nieuwe app NMBS Mobility ...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Shrek »

Commendatore schreef: 26 nov 2022, 00:06 Voor wat betreft verschillende apps voor verschillende doelgroepen: kun je dan niet beter één app maken waarbij je 'geavanceerde' opties in de instellingen kunt inschakelen? De vraag is alleen wel of dat echt nodig is, want bij DB Navigator doen ze dat ook niet en die app kan heel erg veel. (Maar Bahn.de in bepaalde opzichten nog iets meer, bijvoorbeeld filteren op treinsoort per deeltraject.)
Ook de vorige nmbs-app kon erg veel. Ik vraag me dan ook af wat er ontbrak en waarom dat niet gewoon toegevoegd kon worden ipv van nul te beginnen en een heleboel functies te verliezen.
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Commendatore »

Volgens mij was die app bijna standaard Hafas, hij leek in elk geval heel sterk op veel Duitse en Oostenrijkse apps. Die kon inderdaad veel meer, maar qua stabiliteit en gebruikersinterface vond ik hem wel wat tegenvallen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Commendatore schreef: 28 nov 2022, 11:11 Volgens mij was die app bijna standaard Hafas, hij leek in elk geval heel sterk op veel Duitse en Oostenrijkse apps. Die kon inderdaad veel meer, maar qua stabiliteit en gebruikersinterface vond ik hem wel wat tegenvallen.
Het gebruiksgemak van de nieuwe NMBS-app is helaas nog een stuk slechter, ook als je de verdwenen functies buiten beschouwing laat. Het begint er al mee dat hij heel... erg... traag... is. Soms duurt het 1 of 2 seconden voordat er iets gebeurt als je ergens op tikt. Echt irritant.

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Paul »

Er zijn ook nog fouten in de app.
Als je een station opzoekt, dan staat er op het tabblad 'Vertrek': "Trains from:", terwijl dat "Trains to" of nog beter "Treinen naar" zou moeten zijn.
En omgekeerd, op het tabblad 'Aankomst' staat "Trains to:" in plaats van "Trains from" of nog beter "Treinen uit".

Naast de functie 'Treinnummer' mis ik de functie 'Storingen en Werken', die je in één oogopslag liet zien waar je problemen kon verwachten op het net...

Ik zal nog maar eens een klacht naar de klantendienst sturen.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie