brussel - Frankfurt met ICE

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
karendb

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door karendb »

Alvast dikke merci voor al jullie antwoorden hier!

Ik kijk momenteel naar de site van NMBS en als ik brussel - frankfurt intyp krijg ik zowiezo EBS erbij. Dit staat toch bij de mogelijkheden. Ik hoef dit zelfs niet te aan te vinken. Maar staat dit op het ticket? Want anders moeten we toch nog elk een ticket bijkopen. En dat zou ik jammer vinden als je weet hoeveel tijd ik al heb ingestoken in het opzoeken etc.

Daarnaast de optie dat jullie me beschreven hebben, dat ik voor mezelf een ticket koop op DB en dan nog 2 extra zitplaatsen reserveer, vind ik wel leuk. Kan ik dan voor mijn vrienden 2 tickets kopen op de NMBS site of moet het ook op de site van de DB? Maar dan zonder zitplaatsreservering. Is het niet vreemd voor DB dat iemand een ticket voor zichzelf koopt en dan 2 extra stoelen erbij reserveert.

En dan nog laatste vraag, welke seats op de trein raden jullie me aan? Coupé, tafel met 4 of gesloten coupe? Bestaan de gesloten coupés nog? Ik denk dat we elk toch een deftige valies gaan hebben, dus we moeten die ook kunnen opbergen,...
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door groentje »

Er zijn nog een handvol coupé's in de trein, maar die zijn ofwel voorbehouden voor gezinnen, of zijn eerder voor mensen die van rust houden, als een soort stiltecoupé. Met je vriendinnen zal het wel niet de bedoeling zijn om de hele rit tegen elkaar te zwijgen... Ik zou dus eerder voor plaatsen rond een tafel kiezen, ergens in het midden van de trein, daar vind je ook een bagagerek. En trek je niet teveel aan van meer reserveringen bij DB dan tickets, gecombineerd met tickets van NMBS. Wel herinner ik je eraan dat internettickets op naam zijn, en ik ben niet zeker dat je die kan kopen voor een ander als je niet de hele reis, dus inclusief het stuk op de Belgische trein, erbij bent... Tenzij je op b-europe dat ticket ook kan bestellen om af te drukken aan zo'n automaat, ipv alleen via selfprint...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door Steven »

Je kan tickets voor andere kopen. De naam van de koper hoeft niet de naam van de reiziger te zijn. Doch opletten bij het invullen op de site. Naam reiziger is de gebruiker maar niet noodzakelijk de betalende persoon. Dat wijst normaal zichzelf wel uit op de site.
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door dentheo »

karendb schreef: Ik kijk momenteel naar de site van NMBS en als ik brussel - frankfurt intyp krijg ik zowiezo EBS erbij. Dit staat toch bij de mogelijkheden. Ik hoef dit zelfs niet te aan te vinken. Maar staat dit op het ticket?
Ik ben laatst naar Keulen geweest met Thalys.. op ticket Luik<>Keulen stond netjes EBS...
Ik mocht dan wel pas in Luik in de Thalys natuurlijk...
Theo
Groeten vanop de Heide
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door Henk »

karendb schreef:Alvast dikke merci voor al jullie antwoorden hier!

Ik kijk momenteel naar de site van NMBS en als ik brussel - frankfurt intyp krijg ik zowiezo EBS erbij. Dit staat toch bij de mogelijkheden. Ik hoef dit zelfs niet te aan te vinken. Maar staat dit op het ticket? Want anders moeten we toch nog elk een ticket bijkopen.
Als het bij de booking staat aangegeven, dan staat het ook op het ticket. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
trainlovertje
Berichten: 2347
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door trainlovertje »

karendb schreef:En dan nog laatste vraag, welke seats op de trein raden jullie me aan? Coupé, tafel met 4 of gesloten coupe? Bestaan de gesloten coupés nog? Ik denk dat we elk toch een deftige valies gaan hebben, dus we moeten die ook kunnen opbergen,...
Gesloten coupés bestaan nog, en zijn handig om wat luider te kunnen praten. Naar mijn ervaring: je bent ook socialer naar andere reizigers toe als je met maximum 6 in zo'n ruimte zit. Dan ga je sneller met je medereizigers beginnen praten.
Wat de valiezen betreft: in ICE zijn er in elk rijtuig, ongeveer in het midden, rekken voor grote valiezen die niet op de draagrekken boven de zetels kunnen. Bij de gesloten coupés zijn er dan weer enkel de rekken boven de zetels.

Grtz
trainlovertje
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door kika »

Deze liep ik net tegen het lijf:
"Für Auslandsverbindungen ist über www.bahn.de keine Reservierung ohne gleichzeitigen Kauf einer Fahrkarte möglich. Bitte entfernen Sie den Haken aus dem Feld "Nur Sitzplatzreservierung", wenn Sie eine Fahrkarte für diese Verbindung kaufen möchten."

Lijkt me nieuw te zijn? Kan je wel nog meerdere reserveringen bij 1 ticket steken voor buitenlandse verbindingen? Bij de Tsjechen kennen ze Brussel niet (meer?).
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door groentje »

Ik had het ook nog niet eerder gezien, dus het kan goed zijn dat het nieuw is, ja. En je kan nog meerdere zitplaatsen boeken bij 1 ticket. Ik vraag me af hoelang ze dat achterpoortje nog laten openstaan...
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door Henk »

groentje schreef:Ik had het ook nog niet eerder gezien, dus het kan goed zijn dat het nieuw is, ja. En je kan nog meerdere zitplaatsen boeken bij 1 ticket. Ik vraag me af hoelang ze dat achterpoortje nog laten openstaan...
Waarom is dit een achterpoortje :?:
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door groentje »

Voor mij is dit gewoon een aanbod, maar als ze elders dit aanbod beperken, snap ik de logica niet dat ze het via een omweg wel nog aanbieden. Al mag het voor mij nog lang zo blijven, natuurlijk.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door kika »

Henk schreef:Waarom is dit een achterpoortje :?:
Via de Tsjechische spoorwegen reserveringen voor Duitse treinen halen is wel degelijk een achterpoortje, want goedkoper (meestal) :mrgreen: ČD biedt de reserveringen gewoon nog voor de 'oude' prijzen aan terwijl DB meer aan winstmaximalisatie doet.
trainlovertje
Berichten: 2347
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door trainlovertje »

kika schreef:Deze liep ik net tegen het lijf:
"Für Auslandsverbindungen ist über http://www.bahn.de keine Reservierung ohne gleichzeitigen Kauf einer Fahrkarte möglich. Bitte entfernen Sie den Haken aus dem Feld "Nur Sitzplatzreservierung", wenn Sie eine Fahrkarte für diese Verbindung kaufen möchten."

Lijkt me nieuw te zijn? Kan je wel nog meerdere reserveringen bij 1 ticket steken voor buitenlandse verbindingen? Bij de Tsjechen kennen ze Brussel niet (meer?).
ik ben dit de eerste keer tegengekomen op de dag dat het mogelijk was de zitplaatsen zelf uit te kiezen in de trein (2-tal jaar geleden schat ik). als het daarvoor ook zo was, weet ik niet.
karendb

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door karendb »

hello iedereen,

nu het net 24/1 is en mijn trein kan boeken voor april, zie ik dat de tickets voor de trein die ik wil nemen, 79 euro kost en niet 39 euro. Hoe kan dit, je kan me nu toch niet zeggen, dat die tickets al op zijn, het is 0.09!!! Ik ben echt niet opgebleven hiervoor maar was gaan eten en nu ik nog wakker was, wou ik al boeken maar zie ik dat de trein 40 euro duurder is. Wat nu gedaan???
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door Henk »

karendb schreef:hello iedereen,

nu het net 24/1 is en mijn trein kan boeken voor april, zie ik dat de tickets voor de trein die ik wil nemen, 79 euro kost en niet 39 euro. Hoe kan dit, je kan me nu toch niet zeggen, dat die tickets al op zijn, het is 0.09!!! Ik ben echt niet opgebleven hiervoor maar was gaan eten en nu ik nog wakker was, wou ik al boeken maar zie ik dat de trein 40 euro duurder is. Wat nu gedaan???
Vreemd, ik probeer Oostende-Frankfurt op 23/4 en krijg wel 39 euro ('s morgens vroeg) of 44/49 (later op de dag) voorgeschoteld bij db?
Probeer eens met een nabijgelegen hoofdstation?
karendb

Re: brussel - Frankfurt met ICE

Bericht door karendb »

Ik probeer Brussel Frankfurt voor 24/4 en krijg voor de trein om 10.25 79 euro. Versta het niet. Is het misschien omdat de Thalys nog niet is aangekondigd zodat ze nog even duur kunnen verkopen?
Plaats reactie