Treintickets NMBS

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Treinen1983

Treintickets NMBS

Bericht door Treinen1983 »

Hallo allemaal,

Met welke producten kan ik goedkoop van Essen naar Roosendaal reizen en hebben jullie enkele voorbeelden van vervoerbewijzen voor mij? Ik wil dit weten voor mijn studieonderzoek. Blijkbaar staat er een 2D Barcode op veel tickets. Ik ben benieuwd wat het soort Barcode is dat op dit ticket staat en of dit op elk ticket staat dat ik in Belgie kan halen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groetjes!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treintickets NMBS

Bericht door kika »

Vragen, vragen,…
* Bedoel je die qr-code op de tickets die je zelf moet afdrukken van internet? Aan de zijkant van kaartjes (loket), staat er een soort halve qr-code, zie bvb.: http://www.b-rail.be/php/news/index.php ... newtickets
* Je doet een of andere studie, kom je in aanmerking voor jongerenkorting, campuskaarten, schooltreinkaarten o.i.d.? Of ben je tussen 26-59?
* Wil je anoniem blijven? (Mogen internetkaartjes of niet)
* Er is de mogelijkheid om met een kaartje naar Rossendaal eigenlijk naar Antwerpen Centraal te reizen, voor minder geld als normaal (trein van 6:12 vertrek in Essen richting Antwerpen nemen…)
* Vertrek je in Essen of ergens anders, dan kan het namelijk zijn dat een kaartje tot Essen/Roosendaal grens voordeliger is
* Wil je ook weer terug? Ga je in het weekend? Er is een 50% weekendbiljet
* Vroeger bestond er een grensbiljet naar Roosendaal, geldig vanaf Kalmthout, Wildert, Essen en Kijkuit. Ik vind de details niet meer terug, iemand als Theo kan hier vast bij helpen. Dat was voor je vraag waarschijnlijk de beste oplossing. Zonder QR-code trouwens.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treintickets NMBS

Bericht door dentheo »

kika schreef: * Vroeger bestond er een grensbiljet naar Roosendaal, geldig vanaf Kalmthout, Wildert, Essen en Kijkuit. Ik vind de details niet meer terug, iemand als Theo kan hier vast bij helpen.
U vraagt wij draaien: dat bestaat volgens mij nog. Je krijgt een retour voor de prijs van een enkeltje of minder.
Er hangt een pdf op de NMBS website, de prijzen die erop staan kloppen spijtig genoeg niet NIET. De bijlage bij de vervoersvoorwaarden klopt dan weer wel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Bockie

Re: Treintickets NMBS

Bericht door Bockie »

De regelgeving voor Roosendaal is onlangs veranderd. Zelf heb ik nog niet zoveel ticketten naar Roosendaal heen en terug moeten geven. Maar bij vertrek in FN bv, aan de loketten is het biljet €5,80 en tegenover vroeger is dat nu ook de prijs in de trein (los van maakloon en forfaitair bedrag).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treintickets NMBS

Bericht door dentheo »

Kan kloppen ik heb enkele maanden geleden 5,6 € betaald, vanaf Wildert.
Dit terwijl op mijn NMBS pdf (spijtig genoeg zonder datum noch referentie) 4 € stond.
Verschil was te klein om postzegels aan te besteden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie