Omgeving station Noorderkempen

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Omgeving station Noorderkempen

Bericht door 4017-4018 »

Dag

Weet er iemand wat er zich allemaal bevind in de buurt van station Noorderkempen?
Qua winkels/shoppingcentra's bedoel ik

Alvast bedankt
Ciao Ciao
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door groentje »

In het station heb je enkel een paar snackautomaten, als ik me goed herinner. De dichtstbijzijnde supermarkt is op het eerste zicht Aldi, waarvoor je aan de achterkant van het station het tunneltje onder de snelweg onderdoor gaat, je komt in een kleine zoning uit, gaat rechtdoor. Je passeert dan de gemeentelijke Sporthal, en op het einde van de weg kom je uit op de Ringlaan, sla rechtsaf, op de hoek van het volgende kruispunt heb je rechts de Aldi. Er zit ook nog een Carrefour, maar dan moet je na de sporthal naar links ipv rechts, en die is iets verderaf. Het centrum van Brecht heeft nog wel wat interessante horeca, en ligt op ongeveer een km afstand.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door 4017-4018 »

groentje schreef: 11 okt 2021, 04:42 In het station heb je enkel een paar snackautomaten, als ik me goed herinner. De dichtstbijzijnde supermarkt is op het eerste zicht Aldi, waarvoor je aan de achterkant van het station het tunneltje onder de snelweg onderdoor gaat, je komt in een kleine zoning uit, gaat rechtdoor. Je passeert dan de gemeentelijke Sporthal, en op het einde van de weg kom je uit op de Ringlaan, sla rechtsaf, op de hoek van het volgende kruispunt heb je rechts de Aldi. Er zit ook nog een Carrefour, maar dan moet je na de sporthal naar links ipv rechts, en die is iets verderaf. Het centrum van Brecht heeft nog wel wat interessante horeca, en ligt op ongeveer een km afstand.
Dus er valt niet echt veel daar te doen
Ciao Ciao
desirootje
Berichten: 643
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door desirootje »

Het station ligt er 12 en een half jaar en bevindt zich aan de E19, er was niets noemenswaardig voor het station er lag en er is nog niet genoeg tijd gepasseerd voordat er iemand met genoeg geld potentieel ziet in een shoppingcenter en tijd had om het te bouwen, wat had je verwacht in een gloednieuw station met momenteel slechts een uurdienst naast een autostrade in een dorp van 30.000 man?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door groentje »

Dit is inderdaad niet meteen een plaats om een uur lang vast te zitten, maar een km is doenbaar om te wandelen én op tijd terug te kunnen zijn, en als je een fiets mee hebt, al helemaal. Maar dat Brecht geen grootstad is, is evident, ja.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door jan_olieslagers »

De tijd is ook voorbij - helaas, helaas! - dat er overal wel een Café de la Gare en een Hôtel des Voyageurs was...

Vooral is dit (voorzover ik waarneem, van verre) een station waar mensen vooral met de auto naartoe rijden om naar het werk te pendelen. Er zou wel een markt kunnen zijn voor een superette à la Aldi of Lidl of noem maar op, waar men gauw nog wat kan inkopen vooraleer naar huis te rijden na verrichte arbeid. Eigenlijk valt het op dat er zo niet veel zijn, misschien moeten de ketens dit idee nog ontdekken?

Maar een patelterrein of discotent of fitness moet men hier nog niet op 1-2-3 verwachten vrees ik - zoals aan geen enkel station, trouwens.

Die zin van "dorp van 30.000 man" vind ik een beetje neerbuigend, overigens, niet in het minst tegenover de vrouwelijke helft van de bevolking ;) Kijk eens naar Mortsel met zijn 24.000 vrouw+man? Die gemeente, heu pardon, "stad", is natuurlijk gegroeid juist door de goede spoorverbindingen, ja, dat wel. Dan nog valt er aan al die stations/haltes niet zoveel te beleven hoor, nuja, aan de Deurnestraat was er een frituur, in mijn jonge dagen, en een (1!) cafe...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door groentje »

Ze zitten gewoon aan de verkeerde kant van de snelweg, omringd door weiland, je gaat dus nooit de indruk krijgen dat het er druk is. Maar met het tunneltje is Brecht-centrum echt niet ver, hoor. En de fietsenstalling wordt er ook behoorlijk gebruikt, is mijn indruk. Zoals gezegd, 1 km naar het dorpsplein. Heel wat gevestigde stations liggen verderaf. Een uurtje zal wellicht wat kort zijn om op het gemak een pint te drinken, maar drink er 2 en wacht 2 uur, en het is best haalbaar, lijkt me.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Omgeving station Noorderkempen

Bericht door 4017-4018 »

Bedankt alle voor jullie reacties
Ciao Ciao
Plaats reactie