nieuwe app NMBS Mobility ...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door railtravelmanager »

hallo,

De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....

Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?

En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...

Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit :D tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)

mvg

Erwin
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

railtravelmanager schreef: 09 feb 2021, 15:04 De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....

Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?

En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...

Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit :D tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)
Die vreemde opmerkingen over draaiende treinen staan ook in de oude app. Dat is dus een probleem in de gegevens in de apps.
Verder is die nieuwe app verre van af en de NMBS weet dat ook, zie bv. de FAQ:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... newapp-faq

Groetjes,
Rian

("IC Nederland" is overigens niet vrouwelijk)
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door jan_olieslagers »

"IC Nederland" is overigens niet vrouwelijk
Inderdaad. Applaus!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Zorba »

Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Zorba schreef: 09 feb 2021, 15:50 Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.
Er zijn misschien technische redenen waarom de app vervangen moet worden. De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 09 feb 2021, 19:39 De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.
Van wie of wat moest dat dan?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

trainlovertje schreef: 09 feb 2021, 19:53
rvdborgt schreef: 09 feb 2021, 19:39 De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.
Van wie of wat moest dat dan?
De NMBS had zelf eind vorig jaar de elektronische passen al aangekondigd. Dat hadden ze dus zichzelf opgelegd.

Groetjes,
Rian
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 09 feb 2021, 20:23 De NMBS had zelf eind vorig jaar de elektronische passen al aangekondigd. Dat hadden ze dus zichzelf opgelegd.

Groetjes,
Rian
Maar dat uitstellen hebben ze wel al eens eerder gedaan, in januari 2019 werden ze aangekondigd voor juli 2019, maar da's dus niet doorgegaan.
Ook daarom blijf ik het geen goed idee vinden om de oude NMBS app in de app stores nu al volledig te vervangen door de nieuwe waarmee je (nog) niet via treinnummer of station kan opzoeken bijvoorbeeld.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Klassiekje »

De nieuwe app heeft een mooie 1,8/5 in de Google Play Store. En terecht :lol:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Ik heb al contact opgenomen met de klantendienst, maar of dat veel uithaalt zal de toekomst moeten uitwijzen. Behalve om biljetten aan te kopen is de nieuwe app inderdaad een fikse stap achteruit. Opzoekingen per station, per trein(nummer), train map, storingen/werken... het lijkt allemaal niet meer van belang te zijn, terwijl dat net de toepassingen waren die het interessants waren. Ik hoop dat men tenminste nog genoeg gezond verstand heeft om beide nog lang naast elkaar te laten bestaan. Hopelijk komen al de opgesomde toepassingen nog terug in de nieuwe app. Als je de oude nu opent, krijg je meteen een "oeps" voorgeschoteld. Dat was ook mijn reactie toen ik de nieuwe app voor het eerst opende.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door dentheo »

Zorba schreef: 09 feb 2021, 15:50 Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.
Is daar geen link met de kust die dringend informatie wilde over de drukte op de treinen, dat ging voor op alles.
Hoeft nu niet meer met de ramen in het weekend ??? :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Klassiekje »

Om één of andere reden het contract met de vorige maker niet verlengd zeker en dan maar alles zelf willen doen. Het enige probleem is dat de IT-afdeling van de NMBS ergens in de jaren 90 is blijven hangen. Een 'nieuwe' app met nog iets eens de helft van de mogelijkheden van de vorige, sjonge jonge.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door ostbahnhof »

werkt bij jullie de nmbs website nog en de nieuwe app? Ze vinden sinds gisterenavond geen bestemmingen meer bij het opzoeken van treinverbindingen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Nee, ik ben al een klein half uur bezig om 2 biljetten aan te kopen. Het begon ermee dat ik opnieuw moest inloggen. Ik zit nu in het stadium "Bestelling in aanmaak", na 2 mislukte betalingen. Er zou ook een mail verstuurd zijn - quod non - maar de betaling zou wel oké zijn. Het blijft eindeloos knoeien. Ik ben benieuwd wanneer de biljetten daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Ik kreeg uiteindelijk controle voorbij Leuven, de bewerking hing nog steeds: geen QR-code. De tbg vond het wel oké, omdat alle essentiële informatie (bestemming, klasse, datum...) zichtbaar was. Uiteindelijk heb ik even nadien het probleem opgelost gekregen door de pagina te verversen! De QR-codes waren meteen zichtbaar en de biljetten met mislukte betaling waren verdwenen. Maar het is duidelijk dat app en website weer serieuze kuren hadden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie