Ik heb lange tijd geweigerd om dergelijke apps te installeren, in een browser kan je nog enigszins de cookies in bedwang houden, maar met apps? Ik beken dat ik sindsdien ook een app van de supermarkt op mijn telefoon staan heb, maar niet van harte. En zeker voor kleinere bedragen betaal ik nog steeds liever cash, op een betaling van misschien €50 euro zijn een paar centiemen verwaarloosbaar, maar een paar centiemen voor elke transactie van onder de €5 (zoals bij de bakker)? De meesten zien mij dan ook graag komen.Steve schreef: ↑15 apr 2024, 13:30Het nut is uiteraard dat je Google Pay en consorten vlot kunt gebruiken via een smartphone of smartwatch en de fysieke bankkaart dus helemaal achterwege kunt laten. Dat klinkt voor sommigen als een wild idee, maar ik doe al jaren niets anders meer en het voelt als een flink anachronisme als ik plots ergens toch een bankkaart moet bovenhalen (laat staan enkel cash betalen). Voor veel andere zaken is het trouwens al de normaalste zaak ter wereld geworden - wie gebruikt tegenwoordig bijvoorbeeld nog klassieke plastic klantenkaarten als er apps zijn waar je ze alle 10 of 50 rechtstreeks bij de hand hebt?pmuy schreef: ↑15 apr 2024, 13:19 Het is ook gewoon mogelijk om een contactloze betaalkaart, die iedereen toch al heeft, te gebruiken. Ik zie zelf eigenlijk ook niet goed het nut van Apple Pay of Google Pay, ondanks het feit dat ik er prima mee overweg kan. Als het systeem goed geïmplementeerd is (dus niet zoals in Parijs, wel zoals in Nederland), is er verder geen werk aan. Ik merk zelf ook dat ik sneller geneigd ben om het openbaar vervoer te nemen wanneer ik niet eerst een ticket hoef te kopen, zeker als die aankoop behoorlijk omslachtig is. Even spontaan met de TEC reizen is bijvoorbeeld geen optie.
Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Er zijn nog niet-contactloze betaalkaarten in omloop hoor (steeds minder, maar toch), en buitenlandse kredietkaarten hebben ook niet allemaal een contactloze optie, of ze worden niet geaccepteerd.pmuy schreef: ↑15 apr 2024, 13:19 Het is ook gewoon mogelijk om een contactloze betaalkaart, die iedereen toch al heeft, te gebruiken. Ik zie zelf eigenlijk ook niet goed het nut van Apple Pay of Google Pay, ondanks het feit dat ik er prima mee overweg kan. Als het systeem goed geïmplementeerd is (dus niet zoals in Parijs, wel zoals in Nederland), is er verder geen werk aan. Ik merk zelf ook dat ik sneller geneigd ben om het openbaar vervoer te nemen wanneer ik niet eerst een ticket hoef te kopen, zeker als die aankoop behoorlijk omslachtig is. Even spontaan met de TEC reizen is bijvoorbeeld geen optie.
Ik sukkel regelmatig met Google Pay, soms vraagt die PIN-codes en het is mij niet steeds duidelijk of dat de PINcode van de kaart, van Google Pay of van de telefoon is. Dus steek ik dat maar terug weg (uit schrik dat mijn kaart geblokkeerd wordt), en neem mijn kaart uit mijn portefeuille. Maar ja, ik heb dan ook nog plastic klantenkaarten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Brengt me terug tot het startpunt van deze discussie, als het voor een 45-jarige ingenieur al te veel gedoe wordt, hoe kan je dan van een digi-beet verwachten dat die er vlot mee weg zou kunnen. Los van het feit dat een smartphone die dat allemaal kan (en die iedere 3 tot 5 jaar vernieuwd moet worden) niet goedkoop is.
(En over de NS en MIVB - voor kinderen moet een OV-chipkaart/MIVB-MOBIB gaan afhalen, of volle prijs betalen met je bankkaart).
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Vergeet niet dat 10% van de klanten een 2G gsm hebben en niet overweg kunnen met computers
Men zou er van schrikken hoeveel er zo zijn
wat maakt de NMBS dat mensen hun ticket op de trein moeten kopen
ik kan meerder stations aanwijzen waar de automaat in de wachtzaal van het station staat
wat ben je maar daar als het station gesloten
De service gaat achter uit !!!
Men zou er van schrikken hoeveel er zo zijn
wat maakt de NMBS dat mensen hun ticket op de trein moeten kopen
ik kan meerder stations aanwijzen waar de automaat in de wachtzaal van het station staat
wat ben je maar daar als het station gesloten
De service gaat achter uit !!!
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Vilvoorde
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Normaal gezien zou een ticketje bij de treinbegeleider dan geen €9 extra moeten kosten.
Voorbeeld daarvan is station Tubize, loketten zijn daar geopend maar de automaten al enkele weken buiten dienst, reizigers dienen hier momenteel geen €9 "boordtarief" te betalen.
Voorbeeld daarvan is station Tubize, loketten zijn daar geopend maar de automaten al enkele weken buiten dienst, reizigers dienen hier momenteel geen €9 "boordtarief" te betalen.
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Ik was zojuist in het vernieuwde travel center van Antwerpen-centraal. Ondanks alle pogingen om mensen naar automaten te duwen, stond er hier een wachtrij tot buiten. Blijkt dat toch wel wat mensen om 1 of andere reden nog aan het loket moeten zijn.
Heb niet kunnen zien hoeveel ‘loketten’ er open waren, maar NMBS kennende zal het weer het minimum van het minimum zijn
Heb niet kunnen zien hoeveel ‘loketten’ er open waren, maar NMBS kennende zal het weer het minimum van het minimum zijn