het origineel, dus in het Duits maar DB heeft de taalkeuze helaas een paar jaar geleden verwijderd en daarover waren en zijn klachten.
Beide apps lijken naar de talen te kijken die op systeemniveau zijn ingesteld. Als ik Duits als 2e instel, krijg ik beide apps in het Duits. Als ik Frans als 2e instel, dan krijg ik SNCF in het Frans en DB in het Duits. Engels schuift daardoor op naar plaats 4 op systeemniveau...

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: SNCF CONNECT

Bericht door trainlovertje »

Bij mij helpt dat helaas niet.
Plaats reactie