Reisrapport nu ook bij One Country Pass?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Reisrapport nu ook bij One Country Pass?

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb al enkele keren met een One Country Pass gereisd in Duitsland en Frankrijk. Als je met een Global Pass reist, moet je een reisrapport invullen, maar niet bij een One Country Pass volgens de site van Interrail.

Maar nu heb ik weer een Pass voor Duitsland besteld, en nu zit daar wel een reisrapport bij. Hoe kan dat? In de Interrail-gids die bij de Pass zit, staat:

"Iedere houder van een Interrail Pass moet zijn of haar persoonlijke en ticketgegevens, inclusief paspoortnummer en handtekening, in het reisrapport op de Pass-omslag invullen, voordat hij of zij de Pass gaat gebruiken. Iedere reis moet met zwarte of blauwe onuitwisbare inkt in het vak voor reisgegevens van het reisrapport worden genoteerd, voordat de houder in een trein, bus of boot stapt. Het gebruik van een potlood is verboden."

Er staat dus niet "van een Interrail Global Pass", maar kortweg "Interrail Pass". Dat zou dus in principe ook voor een One Country Pass moeten gelden. Is de regel ondertussen veranderd misschien?

Verder: volgens Interrail kan je met een Pass voor Duitsland tot in de Zwitserse stad Basel reizen:

"Met een Interrail pass die geldig is in Duitsland kun je naar de volgende treinstations reizen van landen die aan Duitsland grenzen:

•Bazel (Zwitserland)
•Salzburg (Oostenrijk)"

Op verschillende forums lees ik echter dat je met een Pass voor Duitsland enkel tot Basel Bad Bf mag, niet tot Basel SBB?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie