nieuwe app NMBS Mobility ...
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
nieuwe app NMBS Mobility ...
hallo,
De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....
Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?
En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...
Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)
mvg
Erwin
De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....
Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?
En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...
Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)
mvg
Erwin
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Die vreemde opmerkingen over draaiende treinen staan ook in de oude app. Dat is dus een probleem in de gegevens in de apps.railtravelmanager schreef: ↑09 feb 2021, 15:04 De nieuwe app vindt ik maar niets, spijtig dat ik de oude niet heb behouden ....
Weet iemand hoe je favorieten kan opslaan ?
En bij internationale treinen die overbodige domme meldingen bij Thalys en Benelux van trein draait in de richting van ... ik heb dat al eens gemeld en blijkbaar wil men niet leren uit reacties / waardevolle feedback van gebruikers, laat ons eerlijk zijn de meeste reizigers hebben hier geen extra info aan ...
Enkel IC Nederland wisselt haar rijrichting in Breda, de Thalys toch nooit tussen Paris en Amsterdam bij normaal rijbedrijf (niet tijdens werken)
Verder is die nieuwe app verre van af en de NMBS weet dat ook, zie bv. de FAQ:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... newapp-faq
Groetjes,
Rian
("IC Nederland" is overigens niet vrouwelijk)
-
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Inderdaad. Applaus!"IC Nederland" is overigens niet vrouwelijk
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Dat is toch typisch van deze tijd om dingen uit te brengen die allesbehalve klaar zijn. De vorige app werkte uitstekend dus waarom alles nu snel-snel moest gaan is mij toch ook maar een raadsel.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Er zijn misschien technische redenen waarom de app vervangen moet worden. De reden dat die vorige maand gelanceerd is, is natuurlijk omdat de passen elektronisch beschikbaar moesten zijn en ze dat blijkbaar niet meer in de oude app wilden doen.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
De NMBS had zelf eind vorig jaar de elektronische passen al aangekondigd. Dat hadden ze dus zichzelf opgelegd.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Maar dat uitstellen hebben ze wel al eens eerder gedaan, in januari 2019 werden ze aangekondigd voor juli 2019, maar da's dus niet doorgegaan.
Ook daarom blijf ik het geen goed idee vinden om de oude NMBS app in de app stores nu al volledig te vervangen door de nieuwe waarmee je (nog) niet via treinnummer of station kan opzoeken bijvoorbeeld.
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
De nieuwe app heeft een mooie 1,8/5 in de Google Play Store. En terecht
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Ik heb al contact opgenomen met de klantendienst, maar of dat veel uithaalt zal de toekomst moeten uitwijzen. Behalve om biljetten aan te kopen is de nieuwe app inderdaad een fikse stap achteruit. Opzoekingen per station, per trein(nummer), train map, storingen/werken... het lijkt allemaal niet meer van belang te zijn, terwijl dat net de toepassingen waren die het interessants waren. Ik hoop dat men tenminste nog genoeg gezond verstand heeft om beide nog lang naast elkaar te laten bestaan. Hopelijk komen al de opgesomde toepassingen nog terug in de nieuwe app. Als je de oude nu opent, krijg je meteen een "oeps" voorgeschoteld. Dat was ook mijn reactie toen ik de nieuwe app voor het eerst opende.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Is daar geen link met de kust die dringend informatie wilde over de drukte op de treinen, dat ging voor op alles.
Hoeft nu niet meer met de ramen in het weekend ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Om één of andere reden het contract met de vorige maker niet verlengd zeker en dan maar alles zelf willen doen. Het enige probleem is dat de IT-afdeling van de NMBS ergens in de jaren 90 is blijven hangen. Een 'nieuwe' app met nog iets eens de helft van de mogelijkheden van de vorige, sjonge jonge.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
werkt bij jullie de nmbs website nog en de nieuwe app? Ze vinden sinds gisterenavond geen bestemmingen meer bij het opzoeken van treinverbindingen.
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Nee, ik ben al een klein half uur bezig om 2 biljetten aan te kopen. Het begon ermee dat ik opnieuw moest inloggen. Ik zit nu in het stadium "Bestelling in aanmaak", na 2 mislukte betalingen. Er zou ook een mail verstuurd zijn - quod non - maar de betaling zou wel oké zijn. Het blijft eindeloos knoeien. Ik ben benieuwd wanneer de biljetten daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: nieuwe app NMBS Mobility ...
Ik kreeg uiteindelijk controle voorbij Leuven, de bewerking hing nog steeds: geen QR-code. De tbg vond het wel oké, omdat alle essentiële informatie (bestemming, klasse, datum...) zichtbaar was. Uiteindelijk heb ik even nadien het probleem opgelost gekregen door de pagina te verversen! De QR-codes waren meteen zichtbaar en de biljetten met mislukte betaling waren verdwenen. Maar het is duidelijk dat app en website weer serieuze kuren hadden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13