Christmas Deal 2013

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
basp

Christmas Deal 2013

Bericht door basp »

Hallo,

Ik zie dat er dit jaar weer een "Christmas Deal"-ticket is. http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... -deal.aspx

Op de site staat hetvolgende:

Code: Selecteer alles

Geldig tijdens de weekends (zaterdag of zondag) van december 2013 en dagelijks 
tijdens de kerstvakantie (van 23/12/2013 t.e.m. 03/01/2014), zonder uurbeperking
vraag: Kan ik dan op zaterdag 30 november al reizen met zo'n ticket (als eerste dag van een weekend in "december")?

mvg, Bart
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Christmas Deal 2013

Bericht door Steven »

aangezien 30/11 geen dag in de maand december is valt dat sterk te betwijfelen :p
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Christmas Deal 2013

Bericht door Steve »

De beschikbare dagen in de module voor online tickets bevestigen dat, 30/11 kan niet geselecteerd worden.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Christmas Deal 2013

Bericht door apestaart »

Ik moet erop wijzen dat zo'n Christmas Deal voordeliger is voor lange afstanden, voor kortere afstanden is het beter om een ticket weekend tarief te nemen.
Ik zal eens 2 voorbeelden geven: Oostende-Antwerpen kost normaal zo'n € 36 H/T, weekend tarief kost zo'n € 18 H/T, Christmas Deal € 10 H/T, dus is men best af met die Christmas Deal; Oostende-Brugge kost normaal € 10, Christmas Deal eveneens € 10, maar weekend tarief komt op € 5, dus is men hier beter af met een weekend tarief.
Dus eerst de prijzen vergelijken tussen verschillende vervoerbewijzen en de goedkoopste formule nemen is de boodschap.
Dat is een raad dat ik aan iedereen wil meegeven, want men is dan verblind op die Christmas Deal en daardoor ziet men zulke dingen vlugger over het hoofd.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Christmas Deal 2013

Bericht door Kristofke »

Wat doen loketbediendes in dit geval? Krijg je standaard een kerstbiljet als dit voordeliger uitkomt dan een weekendbiljet?
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Christmas Deal 2013

Bericht door groentje »

Laat ons zeggen dat ze dat zouden moeten doen, anders is hun meerwaarde nul. Maar je zal af en toe wel loketbedienden vinden die er inderdaad hun g*t aan vegen...
Plaats reactie