Lille Europe > Rotterdam

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
pietermeulendijk

Lille Europe > Rotterdam

Bericht door pietermeulendijk »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste post :).

Ik wil aankomende zondag van Lille Europe naar Rotterdam Centraal reizen. Nu heb ik bedacht dat de goedkoopste mogelijkheid de volgende combinatie is:
- TGV Weekend incl. EBS: Lille Europe > Essen (EUR 25,30)
- Normaal biljet Essen > Rotterdam Centraal (EUR 12,80)
Totaal dus EUR 38,10.
Dit om gebruik te maken van de goedkope mogelijkheid van het EBS-ticket in aanvulling op de TGV Weekend. Indien je het biljet niet splitst, betaal je
- TGV Weekend Lille Europe > Brussel (EUR 19,00)
- Normaal biljet Brussel > Rotterdam Centraal (EUR 26,80)
Totaal dus EUR 45,80.

Echter, het eerste biljet incl. EBS is niet via homeprint beschikbaar, en er is geen tijd om het te laten opsturen of af te halen. Daarnaast lijkt het loket in Lille Europe gesloten op zondag, waardoor het ook geen optie is om daar een biljet te kopen. Is er in Lille Europe een automaat waar je een Weekend + EBS kunt kopen naar Essen?

Weet iemand een andere slimme oplossing om toch niet het duurdere tarief te betalen :)?

Groeten,
Pieter
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

pietermeulendijk schreef:Ik wil aankomende zondag van Lille Europe naar Rotterdam Centraal reizen. Nu heb ik bedacht dat de goedkoopste mogelijkheid de volgende combinatie is:
- TGV Weekend incl. EBS: Lille Europe > Essen (EUR 25,30)
- Normaal biljet Essen > Rotterdam Centraal (EUR 12,80)
Totaal dus EUR 38,10.

Echter, het eerste biljet incl. EBS is niet via homeprint beschikbaar, en er is geen tijd om het te laten opsturen of af te halen. Daarnaast lijkt het loket in Lille Europe gesloten op zondag, waardoor het ook geen optie is om daar een biljet te kopen. Is er in Lille Europe een automaat waar je een Weekend + EBS kunt kopen naar Essen?

Weet iemand een andere slimme oplossing om toch niet het duurdere tarief te betalen :)?
Ik weet niet of het tarief naar ieder Belgisch station ook door de SNCF wordt verkocht. Kom je niet meer in België voor zondag? Anders kun je online bestellen en dan bij een NMBS-loket afhalen (op de grotere stations). Afhalen in Luxemburg of op enkele Nederlandse stations behoort ook tot de mogelijkheden.

Ook al zou de SNCF dit tarief verkopen, dan betwijfel ik of dat via de automaat zou lukken. De loketten in Lille Europe zijn alleen op werkdagen open: http://www.gares-en-mouvement.com/fr/fr ... are/vente/
In het nabijgelegen Lille Flandres zijn ze in het weekend wel open: http://www.gares-en-mouvement.com/fr/fr ... are/vente/

Heb je nog andere kortingsmogelijkheden? Onder 26, boven de 60, Railplus, voordeeluren?

Alternatief:
Lille - Brussel: 19 euro weekend
Brussel - Roosendaal: weekendretour met terugreis vanaf Vilvoorde (of vanaf een ander station net buiten zone Brussel): 7,40+1,90 = 9,30. Alleen aan het NMBS-loket te koop. Mogelijk ook pas na enig aandringen dat dit echt mogelijk is volgens de vooorwaarden...
Roosendaal - Rotterdam: enkele reis vol tarief 9,60 via www.b-europe.com
Totaal dan: 37,90.

Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 11 dec 2013, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
pietermeulendijk

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door pietermeulendijk »

Ik kom helaas niet in aanmerking voor een van de 'standaard' kortingen zoals onder 26, voordeeluren, etc.
En ik kom ook niet in België voor die tijd...

Tot nu toe was ik tot dezelfde conclusie gekomen als jij :), maar het leek me een uitdaging om tóch een manier te vinden om het ticket te bemachtigen.

Nog ideëen?
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

pietermeulendijk schreef:Nog ideëen?
Ik had net voor je reactie mijn bericht nog aangepast. Zie hierboven dus :)

Groetjes,
Rian
pietermeulendijk

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door pietermeulendijk »

Briljant! Dankjewel, dat ga ik zeker proberen.

Grappig genoeg is een enkele reis Roosendaal > Rotterdam bij NMBS en SNCF inderdaad EUR 9,60, terwijl dit in Nederland bij NS EUR 9,90 kost :wink: :D
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door The_Knitter »

rvdborgt schreef:De loketten in Lille Europe zijn alleen op werkdagen open: http://www.gares-en-mouvement.com/fr/fr ... are/vente/
In het nabijgelegen Lille Flandres zijn ze in het weekend wel open: http://www.gares-en-mouvement.com/fr/fr ... are/vente/
Loketten in Lille Europe zijn sowieso op zaterdag open, daar ik daar al 3x in afgelopen 4 maanden geweest ben op een zaterdag. Ook dan loopt er Franstalig en Engelstalig personeel rond.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door The_Knitter »

Voyages-SNCF meldt:
STATION VAN LILLE EUROPE
1 PLACE FRANCOIS MITTERAND
59777 LILLE

INFORMATIE OVER HET VERKOOPPUNT
Openingstijden
Maandag t/m zaterdag :5.30 - 20.30 u
Zondag : 7.30 - 22.10 u
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door rdv »

Als je tijd hebt, kan je ook van Lille-Flandres vertrekken, is maar 15' stappen van Lille-Europe, en met de conventionele trein gaan.

Lille-Flandres - Moeskroen via b-europe.com een gewoon ticket kopen à 5,80 EUR.
Moeskroen - A'pen met Christmas Deal: 10 EUR (ook online beschikbaar)
A'pen - R'dam: 16,80 EUR (standaardticket)
Totaal: 32,60 EUR

nadeel: overstappen zijn krap in Antwerpen (9') en Roosendaal (3').

Als je de stopper neemt kan je je Christmas Deal tot Essen nemen en dan overgaan naar je R'dam ticket.

Je kan ook je TGV-ticket in Lille-Flanders gaan halen, ik vermoed dat het loket daar wel open zal zijn. Maar ik denk niet dat je op de dag zelf nog een ticket aan 19 EUR zal vinden, en dat SNCF EBS verkoopt.
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:Lille-Flandres - Moeskroen via b-europe.com een gewoon ticket kopen à 5,80 EUR.
Moeskroen - A'pen met Christmas Deal: 10 EUR (ook online beschikbaar)
A'pen - R'dam: 16,80 EUR (standaardticket)
Totaal: 32,60 EUR

Als je de stopper neemt kan je je Christmas Deal tot Essen nemen en dan overgaan naar je R'dam ticket.
De trein hoeft niet in Essen te stoppen om te mogen combineren.
rdv schreef:Je kan ook je TGV-ticket in Lille-Flanders gaan halen, ik vermoed dat het loket daar wel open zal zijn. Maar ik denk niet dat je op de dag zelf nog een ticket aan 19 EUR zal vinden, en dat SNCF EBS verkoopt.
Het weekendtarief van 19 euro is altijd beschikbaar.

Groetjes,
Rian
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door rdv »

rvdborgt schreef:
rdv schreef: Als je de stopper neemt kan je je Christmas Deal tot Essen nemen en dan overgaan naar je R'dam ticket.
De trein hoeft niet in Essen te stoppen om te mogen combineren.
De vwn van de Christmas Deal sluiten uitdrukkelijk reisverlenging in internationaal verkeer uit.

(Off-topic: mag ik een Rail Pass tot Essen dan combineren met een Essen-A'dam bvb, zonder de stopper te nemen?)
rvdborgt
Berichten: 4321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Lille Europe > Rotterdam

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef:
rvdborgt schreef:
rdv schreef:Als je de stopper neemt kan je je Christmas Deal tot Essen nemen en dan overgaan naar je R'dam ticket.
De trein hoeft niet in Essen te stoppen om te mogen combineren.
De vwn van de Christmas Deal sluiten uitdrukkelijk reisverlenging in internationaal verkeer uit.
Als je in de Vervoersvoorwaarden kijkt, dan zul je zien dat een "reisverlenging" een zeer specifieke definitie heeft die niet van toepassing is als je van tevoren je kaartjes hebt gekocht.
rdv schreef:(Off-topic: mag ik een Rail Pass tot Essen dan combineren met een Essen-A'dam bvb, zonder de stopper te nemen?)
Ja dat mag.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie