nieuwe app NMBS Mobility ...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
rvdborgt
Berichten: 3860
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

ik krijg die melding ook, vaak 1 keer voor elke dag sinds de vorige keer dat ik hem niet heb gebruikt. Zeer irritant.
Afsluiten en weer openen lijkt wel eens te helpen.
stijn
Berichten: 199
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door stijn »

Over die App...

Dan heb ik m'n ouders zover gekregen dat ze per trein van en naar de luchthaven gaan i.p.v. met de wagen...

Vorige week komen ze toe op Brussels Airport...

Ticket op App gekocht... betaling laat op zich wachten... "Dit kan tot 10min duren".
Maar op de luchthaven staan poortjes en die gaan dus niet open... Trein weg...
App blijft maar hangen, je moet dan naar helpdesk bellen... antwoord "Niet onze schuld, schuld van uw bank". Koop een nieuw ticket.
Nieuw ticket gekocht aan loket... Door de poortjes... op perron... op dat moment aankondiging "trein afgelast".
Zij terug naar buiten om een koffie te gaan drinken om op de volgende (3de) trein te wachten...
Na de koffie willen ze terug door de poortjes... uiteraard gaat het niet... ticket was al gescand...
Een VRIENDELIJKE dame van het station heeft hun toch doorgelaten.
De VRIENDELIJKE conducteur heeft hen ook een papier gegeven opdat ze hun geld van het eerste ticket zouden kunnen terugkrijgen als het toch van hun rekening zou gegaan zijn.

Conclusie: ik mag m'n ouders terug gaan brengen en halen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 4799
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Dat probleem met een mislukte betaling doet zich blijkbaar vaker voor. Ik heb het ook eens meegemaakt en kreeg dezelfde melding van 10 minuten, melding die je anders nooit krijgt. We zijn ermee naar Esneux gereden als ik het me goed herinner en 5 van de 6 tbg's maakten er geen probleem van. Ze konden inderdaad zien dat ik een poging gedaan had om een biljet te kopen en dat volstond voor hen. De conclusie is dat we gratis van Halle naar Esneux en terug gereisd hebben.
Met mijn ingebakken eerlijkheidsgevoel heb ik de klantendienst gebeld. Daar wist men me te vertellen dat het een gekend probleem is van de app - de schuld werd dus niet in de schoenen van de bank geschoven. De vriendelijke dame wist me ook nog te vertellen dat er waarschijnlijk niets van mijn rekening zou gaan en dat ik in het vervolg beter de klantendienst kon contacteren als de aankoop mislukte. Maar ja, met die melding van de 10 minuten wachttijd denk je dat de aankoop uiteindelijk met vertraging toch zal doorgaan, wat ik inderdaad al eens meegemaakt heb, zodat ik dan 2 keer dezelfde aankoop had.
De charmes van de informatica... waar is de tijd dat ik aan het loket een biljet kon bestellen met een thuis ingevulde cheque en dat ik goeie contacten had met al de personeelsleden aan het loket?
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2580
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainfreak »

Ik heb soms ook dat die melding blijft komen, soms ook 2x klikken ze is weg. Soms krijg ik geen melding.

Mijn indruk is dat melding vaker komt als ik op de NMBS WiFi zit, thuis heb ik er veel minder last van.
Plaats reactie