joverwimp schreef: ↑02 okt 2020, 12:51
Op 4 september vroeg ik de minister wanneer we de 'jump+' mogen verwachten. Overigens heeft de 5-ritten jumpkaart er al een uitgebreider jump-zone. Komen er dan 3 zones ?
Er kwam prompt een ontvangstbericht met als referentienummer 3975. 'Wij zullen ze met aandacht behandelen en hierop een antwoord formuleren.'
Een antwoord kwam er niet. Ook niet na een herinnering.
Spijtig genoeg komt het de geloofwaardigheid van Lydia Peeters en die van de politiek niet ten goede.
Vandaag liet het kabinet Peeters me weten:
U vroeg ons of er al nieuws is over de lanceringsdatum van het biljet JUMP+ en of er drie afzonderlijke geldigheidszones zullen komen voor de JUMP-vijfrittenkaart. De voorlopige datum voor de lancering van de MTB+ vervoerbewijzen is februari 2021.
De vijfrittenkaart en daarmee ook de bijzondere geldigheid van dat ticket (die amper iemand nog kent) verdwijnt. Een en ander zal dus beperkt zijn tot twee zones, de huidige en een grotere errond. Binnenkort meer nieuws.
Een officiële aankondiging met uitleg komt in de loop van de volgende twee weken, aldus MIVB.
Een viertal bestaande tickets zullen verdwijnen en vervangen worden door nieuwe tickets, waaronder de JUMP 5 ritten.
https://www.stib-mivb.be/article.html?l ... 531fb9721d
En hier nog wat info over de tariefzone zelf (met bijgevoegde kaart). De luchthaven zelf zou niet onder de nieuwe Brupass XL vallen, maar quasi alle andere haltes van het luchthavendomein wel. En ik dacht dat men toch gratis reed binnen het luchthavendomein, dus dat maakt op zich niet veel uit?
Steven schreef: ↑17 jan 2021, 12:11
Dat het station van de luchthaven niet meetelt zal alles te maken hebben met de diabolotoeslag.
Dat ook, net zoals de toeslag op lijn 12 van de MIVB, maar bij de opgelijste buslijnen zie je ook staan dat de Brupass XL slechts geldig is tot Technics Noord, de halte voor de luchthaven, terwijl het transport van Technics Noord naar de luchthaven zelf d'office gratis is...
Naar de luchthaventerminal kan je zonder bijbetalen met een gewoon kaartje of abonnement van De Lijn
(bus 272,282,359,471,616,620,621,652,659,682,820,830); ook met de Brupass via lijn 12 van de MIVB (in omgekeerde richting daarentegen betaal je het duurdere GO2CITY)
Laatst gewijzigd door joverwimp op 19 jan 2021, 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
kika schreef: ↑04 aug 2020, 17:14
11,5km? Wat is daar het idee achter? Buizingen dus nét niet, Groenendaal net wel. Tervuren(!) ligt zo ongeveer op de grens? Automobilisten kunnen dan in Steenokkerzeel van de E40 er afrijden om dan op een nietbestaand trein te stappen? Luchthaven is uitgesloten, iedereen naar het vliegveld van Grimbergen! Het lijkt op slechts Vilvoorde en een handvol anderen erbij. Ik stel me toch iets anders voor bij een mooi uitgewerkt, overzichtelijk en op elkaar afgestemt OV.
Ja, waarom Buizingen niet en Groenendaal wel ? Huizingen blijkbaar ook niet alhoewel gelegen in (een bizar eilandje van) de xl-zone.
Het komt mij voor dat de NMBS op de rem stond en niet teveel inkomsten wilde derven. Het zou interessant zijn de verdeelsleutel te kennen van de ontvangsten; hoeveel ontvangt de NMBS-MIVB-De Lijn-TEC.
Er zou ook gedacht worden aan een XXL-zone van 30 km.
Niet enkel de NMBS. De grenzen lijken zeer sterk beïnvloed te zijn door de oude NMVB-zonegrenzen, vergeet niet dat ze hieraan al minstens 10 jaar onderhandelen. Dat die zo es vandaag bij De Lijn geen betekenis meer hebben... Het geeft wel een idee hoe moeilijk de onderhandelingen waren, niemand wil graag macht inleveren... Dat merk je trouwens ook aan het vasthouden aan de eigen abonnementen van de vervoerders.
Een uitbreiding van de Brupass over het hele land, regelmatige bussen, treinen en metro’s die naadloos op elkaar afgestemd zijn en waarvoor je slechts één ticket nodig hebt: is ons land er klaar voor? Daarover hield de Bond Beter leefmilieu onlangs een druk bijgewoonde studiedag.
'Grootouders voor het klimaat' vroegen Naomi Cambien, beleidsexpert transport en woordvoerder voor dat thema bij de BBL, om de resultaten toe te lichten. Waar zijn er lichtpunten? Zijn er initiatieven van de overheid, van de openbaar vervoermaatschappijen, van het middenveld in de goede richting? Wat zijn de hinderpalen om tot het geroemde Zwitsers systeem te komen?
Webinar op maandag 13 november: wachtkamer vanaf 10.45, start om 11u tot 12 u.
Hier inschrijven: https://www.grootoudersvoorhetklimaat.b ... 2023-11-13