Geen realtime gegevens

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Geen realtime gegevens

Bericht door Adler »

Waarom zijn er al dagen lang geen real-time gegevens op de NMBS website ?

Deze week stond er nog op de website dat de IT-dienst er alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Het strafste is dan nog dat de website van NS wel realtime informatie kan geven voor de treinen naar Nederland, ook voor het traject in Belgie.

De data is er dus wel degelijk.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Steven »

NS geeft de vertraging gemaakt in België enkel vrij correct weer als het een trein van België naar Nederland betreft maar niet omgekeerd. Eens een trein hun land verlaten heeft is het niet echt correcte info.
De tijden komen eigenlijk van Infrabel. Dus het is niet dat de nmbs zijn eigen stiptheid meet. Ik vermoed dat als je ze niet ziet op de website het echt een website gebonden probleem is en geen probleem van de metingen op zich.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Adler »

Het probleem schijnt eindelijk opgelost te zijn.
Ik vraag me af waarom dat dagen moet duren.
Als het een softwareprobleem is door een wijziging aan de software kunnen ze toch opnieuw de vorige versie installeren.
En als het een hardwareprobleem was aan de interface met de website duurt dat ook geen dagen om te vervangen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Steven »

Zover ik weet is de it bij de NMBS onderbemand (privé krijgen zulke mensen nu eenmaal meer loon) dus als 1 iemand het werk van meerdere mensen moet doen kan dat niet snel vooruit gaan.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Adler »

Steven schreef: 06 okt 2019, 17:41 Zover ik weet is de it bij de NMBS onderbemand (privé krijgen zulke mensen nu eenmaal meer loon) dus als 1 iemand het werk van meerdere mensen moet doen kan dat niet snel vooruit gaan.
Als ik goed ben ingelicht worden de IT-diensten voor de NMBS geleverd door een van de vele dochterondernemingen van de NMBS: Ypto.
Bij Ypto werken 220 mensen betaald door de NMBS.
Voor de website zal er dus wel meer dan 1 iemand verantwoordelijk zijn.
Die Ypto is trouwens verleden jaar al in opspraak gekomen omdat ze al sinds 2012 werkten aan een nieuw informaticasysteem NDS voor ticketverkoop waarin al 30 miljoen euro is gestoken en dat nu is stopgezet omdat het na 6 jaar nog altijd niet werkte.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Steven »

It en nmbs. Een deel uitbesteed, een deel intern al dan niet aangevuld door een deel externen (die dan nog andere loonvoorwaarden hebben en dergelijke). Mijn schoonbroer was zo’n externe it persoon bij de NMBS voor een hele tijd. Doch hij werkte niet voor de website.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Adler »

Opnieuw geen real-time gegevens meer en deze keer zelfs geen aanduidingen meer op de borden in Brussel met een chaos als gevolg.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Shrek »

Adler schreef:Opnieuw geen real-time gegevens meer en deze keer zelfs geen aanduidingen meer op de borden in Brussel met een chaos als gevolg.
Deze keer lag het probleem blijkbaar bij de Infrabel servers.
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Wout912 »

Op dit moment zijn er opnieuw geen realtime gegevens beschikbaar op de website van de NMBS. Dit lijkt toch een aanslepend probleem te zijn, dat toch wel veel negatieve gevolgen voor de reizigers teweegbrengt. Men doet er opnieuw alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen.
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door rvdborgt »

Wout912 schreef: 05 nov 2019, 17:53 Op dit moment zijn er opnieuw geen realtime gegevens beschikbaar op de website van de NMBS. Dit lijkt toch een aanslepend probleem te zijn, dat toch wel veel negatieve gevolgen voor de reizigers teweegbrengt. Men doet er opnieuw alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen.
Om de paar weken gebeurt dat. Ik heb geen idee waar het aan ligt maar erg professioneel komt dat niet over.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen realtime gegevens

Bericht door Adler »

Momenteel werkt de website helemaal niet meer.
Ik krijg steeds fout 502.
Het is altijd wel iets daar.
Plaats reactie