Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben van plan komende zaterdag samen met twee anderen met een B-dagtrip naar Aqualibi te gaan. Ik vertrek vanuit Kortrijk, zij vanuit Gent-Sint-Pieters. Normaal zouden we elkaar tegen komen in Gent-Sint-Pieters, maar komend weekend rijden er wegens werken geen treinen van Kortrijk naar Gent. Daarom ga ik eerst naar Brussel via lijn 89, om daar de trein naar Leuven te nemen, en in Leuven die naar Bierges-Walibi. 's Avonds eten we in Brussel, en omdat het waarschijnlijk tamelijk laat zal zijn tegen dat we vertrekken en ik sowieso in Gent overnacht (daar heb ik een tweede verblijf), zou ik 's avonds niet de trein naar Kortrijk nemen, maar samen met de anderen naar Gent gaan. Nu is mijn vraag: zal de treinbegeleider er bij het controleren van mijn B-dagtrip er geen probleem mee hebben dat ik op de trein naar Gent zit? Normaal is dat nooit een probleem, aangezien je altijd kan zeggen dat je via Gent terug naar Kortrijk gaat, maar komend weekend is het treinverkeer tussen Gent en Kortrijk onderbroken, en zou ik met een B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi in principe dus de trein moeten nemen die via lijn 89 naar Kortrijk gaat, toch?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Bericht door groentje »

Lijkt me niet, er rijden immers vervangende bussen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Bericht door Dieselfreak »

groentje schreef: 18 mar 2019, 23:10 Lijkt me niet, er rijden immers vervangende bussen.
Bedoel je dat het waarschijnlijk geen probleem is 's avonds een trein van Brussel naar Gent te nemen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Bericht door groentje »

Zeker als je terugkeert op een uur dat je theoretisch via Gent nog thuis kan komen, zie ik geen probleem, maar zelfs wanneer je later bent... Als je anders over Gent mag reizen, zal dat nu ook wel mogen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef: 19 mar 2019, 11:50 Zeker als je terugkeert op een uur dat je theoretisch via Gent nog thuis kan komen, zie ik geen probleem, maar zelfs wanneer je later bent... Als je anders over Gent mag reizen, zal dat nu ook wel mogen.
Zou ik ook zeggen. Problemen verwacht ik niet als het anders een normale reisweg is. En het is sowieso toegestaan om een deel van je ticket te laten vervallen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Met B-dagtrip Kortrijk - Aqualibi 's avonds terugkeren naar Gent

Bericht door Dieselfreak »

Goed, ik zal dan maar aannemen dat het geen probleem zal zijn 's avonds met dat ticket van Brussel naar Gent te sporen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie