nieuwe app NMBS Mobility ...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Reuel
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Reuel »

De introductie van die nieuwe app was absoluut erbarmelijk, maar die ticketing problemen zijn wel grotendeels opgelost. Ik had constant accountproblemen. Het account dat ik op de vorige app gebruikte bestond niet op de nieuwe, en omgekeerd inloggen lukte ook niet. En na een maand had ik geen enkele account meer en mocht ik alles opnieuw registreren. Sindsdien werkt het wel naar behoren. Af en toe nog wel een hapering, maar dat had die oude app ook wel eens. En dat durft vaak ook aan de bancontact app te liggen.

Voor tickets is de nieuwe app nu wel mijn standaard geworden. Vooral de digitale multi-passen zijn wel een groot voordeel van de nieuwe app, eindelijk geen geklooi meer me die stylo's en papieren tickets. Maar misschien wel het enige, naast de bezettingsgraad. De oude is nog wel steeds back-up en bevat tonnen meer informatie die erg gemist wordt in de nieuwe app.
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door FrederikD »

Er is net een nieuwe update van de app beschikbaar met o.a. de terugkeer van vertrek- en aankomsttijden per station!
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainlovertje »

FrederikD schreef: 24 nov 2021, 17:51 Er is net een nieuwe update van de app beschikbaar met o.a. de terugkeer van vertrek- en aankomsttijden per station!
Godzijdank! Nu per treinnummer nog. En hetzelfde geldt voor de website...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Maar de halten van De Lijn, de TEC en de MIVB zitten er niet meer in. En of die treinnummers terugkeren valt nog te bezien. Ik vind het nog altijd geen verbetering.
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Paul »

Dat vind ik vreselijk. Ik heb de nieuwe app nooit geïnstalleerd en ben 100% tevreden over de oude..
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Ik denk dat een hoop klachten over dit voornemen van de NMBS mogelijk zullen helpen om de oude app nog een poosje in de lucht te houden.
Formulier is hier:
https://www.belgiantrain.be/nl/support/forms/need-info

Ik heb er gisteren een ingevuld, met de vragen om de oude app te laten werken totdat de nieuwe dezelfde functionaliteit heeft en wanneer (ongeveer) dat laatste het geval zal zijn.

Groetjes,
Rian
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Wout912 »

FrederikD schreef: 24 nov 2021, 17:51 Er is net een nieuwe update van de app beschikbaar met o.a. de terugkeer van vertrek- en aankomsttijden per station!
Ik ben momenteel die vertrek- en aankomsttijden per station eens aan het bekijken in de nieuwe app. Als ik nu een bepaald treinnummer aanklik om alle tussenstops van deze trein te zien, zie ik per station echter nog maar één tijdstip staan, zoals dat ook in de 'nieuwe' routeplanner op de website en in de TrainMap het geval is. Dit blijkt telkens de vertrektijd in de bewuste stations te zijn (bij de eindstations is het de aankomsttijd). In de oude app zag je per station zowel aankomst- als vertrektijd van de bewuste trein staan, wat ik persoonlijk zeer handig vond. Op die manier kon men namelijk meteen zien hoeveel 'buffertijd' er per station was voorzien en in hoeverre een eventuele vertraging kon worden ingehaald. De enige toepassing waar ik voor een trein per station nog de aankomst- en vertrektijd zie staan, is deze: http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... Map&#focus. Die website werkt op een smartphone echter niet optimaal.

Is er hier toevallig iemand die weet of er nog ergens anders voor elke trein per station wel de aankomst- en vertrektijd wordt weergegeven, voor het geval de oude app binnenkort inderdaad verdwijnt?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Wout912 schreef: 25 nov 2021, 16:56
FrederikD schreef: 24 nov 2021, 17:51 Er is net een nieuwe update van de app beschikbaar met o.a. de terugkeer van vertrek- en aankomsttijden per station!

Is er hier toevallig iemand die weet of er nog ergens anders voor elke trein per station wel de aankomst- en vertrektijd wordt weergegeven, voor het geval de oude app binnenkort inderdaad verdwijnt?
Dat zou ik inderdaad ook wel eens willen weten. Ik maak er veelvuldig gebruik van, bijvoorbeeld om te kijken of de trein die je wil nemen een tijdje voordien op tijd is vertrokken of onderweg vertraging heeft opgelopen, zodat je eventueel nog kan bijschakelen. Ik heb de raad van Rian opgevolgd en heb deze middag mijn grieven geuit bij de klantendienst. Maar je weet, de marketeers hebben het voor het zeggen en de klanten zijn knulletjes...
Met vriendelijke groet

overweg13
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door sander855 »

Wout912 schreef: 25 nov 2021, 16:56 Is er hier toevallig iemand die weet of er nog ergens anders voor elke trein per station wel de aankomst- en vertrektijd wordt weergegeven, voor het geval de oude app binnenkort inderdaad verdwijnt?
Voor Android is er de HyperRail app. Daar staan nog wel de aankomst- en vertrektijden voor elke trein in (en ook de samenstelling van de trein).
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 24 nov 2021, 21:43 Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Ik krijg die melding niet. Gebruik je iOS of Android?

Ik heb de nieuwe functie trouwens eens getest vandaag. Inderdaad niet wat de meesten hier gehoopt hadden...
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 25 nov 2021, 20:49
rvdborgt schreef: 24 nov 2021, 21:43 Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Ik krijg die melding niet. Gebruik je iOS of Android?
Android. De app zou nu 1 week langer blijven werken, dus tot 9 december, maar het is natuurlijk onwaarschijnlijk dat tegen die tijd de ontbrekende functionaliteit in de nieuwe app beschikbaar is. Misschien komt er volgende week nogmaals een waarschuwing...

Groetjes,
Rian
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door am62 »

Het opzoeken van de treinnummers zou kunnen vanaf release 3.3, voorzien in januari 2022.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Davy »

sander855 schreef: 25 nov 2021, 17:30
Wout912 schreef: 25 nov 2021, 16:56 Is er hier toevallig iemand die weet of er nog ergens anders voor elke trein per station wel de aankomst- en vertrektijd wordt weergegeven, voor het geval de oude app binnenkort inderdaad verdwijnt?
Voor Android is er de HyperRail app. Daar staan nog wel de aankomst- en vertrektijden voor elke trein in (en ook de samenstelling van de trein).
Ik heb deze nu geïnstalleerd, werkt zeer goed moet ik zeggen. Ook met treinsamenstellingen enzo.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

am62 schreef: 26 nov 2021, 14:26 Het opzoeken van de treinnummers zou kunnen vanaf release 3.3, voorzien in januari 2022.
Heb je ook inzicht in de andere ontbrekende zaken? Zoals:
- lijst van storingen
- lijst van werkzaamheden
- Train map
- doorklikken op een station in de route van een trein
- aankomsttijden van de tussenstations tonen in de route van een trein

Voor zover ik kan zien, is er sinds het lanceren van de nieuwe app begin dit jaar maar nieuwe 1 ontbrekende functie gedeeltelijk bijgekomen, nl. het opzoeken van de vertrek- en aankomsttijden van een station. Helaas is het daarbij in de nieuwe app niet mogelijk om de vertrektijden vanaf een bushalte op te zoeken. In de oude app gaat dat wel een dat is zeer handig.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie