Haltes die uitzonderlijk worden bediend in het weekend (door werken)?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Haltes die uitzonderlijk worden bediend in het weekend (door werken)?

Bericht door Terminus »

Hallo iedereen,

Op 14 maart heb ik een afspraak en ik keek daarvoor al eens op de site of er geen werken gepland zijn die roet in het eten kunnen strooien (verbinding Gent-Mechelen).

En die werken zijn er wel degelijk: de L Kortrijk-Mechelen vv rijdt niet door werken rond Kortrijk, maar in ruil daarvoor wordt de L Zeebrugge-Gent naar Mechelen doorgetrokken (zoals in de week). Alleen zal die volgens de routeplanner blijkbaar in elke halte stoppen, ook door haltes die in het weekend niet bediend worden (Baasrode-Zuid, Oudegem, Wichelen) of die niet door de normale trein bediend worden (Merelbeke, Melle, Schoonaarde).

Zou dit echt zo voorzien zijn of is het een schoonheidsfoutje in de routeplanner?

Indien het echt zo is, lijkt het me een verlenging van de reisduur die voor niets nodig is. Ik vermoed niet dat er die zondag plots tientallen reizigers in Baasrode-Zuid of Wichelen de trein zullen nemen :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Haltes die uitzonderlijk worden bediend in het weekend (door werken)?

Bericht door Shrek »

Het staat effectief zo in de BNX, dus de bestuurder zal er wel moeten stoppen :wink:

Haltes overslaan zou de trein ook niet veel kunnen versnellen: aan de Y. Heike zou hij dan toch moeten wachten op de trein uit St-Niklaas, waardoor een herbenuttiging in Mechelen toch niet zou lukken en hij daar sowieso een uur stil staat.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Haltes die uitzonderlijk worden bediend in het weekend (door werken)?

Bericht door rdv »

Merelbeke en Melle zijn interessant omdat de S naar Zottegem niet rijdt.
Wichelen etc. zijn inderdaad een raadsel.
Het lijkt dat men gewoon het pad van de week drgl genomen heeft, en dat gekopieerd naar dit weekend. Dat is mss wel logisch qua omloop, maar de aansluitingsknopen in Gent, Dendermonde en Mechelen worden hiermee wel verbroken.

De app gaat trouwens totaal de mist in voor de verbindingen Gent - Kortrijk. De enige trein die wel rijdt wordt niet getoond, vervangbussen worden niet getoond en ook bij opvragen van een reis tussen Gent en De Pinte krijgt men de melding "Je zoektocht is te ver in de toekomst of is te restrictief". Zelfs de Lijnbusen tussen Gent en De Pinte vindt de routeplanner niet terug.
Plaats reactie