Trein naar Duitsland

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Trein naar Duitsland

Bericht door reiziger123 »

Als ik een enkele reis Keulen-Dortmund in Nederland koop tegen het TCV-tarief, is deze dan ook te gebruiken in de ICE? Moet er nog een toeslag gekocht worden?
Hoe zit het met de geldigheid? Mag ik de reis onderbreken en enkele dagen later verder reizen?
Normaal is dit kaartje 2 dagen geldig.

Volgende week reis ik van Amsterdam naar Keulen met NS traject gratis (Emmerich gr-Keulen), moet ik dan toch een ICE toeslag binnenland (2 euro) kopen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door Steven »

dat lijkt me een vraag waarvoor je best is info gaat vragen aan een NS loket.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door groentje »

Rian zal dat wellicht ook wel weten, denk ik.
Ik vermoed dat je inderdaad een toeslag zal moeten kopen. Reserveren is echter niet verplicht (in tegenstelling tot Thalys en TGV). Over onderbreken durf ik geen uitspraken doen.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door rvdborgt »

reiziger123 schreef:Als ik een enkele reis Keulen-Dortmund in Nederland koop tegen het TCV-tarief, is deze dan ook te gebruiken in de ICE? Moet er nog een toeslag gekocht worden?
Hoe zit het met de geldigheid? Mag ik de reis onderbreken en enkele dagen later verder reizen?
DB-TCV is tegenwoordig inclusief ICE. Een extra toeslag is niet nodig. Geldigheid is 2 maanden. Of NS dit verkoopt, dat kan ik niet zeggen. NS verkoopt niet alle relaties, zeker niet als ze compleet in het buitenland liggen. Wat wel zeker is, is dat NS er 3,50 balieboete bij rekent.
Er rijden overigens ook genoeg regionale treinen. Zelfs als je je reis onderweg ergens onderbreekt en daardoor twee keer een regionaal ticket moet kopen, ben je niet per se duurder uit dan met een TCV-ticket.
reiziger123 schreef:Volgende week reis ik van Amsterdam naar Keulen met NS traject gratis (Emmerich gr-Keulen), moet ik dan toch een ICE toeslag binnenland (2 euro) kopen?
Als je een aansluitend ticket hebt vanaf Emmerich(Gr), dan niet.

Groetjes,
Rian
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door reiziger123 »

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb nog en vraag. Voor welke bestemmingen in Duitsland zijn Superdiscount tarieven met verplicht reserving beschikbaar?
Nu zou ik graag willen weten of er ook superdiscount reizen naar Duitsland mogelijk zijn via Herzogenrath Gr of Venlo Gr.
Online kan ik alleen via Emmerich Gr boeken.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door rvdborgt »

reiziger123 schreef:Ik heb nog en vraag. Voor welke bestemmingen in Duitsland zijn Superdiscount tarieven met verplicht reserving beschikbaar?
Voor alle bestemmingen in het verkoopsysteem van NS.
reiziger123 schreef:Nu zou ik graag willen weten of er ook superdiscount reizen naar Duitsland mogelijk zijn via Herzogenrath Gr of Venlo Gr.
Online kan ik alleen via Emmerich Gr boeken.
Aan het loket of telefonisch kun je via elke Nederlands-Duitse grensovergang boeken.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door groentje »

Opgelet voor zij die morgen naar Duitsland willen, de ICE 11 wordt morgen vervangen door bussen, de ICE 10 (materieel voor ICE 11 morgen) staat stil in Aken. Reden onbekend.
Kris

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door Kris »

groentje schreef:Opgelet voor zij die morgen naar Duitsland willen, de ICE 11 wordt morgen vervangen door bussen, de ICE 10 (materieel voor ICE 11 morgen) staat stil in Aken. Reden onbekend.
Omdat de DB weer eens niet over genoeg ICE 3M beschikt die in België kunnen rijden. Op het Duitse gedeelte zal dan een gewone ICE tot Aachen gereden zijn vanwaar de reizigers mochten overstappen op een bus... Eigenlijk vind ik dit wel schandalig, 10jr geleden zou het nooit voorgekomen zijn dat voor zo'n reden bussen ingelegd zouden worden. En zeggen dat we in België over types 16 beschikken en I-rijtuigen die op reserve staan...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Trein naar Duitsland

Bericht door Joris »

Hallo,
Naar Nederland lossen ze dat op met een BR 189, helaas mogen die nog niet in België rijden...
Voor de 16 is er intussen een probleem ivm treinbestuurders en keuring voor Aachen denk ik.
Een 28 huren zou dan weer wel tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie