Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Asterix »

Goedeavond

Overmorgen (feestdag) zouden twee kennissen met de IC-A naar Luik-Guillemins willen reizen om daar over te stappen op de IC naar Gouvy. In het weekend rijdt die trein slechts om de twee uur en de overstaptijd bedraagt slechts 7 minuten. Er moeten ook fietsen worden overgeladen.

Wat is jullie ervaring? Wordt er sowieso gewacht op een vertraagde 500?
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door trainlovertje »

Als de IC uit Brussel maximaal 10 vertraging heeft wordt er wel gewacht naar mijn ervaring. Trouwens, in de week rijdt die trein ook slechts om de 2 uur :wink:
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Davy »

Naar mijn weten wordt er inderdaad wel gewacht binnen een bepaalde termijn.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2058
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Dieselfreak »

trainlovertje schreef: 28 mei 2019, 22:20 Als de IC uit Brussel maximaal 10 vertraging heeft wordt er wel gewacht naar mijn ervaring. Trouwens, in de week rijdt die trein ook slechts om de 2 uur :wink:
Maar als de IC uit Brussel met méér dan 10 minuten vertraging in Luik aankomt, wat toch niet zo heel onwaarschijnlijk is, ben je dus wellicht je aansluiting kwijt en moet je twee uur wachten op de volgende trein. :(
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef: 29 mei 2019, 21:09 Maar als de IC uit Brussel met méér dan 10 minuten vertraging in Luik aankomt, wat toch niet zo heel onwaarschijnlijk is, ben je dus wellicht je aansluiting kwijt en moet je twee uur wachten op de volgende trein. :(
Zo vaak gebeurt dat nu ook weer niet. Er zit immers heel wat buffertijd tussen Brussel-Noord en Luik.
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Ouwe »

Shrek schreef: 29 mei 2019, 22:50
Dieselfreak schreef: 29 mei 2019, 21:09 Maar als de IC uit Brussel met méér dan 10 minuten vertraging in Luik aankomt, wat toch niet zo heel onwaarschijnlijk is, ben je dus wellicht je aansluiting kwijt en moet je twee uur wachten op de volgende trein. :(
Zo vaak gebeurt dat nu ook weer niet. Er zit immers heel wat buffertijd tussen Brussel-Noord en Luik.
Gisteravond op tijd tot Ans, maar tussen Ans en Liege-Guillemins bijna 10 minuten moeten wachten. Niet mijn eerste keer overigens dat daar gewacht moet worden. Maar zoals altijd, de IC naar Luxembourg wacht wel.
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door groentje »

Meld in elk geval wel zeker aan de boordchef dat je die aansluiting wil halen, als je vertraging hebt, zodat ze kan gevraagd worden. Er is wel een beetje speling, maar ook niet zoveel, zeker met het grote stuk enkelspoor verderop voor de trein naar Gouvy. Die trein heeft een uurdienst nodig...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door overweg13 »

Ik vertrouw het niet. Omdat we meestal tijdens de week op pad zijn, verkies ik de IC naar Welkenraedt, dat geeft een half uur speling. Maar ja, tijdens het weekend rijdt die niet. Zoals Groentje zegt, deze trein zou elk uur moeten rijden. Maar als je dan een van de schaarse aansluitende bussen wil nemen, is het probleem daarmee nog niet opgelost.
En wat dat aanspreken van de boordchef betreft: zie mijn blog over onze uitstap naar Latour. Ik vrees dat het ook wat van het humeur van de betrokken personeelsleden afhangt. (En voor alle duidelijkheid: het was in ons geval NIET de tbg die moedwillig was, integendeel.)
Met vriendelijke groet

overweg13
Ouwe
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 mei 2019, 14:10

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Ouwe »

Het is misschien wel het verstandigst. Ook al wordt de verbinding vrijwel altijd wel behouden, je zal net zien dat je het niet haalt als je deze een keer echt moet halen.
Eurovisie: De Nederlandse bal was niet goed genoeg, dus werd een belgische bal ingevlogen. Hopelijk staat het atomium nog recht.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door Asterix »

Gelukkig is het deze keer van een leien dakje gelopen. Bedankt voor de bijdragen!
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door FireSea »

Weet iemand trouwens waarom alle ritten Luik - Luxemburg v.v. de komende tijd geknipt zijn in Gouvy? Je kunt dus in veel gevallen wel het hele traject afleggen, maar je moet volgens de reisplanner wel overstappen in Gouvy op een andere trein. Zijn de i10-rijtuigen er soms uit? Ik hoop het niet...
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door desperado »

FireSea schreef: 19 jul 2019, 19:23 Weet iemand trouwens waarom alle ritten Luik - Luxemburg v.v. de komende tijd geknipt zijn in Gouvy? Je kunt dus in veel gevallen wel het hele traject afleggen, maar je moet volgens de reisplanner wel overstappen in Gouvy op een andere trein. Zijn de i10-rijtuigen er soms uit? Ik hoop het niet...
Sorry for posting in English. What I have been told is this ....

I am told that the trains are split in Gouvy due to engineering work between Luik-Guillemins and Herstal.
The locomotive normally runs round the coaches at Liers but they do not get to Liers.
NMBS do not want locomotives running round coaches at Luik-Guillemins so the trains are Desiro between Gouvy and Luik-Guillemins.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door trainlovertje »

desperado schreef: 19 jul 2019, 19:55
FireSea schreef: 19 jul 2019, 19:23 Weet iemand trouwens waarom alle ritten Luik - Luxemburg v.v. de komende tijd geknipt zijn in Gouvy? Je kunt dus in veel gevallen wel het hele traject afleggen, maar je moet volgens de reisplanner wel overstappen in Gouvy op een andere trein. Zijn de i10-rijtuigen er soms uit? Ik hoop het niet...
Sorry for posting in English. What I have been told is this ....

I am told that the trains are split in Gouvy due to engineering work between Luik-Guillemins and Herstal.
The locomotive normally runs round the coaches at Liers but they do not get to Liers.
NMBS do not want locomotives running round coaches at Luik-Guillemins so the trains are Desiro between Gouvy and Luik-Guillemins.
En omdat Desiro Luxemburg nog steeds niet binnen mag, zijn ze geknipt in Gouvy.
Rijden er dan wel I10-rijtuigen 'gesandwicht' door HLE13/CFL3000 rond of ook niet?
FireSea
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:59

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door FireSea »

Ah, vandaar! Het omrijden van de loc kan alleen in Liers. Ik neem aan dat het Luxemburgse trajectdeel dan nu gewoon met CFL-materieel wordt gereden... Want kan de loc anders in Gouvy wel omgereden worden?
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Overstap in Luik-Guillemins op de trein naar Gouvy

Bericht door railtravelmanager »

trainlovertje schreef: 19 jul 2019, 19:59
desperado schreef: 19 jul 2019, 19:55
FireSea schreef: 19 jul 2019, 19:23 Weet iemand trouwens waarom alle ritten Luik - Luxemburg v.v. de komende tijd geknipt zijn in Gouvy? Je kunt dus in veel gevallen wel het hele traject afleggen, maar je moet volgens de reisplanner wel overstappen in Gouvy op een andere trein. Zijn de i10-rijtuigen er soms uit? Ik hoop het niet...
Sorry for posting in English. What I have been told is this ....

I am told that the trains are split in Gouvy due to engineering work between Luik-Guillemins and Herstal.
The locomotive normally runs round the coaches at Liers but they do not get to Liers.
NMBS do not want locomotives running round coaches at Luik-Guillemins so the trains are Desiro between Gouvy and Luik-Guillemins.
En omdat Desiro Luxemburg nog steeds niet binnen mag, zijn ze geknipt in Gouvy.
Rijden er dan wel I10-rijtuigen 'gesandwicht' door HLE13/CFL3000 rond of ook niet?
de treindienst Liege - Luxembourg bestaat doorgaans uit een NMBS 13 CFL 3000 reeks met rijtuigen type I10 maximum 5 en steeds met omlopen locomotief in Luxembourg en Liers dacht ik ?
bron : http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... p/helpnl_1
Plaats reactie