Een trein draait

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Een trein draait

Bericht door Papanero »

Nieuw in de NMBS-app:
'Vanaf hier draait hij (wie? De trein!) als S10 3887 in de richting Dendermonde'

Ik vind dat toch een rare zin...Afbeelding Verstuurd met Tapatalk


Laatst gewijzigd door Papanero op 19 feb 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Een trein draait

Bericht door Steve »

Al beter dan de "???" die er voorheen stond bij een dergelijke verandering van treinnummer, maar nog niet bepaald dat... ik stuur hen een tweet.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Een trein draait

Bericht door Jan-Mark »

Tja, met de Walen aan de macht krijg je nog weleens slechte vertalingen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Een trein draait

Bericht door Shrek »

Jan-Mark schreef: 19 feb 2019, 18:57 Tja, met de Walen aan de macht krijg je nog weleens slechte vertalingen :mrgreen:
Zou dit niet uit het Engels komen? :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Een trein draait

Bericht door Steve »

NMBS op Twitter schreef:Da's inderdaad heel erg slecht, Steve. Sinds gisteren verschijnt dat "plots". 🤔 Dit zou opgelost moeten zijn bij een volgende update, voorzien eind maart. ^Tim
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Een trein draait

Bericht door rdv »

Jammer dat ie niet in Thurn en Taxis draait.
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Een trein draait

Bericht door Papanero »

Nog een nieuwigheid in de NMBS-app: "Falen van tussenstops".Afbeelding Verstuurd met Tapatalk

kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Een trein draait

Bericht door kika »

Dat lijkt me geen leuke te lezen als je wilt uitstappen op 1 van de tussenliggende haltes. Meer dan een maand voor wat tekstaanpassingen, geeft ook te denken over de efficiëntie.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Een trein draait

Bericht door AlexNL »

kika schreef: 21 feb 2019, 08:36 Meer dan een maand voor wat tekstaanpassingen, geeft ook te denken over de efficiëntie.
Welkom in de wereld van enterprise IT, waar je te maken hebt met processen en release cycles. Dit is een "moet wel opgelost worden, maar heeft geen hoge prioriteit"-probleem en dat krijgt dus ook geen extra release.

Releases kosten immers tijd (en dus geld).
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Een trein draait

Bericht door traxie »

AlexNL schreef:
kika schreef: 21 feb 2019, 08:36 Meer dan een maand voor wat tekstaanpassingen, geeft ook te denken over de efficiëntie.
Welkom in de wereld van enterprise IT, waar je te maken hebt met processen en release cycles. Dit is een "moet wel opgelost worden, maar heeft geen hoge prioriteit"-probleem en dat krijgt dus ook geen extra release.

Releases kosten immers tijd (en dus geld).
Dit is ook duidelijk een voorbeeld van gebrekkig testen.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Een trein draait

Bericht door rdv »

Of niet testen. Ik heb me een aantal jaren geleden (2012 of zo) vast gebeten in een van de eerste Emma versies omdat in Gent niet werd aangeduid of de trein al dan niet via Aalst reed. De verantwoordelijke heeft me toen bevestigd dat die release niet getest was.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Een trein draait

Bericht door traxie »

rdv schreef:Of niet testen. Ik heb me een aantal jaren geleden (2012 of zo) vast gebeten in een van de eerste Emma versies omdat in Gent niet werd aangeduid of de trein al dan niet via Aalst reed. De verantwoordelijke heeft me toen bevestigd dat die release niet getest was.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Niet testen is toch wel een dijk van een reden om iets niet te lanceren.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Een trein draait

Bericht door kika »

AlexNL schreef: 21 mar 2019, 00:18Welkom in de wereld van enterprise IT, waar je te maken hebt met processen en release cycles. Dit is een "moet wel opgelost worden, maar heeft geen hoge prioriteit"-probleem en dat krijgt dus ook geen extra release.

Releases kosten immers tijd (en dus geld).
De kunst is uiteraard om een nieuwe release zo eenvoudig/snel/correct mogelijk te maken, correct gebalanceerd met (o.a.) tests. Als er vrijdagmiddag een huizenhoog probleem opduikt wil je ook niet wachten tot 1 mei omdat er een handtekening en een stempel nodig zijn van iemand die net 2 weken met vakantie is tot 4 april. Heeft het vertaalbureau ook nog 3 weken tijd na een string freeze? :twisted:
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Een trein draait

Bericht door Papanero »

Nog een grapje van de NMBS-app: 'Deze aansluiting kan waarschijnlijk niet gehaald worden'.... Voor één zelfde trein die 5 minuten blijft staan en dan onder een ander nummer verder rijdt [emoji16]Afbeelding Verstuurd met Tapatalk

rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Een trein draait

Bericht door rvdborgt »

"Voetpad" is ook een goede. Ik vermoed een letterlijke vertaling van het Duitse "Fußweg", gemaakt zonder context...

Groetjes,
Rian
Plaats reactie