Met de nieuwe vervangdienstregeling worden we op L53 vroeger naar bed gestuurd.
De laatste bus van Gent naar Dendermonde is om 21u53, waar er tot vorige week nog één was om 22u53. Er zijn nu twee treinen (L571 en IR4122) die niet meer vervangen worden door bussen. Vrijdagavond was dit voor het eerst raadpleegbaar, vanavond een feit.
Idem in de tegenrichting: laatste bus om 21u44, waar er in de normale dienstregeling nog L593, IR4143 en L594 zijn geprogrammeerd.
Kan dat zomaar?
Schellebelle - late vervangbussen rijden niet meer
Re: Schellebelle - late vervangbussen rijden niet meer
Ik stel me er in ieder geval grote vragen bij. Als ik in de Vervoersvoorwaarden lees wat er voorzien is rond alternatief vervoer en redelijke accomodatie bij schrapping van een trein en het daardoor niet meer dezelfde dag kunnen aankomen, zou je daar misschien best wel eens in aanmerking voor kunnen komen. Je ziet hier natuurlijk wel met het gegeven dat de aangepaste dienstregeling enigszins wordt meegedeeld aan de reizigers, maar of hen dat zomaar het "recht" geeft om laatste doorkomsten te schrappen?rdv schreef:Met de nieuwe vervangdienstregeling worden we op L53 vroeger naar bed gestuurd.
De laatste bus van Gent naar Dendermonde is om 21u53, waar er tot vorige week nog één was om 22u53. Er zijn nu twee treinen (L571 en IR4122) die niet meer vervangen worden door bussen. Vrijdagavond was dit voor het eerst raadpleegbaar, vanavond een feit.
Idem in de tegenrichting: laatste bus om 21u44, waar er in de normale dienstregeling nog L593, IR4143 en L594 zijn geprogrammeerd.
Kan dat zomaar?
Rian?!
Re: Schellebelle - late vervangbussen rijden niet meer
Je rechten zijn gebaseerd op de informatie die tot je beschikking staat op de plaats en tijd dat je je ticket koopt. Online is de dienstregeling in de planner verwerkt. Op de stations neem ik aan dat er een gewijzigde dienstregeling hangt. Zo niet, dan heeft de NMBS een probleem. Reizigers die vorige week al een ticket hebben gekocht, hebben mogelijk ook meer rechten. Internationale reizigers krijgen momenteel zonder waarschuwing ongeldige reisadviezen - voor hen is het dus een ongeplande verstoring.Steve schreef:Ik stel me er in ieder geval grote vragen bij. Als ik in de Vervoersvoorwaarden lees wat er voorzien is rond alternatief vervoer en redelijke accomodatie bij schrapping van een trein en het daardoor niet meer dezelfde dag kunnen aankomen, zou je daar misschien best wel eens in aanmerking voor kunnen komen. Je ziet hier natuurlijk wel met het gegeven dat de aangepaste dienstregeling enigszins wordt meegedeeld aan de reizigers, maar of hen dat zomaar het "recht" geeft om laatste doorkomsten te schrappen?rdv schreef:Met de nieuwe vervangdienstregeling worden we op L53 vroeger naar bed gestuurd.
De laatste bus van Gent naar Dendermonde is om 21u53, waar er tot vorige week nog één was om 22u53. Er zijn nu twee treinen (L571 en IR4122) die niet meer vervangen worden door bussen. Vrijdagavond was dit voor het eerst raadpleegbaar, vanavond een feit.
Idem in de tegenrichting: laatste bus om 21u44, waar er in de normale dienstregeling nog L593, IR4143 en L594 zijn geprogrammeerd.
Kan dat zomaar?
Klaag ook vooral bij de NMBS. Niet om een zinvolle reactie terug te krijgen, maar de NMBS kijkt wel degelijk naar het aantal klachten.
Groetjes,
Rian
Re: Schellebelle - late vervangbussen rijden niet meer
Gdvd ze zijn hier serieus met mijn voeten aan het rammelen. Waar men dit WE aan het loket beweerde dat de laatste bussen niet meer ging rijden, en ik dan maar mijn nieuw weekabonnement afzegde (vrijdag gekocht, 5 EUR maakgeld betaald, 16 EUR moeten opleggen om te annuleren) blijkt die vandaag nu toch te rijden. Betaalt NMBS de kosten voor de huurauto en haar administratie terug?
Re: Schellebelle - late vervangbussen rijden niet meer
Dit begint toch op een verkapte besparingsoperatie te lijken:
- slechts 1 op de 2 late treinen in de week wordt door een bus vervangen
- in het WE wordt de laatste trein niet vervangen door een bus (tenzij dit weer een foutje is).
- slechts 1 op de 2 late treinen in de week wordt door een bus vervangen
- in het WE wordt de laatste trein niet vervangen door een bus (tenzij dit weer een foutje is).