Smart Mobility Planner

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Smart Mobility Planner

Bericht door trainlovertje »

Meer nog: het bestaat niet als applicatievorm, maar enkel als een website. Dat is de reden dat ik hem nooit (meer) gebruik. Ik heb het gevoel dat ze het project nu al links laten liggen...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Smart Mobility Planner

Bericht door overweg13 »

Ik moet eerlijk en nederig toegeven dat ik me vergist heb over die verbinding met lijn 1: die rijdt nl. niet op woensdag. En zo kan ik onze reisplannen gelukkig nog aanpassen voor morgen, met een extra uur reizen. Maar ik blijf erbij: SMOP is een ongelooflijke miskleun.
Met vriendelijke groet

overweg13
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Smart Mobility Planner

Bericht door HLE18 »

Snap ook het nut niet van die planner de NMBS app is toch al wat je nodig hebt.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Smart Mobility Planner

Bericht door overweg13 »

Het grote verschil zou moeten zijn - in de voorwaardelijke wijs, dus - dat de SMoP ook rekening houdt met realtime-gegevens van alle vervoersmaatschappijen en daar dus ook rekening zou houden - alweer die voorwaardelijke wijs - met die gegevens bij het suggereren van een verbinding. Ik heb het één keer ook echt meegemaakt, daarna nooit meer. Dat doet geen enkele andere planner, al kun je tegenwoordig natuurlijk alles afzonderlijk opvragen, bij NMBS, De Lijn - opmerkelijk beter sinds 2 dagen - , de TEC en de MIVB. En uiteraard Haltelink niet vergeten, een juweel van een app.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Smart Mobility Planner

Bericht door kika »

Hoe welke locatie(s) wordt gesuggereerd is niet heel gemakkelijk, maar zeker als je wat meer gebruikers hebt kan je relatief snel weten dat als iemand 'Mei' begint te tikken of je Meiser, Meir, Meise of de Meidoornlaan in Knokke-Heist moet suggereren. Helemaal als je wat koekjes naar gebruikers gooit. Die basis mist hier nog; ander voorbeeld als je Roosevelt typt, zijn Maubeuge, Morlanwelz en Ougree de eerste suggesties, de Rooseveltplaats in Antwerpen kost heel wat meer moeite. Grapjes als de halte 'Meir' het icoontje van de STIB te geven of haltes van De Lijn niet lijken te bestaan of gesuggereerd worden bij de zoekresultaten zijn ook not done. Maar misschien moet ik niet te kritisch zijn en kijken we gewoon op een iets te vroeg/snel gelanceerde versie. Het streven an sich, is al wel een pluim waard.
Plaats reactie