Mogelijkheden MOBIB

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Mogelijkheden MOBIB

Bericht door Eric0641 »

Ik vraag me af, de MOBIB is gekoppeld aan persoonsgegevens. Stel men zou een 'boete' krijgen, dan kan die dus via de post gestuurd worden via de gegevens van de MOBIB.

Zou het ook mogelijk zijn, om mensen te seinen via de MOBIB. Bijvoorbeeld, iemand heeft zijn boete niet betaald. Stapt in de trein, en de TBG kan dan zien ah, hij staat geseind. Zo kan men al op de hoogte zijn, voordat een feit gepleegd word.

En nee, ik heb gene boete te pakken. Vraag me gewoon af wat voor een voordelen het heeft voor een TBG. Alles staat tegenwoordig toch gelinkt met de online (persoons)gegevens.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Mogelijkheden MOBIB

Bericht door trainlovertje »

De mobib is gelinkt aan een klantprofiel. Van de klant wordt een adres, geboortedatum, rijksregisternummer, geslacht en evt e-mailadres bijgehouden door het spoor, allemaal door je ID kaart in te lezen bij aankoop van de mobib.
Datzelfde geldt trouwens als je een mobibkaart van een andere maatschappij laat registeren bij NMBS, want je moet daarvoor eenmalig langs het loket passeren.
Of de TBG deze data op zijn ITRIS toestel kan zien, weet ik niet, maar deze gegevens worden niet gebruikt om geseinde personen op te sporen; ze behoren enkel toe aan de NMBS.
Een boete in je bus krijgen door vertoon van je mobib zou in theorie misschien wel kunnen, maar normaal vraagt de TBG dan altijd je ID kaart.
Plaats reactie