Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben van plan komende zondag een fiets op de trein mee te nemen van Gent naar Kortrijk. Indien de treinen normaal reden, was er geen probleem, dan nam ik de stoptrein, die in het weekend met Desiro gedaan wordt, daarop kan je gemakkelijk een fiets meenemen. Maar nu stel ik vast dat het treinverkeer komend weekend onderbroken is tussen Deinze en Kortrijk. :( Ofwel moet je vanaf Deinze een bus nemen, wat geen optie is als je een fiets mee hebt, ofwel via een omweg naar Kortrijk sporen. De omweg kan op drie manieren gemaakt worden:

- 1) Gent - Brugge
2) Brugge - Kortrijk

- 1) Gent - Oudenaarde
2) Oudenaarde - Kortrijk

- 1) Gent - Denderleeuw
2) Denderleeuw - Kortrijk

Nu is mijn vraag: welk traject kan ik best kiezen als ik een fiets wil meenemen op de trein, vooral dan qua materieel? Als ik het juist heb, heeft de M6 een afdeling voor fietsen, en de huidige, gemoderniseerde Breaks ook. Is het op een MW41 gemakkelijk om een fiets mee te nemen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Bericht door trainlovertje »

Als je in een MW41 langs de middelste deuren opstapt, kan je meteen je fiets kwijt. De optie via Oudenaarde is dan ook met voorsprong de snelste, dus ik raad je die aan.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb de weg die je me aanraadde genomen. Ik kon inderdaad mijn fiets gemakkelijk kwijt op de MW41, en op de Break tussen Oudenaarde en Kortrijk. Minder gemakkelijk was het overstappen in Oudenaarde, ik moest naar een ander perron en dus mijn fiets een trap af en weer op slepen, en ik had slechts enkele minuten overstaptijd. Het heeft geen seconde gescheeld of ik had de aansluiting gemist.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
desirootje
Berichten: 644
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Bericht door desirootje »

Dieselfreak schreef: 21 nov 2021, 20:55 Ik heb de weg die je me aanraadde genomen. Ik kon inderdaad mijn fiets gemakkelijk kwijt op de MW41, en op de Break tussen Oudenaarde en Kortrijk. Minder gemakkelijk was het overstappen in Oudenaarde, ik moest naar een ander perron en dus mijn fiets een trap af en weer op slepen, en ik had slechts enkele minuten overstaptijd. Het heeft geen seconde gescheeld of ik had de aansluiting gemist.
ik snap dat het tijd kost om de perrons te verhogen, en roltrappen, liften en hellingen op elke station te zetten, maar wat is het excuus om nu pas na te denken over fietsgoten op de trappen naar de perrons? lijkt mij iets dat 10 jaar geleden moest beslist worden, fiets meenemen op de trein is niet zo een nieuw concept
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Bericht door dentheo »

Ik sleep niet veel met mijn fiets rond...maar is er op een roltrap een sleuf waar je de fietsband in kan plaatsen...kan toch ook niet zo moeilijk zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Zondag 19 november fiets meenemen op traject Gent-Sint-Pieters - Kortrijk

Bericht door Adler »

dentheo schreef: 22 nov 2021, 12:50 Ik sleep niet veel met mijn fiets rond...maar is er op een roltrap een sleuf waar je de fietsband in kan plaatsen...kan toch ook niet zo moeilijk zijn ?
Ik heb nog nergens ter wereld zo een roltrap gezien.
Bij de NS is het overigens verboden om fietsen op roltrappen mee te nemen,bij de NMBS waarschijnlijk ook.
53fa4184-78f9-11e6-a99c-c032d913a307_web_scale_0.2545455_0.2545454__.jpg
53fa4184-78f9-11e6-a99c-c032d913a307_web_scale_0.2545455_0.2545454__.jpg (26.08 KiB) 4049 keer bekeken
Plaats reactie