EBS met ICE-ticket gekocht bij DB?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

EBS met ICE-ticket gekocht bij DB?

Bericht door rdv »

Ik heb een ticket gekocht bij de DB naar Frankfurt. Pas daarna heb ik gezien dat je met de ICE tickets gekocht bij NMBS gratis in elk Belgisch station mag vertrekken. Mag dat ook met de DB-tickets, of moet ik nog mijn RailPass invullen voor de rit naar Brussel?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: EBS met ICE-ticket gekocht bij DB?

Bericht door K V B »

rdv schreef:Ik heb een ticket gekocht bij de DB naar Frankfurt. Pas daarna heb ik gezien dat je met de ICE tickets gekocht bij NMBS gratis in elk Belgisch station mag vertrekken. Mag dat ook met de DB-tickets, of moet ik nog mijn RailPass invullen voor de rit naar Brussel?
Met een DB ticket mag je dat niet. Tip voor de volgende keer: Koop ticket bij dB direct vanaf je vertrekpunt in België naar Frankfurt. Als je een "Europa Special Belgien" koopt is de prijs immers dezelfde voor elk vertrekpunt in België.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: EBS met ICE-ticket gekocht bij DB?

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Met een DB ticket mag je dat niet. Tip voor de volgende keer: Koop ticket bij dB direct vanaf je vertrekpunt in België naar Frankfurt. Als je een "Europa Special Belgien" koopt is de prijs immers dezelfde voor elk vertrekpunt in België.
Dat is niet meer altijd zo: de werkelijk prijs hangt af van de afstand. Maar de meerprijs is nooit heel veel.

Maar over het algemeen geldt dat je altijd ook moet kijken wat de prijs voor je hele reis is als je die in 1 keer boekt. Het is niet altijd goedkoper om te splitsen.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie