nieuwe app NMBS Mobility ...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door wuitz »

https://play.google.com/store/apps/deta ... sncb.mobib

De android versie, hier geen Apple apparaat beschikbaar om te kijken in de app store.
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door sander855 »

Op het eerste zicht een bijna identieke kopie van de "My MOBIB" app. Het enige verschil is dat je met die NMBS-app ook een Brupass kan valideren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Steven »

Die app staat (nog) niet in de AppStoren dus voorlopig enkel in de playstore.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Zorba »

Een iOS device is NFC locked dus dat zal nooit werken.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door jan_olieslagers »

Wat is "NFC locked"?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Steven »

Zorba schreef: 09 jul 2022, 16:41 Een iOS device is NFC locked dus dat zal nooit werken.
De mobib app van de MIVB werkt wel op iPhone, dus de NFC werkt zeker en vast. Dat is al even vrijgegeven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef: 09 jul 2022, 16:52 Wat is "NFC locked"?
De NFC is de chip die in een smartphone zit om verrichtingen te doen, zoals betalen aan een betaalterminal of een kaart uit te lezen zoals mobib. Dergelijke chip zit ook in je bankkaart. Zodoende is er geen fysiek contact nodig om de kaart te kunnen lezen.
koeleboe1
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:10

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door koeleboe1 »

Ik krijg geen Realtime info meer in de oude app en in hyperrail. In de nieuwe NMBS app wel. Is het nu definitief gedaan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Steven »

Ik krijg op dit moment enkel info over vertraging in de nieuwe app, de oude app maar evengoed andere apps geven momenteel niets van vertraging weer. (Railer, treinbestuurder.be)
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Davy »

De nieuwe app geeft bij mij een melding dat er technische problemen zijn.
Materieel verschijnt trouwens wel nog in Hyperrail.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Ook via de website zie ik geen realtime info meer:
http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... altimeinfo
Dwarsligger
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2021, 15:33
Locatie: Sint-Katelijne-Waver

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Dwarsligger »

Ik dacht eerst dat de storing aan de (overigens geweldig gebruiksvriendelijke) Railer-app lag. In de nieuwe NMBS-app werden vertragingen wel getoond. De oude NMBS-app krijg ik niet meer aan de praat, die bombardeert mij met meldingen "deze app wordt niet meer geüpdatet" waardoor hij de facto onbruikbaar is.
Maar bij Railer signaleerden ze inderdaad dat fout langs de kant van de spoorwegen zelf ligt.
Dwarsligger
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2021, 15:33
Locatie: Sint-Katelijne-Waver

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Dwarsligger »

Heb zojuist de inmiddels zoveelste bug doorgegeven aan het ontwikkelteam van de nieuwe NMBS-app. Ben proefondervindelijk tot de ontdekking gekomen dat dat de routeplanner enkel rekening houdt met theoretische vertrektijden, en niet met vertragingen.

Voorbeeld: ik wil de trein nemen vanaf 8u00. De eerstvolgende trein vertrekt om 8u15. Die krijg ik te zien in de app.
Er is echter ook een trein met twintig minuten vertraging, die normaal om 7u45 zou arriveren, maar nu om 8u05 aankomt. Ik kan deze trein dus halen, en de verbinding is sneller dan de trein die wel op tijd rijdt. Deze vertraagde rit toont de app niet. Google en andere apps wel.

Ik ben erg blij dat ik niet vertrouw op de app van de NMBS, want die vertraagde verbindingen die ik nog nét kan halen in Brussel-Noord zijn quasi mijn vaste verbindingen doordeweeks.
Hoezo kan de app van een externe ontwikkelaar me sneller van A naar B gidsen dan de app van de vervoerder zelf?
Laatst gewijzigd door Dwarsligger op 12 jul 2022, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Dwarsligger schreef: 12 jul 2022, 12:02 De oude NMBS-app krijg ik niet meer aan de praat, die bombardeert mij met meldingen "deze app wordt niet meer geüpdatet" waardoor hij de facto onbruikbaar is.
Voor iedere dag komt er een melding. Die moet je dus allemaal wegklikken.

Groetjes,
Rian
koeleboe1
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:10

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door koeleboe1 »

Dwarsligger schreef: 12 jul 2022, 12:02 Ik dacht eerst dat de storing aan de (overigens geweldig gebruiksvriendelijke) Railer-app lag. In de nieuwe NMBS-app werden vertragingen wel getoond. De oude NMBS-app krijg ik niet meer aan de praat, die bombardeert mij met meldingen "deze app wordt niet meer geüpdatet" waardoor hij de facto onbruikbaar is.
Maar bij Railer signaleerden ze inderdaad dat fout langs de kant van de spoorwegen zelf ligt.
Nu is de vraag, is dit permanent of is er een fout gebeurd langs de kant van NMBS? Want als dit niet meer zou werken, zou dat toch een groot verlies zijn...
Plaats reactie