Vrijkaarten & fip. Kinderen

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Stefan 03
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022, 15:14

Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Stefan 03 »

Hoe lang kan je als zoon of dochter met handicap genieten van de voordelen van je ouders die bij de NMBS gewerkt hebben?

Is er een beperking in leeftijd ? Andere voorwaarden?

Waar vind je informatie daarover?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Steven »

Fip voordelen voor kinderen zijn er normaal tot ze 25 jaar zijn of tot ze gaan werken indien jonger.
Stefan 03
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022, 15:14

Re: Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Stefan 03 »

Heb je daar ook informatie over geschreven tekst op een website of zo?

Ik heb altijd gevoeld dat er iets niet klopte . En ik hoopte dat de NMBS wel zou zien toen mijn pa stierf dat ik er geen recht op had. Maar dit jaar terug kaarten in de bus.

Gisteren heb ik nog verkeersvoordelen gecontacteerd en die zeiden eigenlijk niet ja je hebt er recht op of neen je hebt dat niet...

Heb je een handicap of niet? Was hun vraag.

Ik bevestig dat ik wel een handicap heb en vraag waarom ik nog steeds die voordelen ontvang.

Ah uw pa heeft die aangevraagd toen je kind was . Was hun antwoord.

Ik ben pas 50 geworden. Wat te doen om niet in de problemen te komen?
Stefan 03
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022, 15:14

Re: Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Stefan 03 »

Ik vind het ook raar dat daar blijkbaar geen controle op is of je nog steeds recht hebt op dat voordeel of niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Shrek »

Stefan 03 schreef: 11 jan 2022, 12:40 Heb je daar ook informatie over geschreven tekst op een website of zo?

Ik heb altijd gevoeld dat er iets niet klopte . En ik hoopte dat de NMBS wel zou zien toen mijn pa stierf dat ik er geen recht op had. Maar dit jaar terug kaarten in de bus.

Gisteren heb ik nog verkeersvoordelen gecontacteerd en die zeiden eigenlijk niet ja je hebt er recht op of neen je hebt dat niet...

Heb je een handicap of niet? Was hun vraag.

Ik bevestig dat ik wel een handicap heb en vraag waarom ik nog steeds die voordelen ontvang.

Ah uw pa heeft die aangevraagd toen je kind was . Was hun antwoord.

Ik ben pas 50 geworden. Wat te doen om niet in de problemen te komen?
Als ze u die opsturen en jij gebruikt ze zal jij niet in de problemen komen. Het zijn geldige documenten dus ik zou zeggen: bezie het als een cadeautje en geniet ervan :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Steven »

Het is niet omdat iemand overleden is dat je alle rechten verliest. Als je voldoet aan de juiste voorwaarden kan je nog een tijd recht hebben op voordelen.
Stefan 03
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2022, 15:14

Re: Vrijkaarten & fip. Kinderen

Bericht door Stefan 03 »

Steven schreef: 10 jan 2022, 19:11 Fip voordelen voor kinderen zijn er normaal tot ze 25 jaar zijn of tot ze gaan werken indien jonger.
Heb uiteindelijk bevestiging gekregen van de NMBS dat het om een levenslang voordeel ging vanwege mijn handicap.
Plaats reactie