Reischeques NMBS voor Thalys/Eurostar/TGV

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
nibura
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 apr 2019, 13:25

Reischeques NMBS voor Thalys/Eurostar/TGV

Bericht door nibura »

Kunnen NMBS reischeques ook gebruikt worden voor de aankoop van vervoersbewijzen voor Thalys/Eurostar/TGV?
Volgens de NMBS klantendienst gaat het voor alle internationale reizen maar ik vermoed dat dit misschien enkel slaat op NMBS treinen die naar Maastricht, Aken, ... gaan en niet op hogesnelheidstreinen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reischeques NMBS voor Thalys/Eurostar/TGV

Bericht door Steve »

Reischeques kunnen gebruikt worden voor alles wat er aan in het loket in kwestie verkocht wordt, dus ook hst-treintickets - al moet je dan dus wel naar een van de (weinige) fysieke loketten waar dat nog mogelijk is. Hou er ook rekening mee dat je dossierkosten zult moeten betalen voor internationale tickets - NMBS-reischeques vallen niet onder de uitzonderingen en dat is eigenlijk wel absurd als je weet dat reischeques enkel aan het loket gebruikt kunnen worden.
nibura
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 apr 2019, 13:25

Re: Reischeques NMBS voor Thalys/Eurostar/TGV

Bericht door nibura »

Een update voor de geïnteresseerden:

- Toen we naar het loket gingen om onze internationale tickets te kopen met reischeques twijfelde de loketbediende. Ze belde naar 'Brussel' en daar werd gezegd dat het niet mogelijk was om internationale tickets met reischeques aan te kopen. Teleurgesteld gingen we buiten maar daar besloot ik van toch eens te kijken of ik niks kon vinden op de site van de NMBS. Na enkele minuten zag ik in het 'lexicon' dat er bij reischeques stond dat deze voor ALLE producten geldig zijn. Toen we terug naar het loket gingen zei de mevrouw dat 'Brussel' ondertussen had teruggebeld en dat het wél mocht. Gevolg: een absurd lange procedure waarbij de loketbediende vier reischeques één voor één moest aanmaken uit de elektronische portefeuille en vervolgens één voor één met deze reischeques onze internationale tickets kon boeken. Rechtstreeks met de portefeuille betalen was weldegelijk onmogelijk. Begrijpen wie begrijpen kan.

- we moesten geen dossierkosten betalen toen we onze internationale tickets met reischeques kochten (in tegenstelling tot wat er in de folder staat)


Eind goed al goed, al schat ik dat we ongeveer 20 minuten nodig hadden om gewoon twee internationale tickets te kopen...
Plaats reactie