Tickets van A -> B en van B -> C, rechtstreeks A -> C?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Tickets van A -> B en van B -> C, rechtstreeks A -> C?

Bericht door rdv »

Ik moet nu al een ticket kopen voor een verplaatsing volgende week van de luchthaven terug naar huis. Echter afhankelijk van het aankomstuur van de vlucht zou ik naar Dendermonde of Gent moeten. Kan ik met een ticket luchthaven - Dendermonde en een bijkomend ticket Dendermonde - Gent de rechtstreekse trein Luchthaven - Gent via L50A nemen, of moet ik dan een nieuw ticket Brussel - Gent kopen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Tickets van A -> B en van B -> C, rechtstreeks A -> C?

Bericht door Steve »

De Vervoersvoorwaarden zijn op dit punt zeer duidelijk :)
Art. 50. Reisverlenging

§1. Een reisverlenging mag uitgegeven worden voor elk vervoerbewijs.

Indien een tweede vervoerbewijs wordt gebruikt als aanvulling bij een eerste (alle stations die
zich op de aangerekende reisweg van het eerste vervoerbewijs bevinden, kunnen worden
aangevraagd als vertrek- of bestemmingsstation van het tweede vervoerbewijs), dan worden
beide beschouwd als één vervoerbewijs en zijn de principes van doorgaand verkeer van
toepassing.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Tickets van A -> B en van B -> C, rechtstreeks A -> C?

Bericht door fets »

Steve schreef:De Vervoersvoorwaarden zijn op dit punt zeer duidelijk :)
Art. 50. Reisverlenging

§1. Een reisverlenging mag uitgegeven worden voor elk vervoerbewijs.

Indien een tweede vervoerbewijs wordt gebruikt als aanvulling bij een eerste (alle stations die
zich op de aangerekende reisweg van het eerste vervoerbewijs bevinden, kunnen worden
aangevraagd als vertrek- of bestemmingsstation van het tweede vervoerbewijs), dan worden
beide beschouwd als één vervoerbewijs en zijn de principes van doorgaand verkeer van
toepassing.
Pas op-> niet proberen met een keycard, daar mag het expliciet niet ... ;-)

Let wel op: een bijkomend ticket zal bijna altijd duurder uitkomen dan een rechtstreeks ticket. Als je dus de aankoop van je ticket kan uitstellen, kan je iets goedkoper uitkomen...
Plaats reactie