Aantal treinen per uur Sint-Denijs-Westrem

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
matthiasDM
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2020, 09:00

Aantal treinen per uur Sint-Denijs-Westrem

Bericht door matthiasDM »

Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn naar huizen aan het kijken in Sint-Denijs-Westrem.

We vroegen ons juist of hoeveel treinen er passeren aan de spoorweg.

Alsook welke goederentreinen passeren hier en tot hoe laat mogen deze over het spoor?


Alvast met vriendelijke groeten

Matthias
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Aantal treinen per uur Sint-Denijs-Westrem

Bericht door ianryckewaert13 »

matthiasDM schreef:Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn naar huizen aan het kijken in Sint-Denijs-Westrem.

We vroegen ons juist of hoeveel treinen er passeren aan de spoorweg.

Alsook welke goederentreinen passeren hier en tot hoe laat mogen deze over het spoor?


Alvast met vriendelijke groeten

Matthias
Elk uur 4 treinen per richting van 5:00-23:00
En goederen mogen 24/24 rijden op verschillende uren

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aantal treinen per uur Sint-Denijs-Westrem

Bericht door groentje »

Reken even mee, per uur en per richting:
1 IC Antwerpen-Kortrijk-Rijsel/Poperinge
1 IC Kortrijk-Welkenraedt
1 IC De Panne-Landen
1 S Eeklo-Ronse
2-4 P per uur (enkel, in de spits)
en tenslotte is het vrachtverkeer toch wel aanzienlijk, dit gaat tenslotte om de hoofdas tussen de haven van Antwerpen en Noord-Frankrijk. Dat kan in principe de hele nacht doorgaan, tenzij er werken zijn. Enkel in het weekend gaat het aantal goederentreinen toch wel aanzienlijk naar beneden, maar helemaal stopt het niet.

Moet je je daardoor laten afschrikken? Ik heb decennia langs die spoorlijn gewoond, iets verderop, tussen Deinze en Waregem. Ik heb nooit echt last gehad van de trein, zelfs niet van een goederentrein, je bent je er amper bewust van, maar je houdt even op met babbelen, en pikt de draad op wanneer die gepasseerd is. Slapen lukte me ook behoorlijk goed. Ik woon vandaag opnieuw langs een spoorlijn, met mijn slaapkamer aan de kant van het spoor, weliswaar driedubbel glas.
Veel hangt af van hoever je afzit van het spoor, waar je zit tov het geluid (als de trein op een berm rijdt, dan heeft het huis er vlak naast er relatief weinig last van, verderop dan weer wat meer), en hoe gevoelig je bent voor het geluid. Ik zou misschien toch eens kijken of je aardt naast een spoorlijn, kijk of je eens een overnachting boekt in een hotel langs een spoorlijn (ik vermoed dat er bijvoorbeeld in Gent wel zulke hotels zijn), en als dat lukt, en het huis bevalt je, ga er dan gewoon voor. Als je echter wakker wordt van elke trilling, dan ga ik niet ontkennen dat het niets is voor jullie.
Plaats reactie