nieuwe app NMBS Mobility ...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door am62 »

rvdborgt schreef: 26 nov 2021, 15:01
am62 schreef: 26 nov 2021, 14:26 Het opzoeken van de treinnummers zou kunnen vanaf release 3.3, voorzien in januari 2022.
Heb je ook inzicht in de andere ontbrekende zaken? Zoals:
- lijst van storingen
- lijst van werkzaamheden
- Train map
- doorklikken op een station in de route van een trein
- aankomsttijden van de tussenstations tonen in de route van een trein

Voor zover ik kan zien, is er sinds het lanceren van de nieuwe app begin dit jaar maar nieuwe 1 ontbrekende functie gedeeltelijk bijgekomen, nl. het opzoeken van de vertrek- en aankomsttijden van een station. Helaas is het daarbij in de nieuwe app niet mogelijk om de vertrektijden vanaf een bushalte op te zoeken. In de oude app gaat dat wel een dat is zeer handig.

Groetjes,
Rian
Hallo

Ik gebruik die app niet voor alle duidelijkheid. Ik gebruik Railer (via Apple IOS). Veel handiger.
Heb jouw vragen doorgegeven. Hopelijk binnenkort een antwoord.

S
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainlovertje »

rvdborgt schreef: 24 nov 2021, 21:43 Als je de oude app opent, verschijnt nu de mededeling dat die vanaf 2 december niet meer zal werken. Dit terwijl de beloofde verbeteringen in de nieuwe app er nog steeds niet zijn. Alleen de vertrek- en aankomsttijden per station zijn teruggekomen; de rest ontbreekt nog.
Oude app werkt bij mij nog steeds. En die melding heb ik dus nooit zien verschijnen.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Paul »

De oude app werkt inderdaad nog gedeeltelijk.
Biljetten aankopen is niet meer mogelijk.
Dus als je alles wil heb je beide apps nodig...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Paul schreef: 16 dec 2021, 09:57 De oude app werkt inderdaad nog gedeeltelijk.
Biljetten aankopen is niet meer mogelijk.
Dus als je alles wil heb je beide apps nodig...
Zo doe ik het ook. De oude app werkt nog prima voor wat betreft de realtime-informatie.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Zo doen we het allemaal, zeker? De nieuwe app gebruik ik alleen om biljetten aan te kopen. Zonder corona zou ik trouwens waarschijnlijk nog altijd papieren biljetten kopen, omdat die zich nu eenmaal beter laten verzamelen. Waarom er per se een nieuwe app moest komen met minder mogelijkheden is anders wel een prangende vraag. Marketing, veronderstel ik, en de marketeers moeten ook bezig blijven...
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door jan_olieslagers »

de marketeers moeten ook bezig blijven
Daar komt het maar op aan, inderdaad. Die lieden zijn opgeleid om te verkopen, en verkopen doen ze. Zichzelf in de eerste plaats!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Sinds vorige week komt er een waarschuwing in de oude NMBS-app dat hij wordt vervangen door een nieuwe app. De eerste dag waren dat er 4, daarna elke dag opnieuw 1 waarschuwing, die je telkens weg moet tikken.
Ondertussen zijn er al maanden geen ontbrekende functies meer toegevoegd en is de waardering van de nieuwe app onverminderd laag.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 07 mar 2022, 11:41 Sinds vorige week komt er een waarschuwing in de oude NMBS-app dat hij wordt vervangen door een nieuwe app. De eerste dag waren dat er 4, daarna elke dag opnieuw 1 waarschuwing, die je telkens weg moet tikken.
Ondertussen zijn er al maanden geen ontbrekende functies meer toegevoegd en is de waardering van de nieuwe app onverminderd laag.

Groetjes,
Rian
Maar de oude app werkt nog wel gewoon. Ik hoop stiekem dat ze op dezelfde database steunen en dat de oude dus gewoon zal blijven werken.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 07 mar 2022, 11:48 Maar de oude app werkt nog wel gewoon.
Uiteraard, ik heb ook niets anders beweerd.
Het is gewoon ontzettend arrogant dat ze die nieuwe app zo pushen, terwijl die verre van klaar is. In zijn huidige vorm vind ik de nieuwe app nog steeds onacceptabel. De nieuwe app gebruik alleen om (soms) treinkaartjes te kopen.

Groetjes,
Rian
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door thejay »

Ondertussen gebruik ik als alternatief vaak die van de CFL voor actuele treinreizen (= ook Hacon/Siemens).
De realtime van de NMBS werkt hier over het algemeen ook, storingsberichten uiteraard niet.

Voor planningen op langere termijn gebruik ik dan weer veel de AVV versie, aangezien hier ook de dienstregelingen van heel De Lijn en TEC Liège-Verviers gekend zijn.

De nieuwe NMBS app -die ik indertijd wel even bekeken heb maar dus zeker niet gebruik- lijkt me wat gebaseerd op die van de SNCF, of ben ik mis?
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door ostbahnhof »

de zoekmachine per station maakt toch wel bokkesprongen....
Bijlagen
BC050A8C-E66E-4A97-8128-FF8C778C895B.png
CACAA921-5618-4DFE-9DA3-735E045A08DF.png
trein92
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2016, 15:50

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trein92 »

Sinds vanochtend krijg ik de melding dat de oude app niet meer in gebruik is constant. Weg klikken helpt niet meer, komt dadelijk terug.
Dus ik vrees dat het game over is...

Zijn er alternatieven die jullie aanraden naast de 'nieuwe' NMBS app?

ps: om terug te komen op één van bovenstaande punten: je kan inderdaad per station opzoeken, maar ook weer niet een uur in het verleden. Er is nog werk aan... :(
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door overweg13 »

Ik kon de oude app na 2 keer wegklikken normaal gebruiken. Het blijft een regelrechte schande dat functionaliteiten van de oude app niet meer/nog niet beschikbaar zijn in de nieuwe app. Maar ja, IT'ers en marketeers (racketeers) weten wat goed voor je is...
Als je echt gegevens wil over treinen in het verleden, dan kun je naar de website gaan een vertragingsattest aanvragen. Sinds de nieuwe app, grijp ik makkelijker naar de website.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door Zorba »

Railer blijft een heel goed alternatief voor iOS en ik gebruik het dagelijks. Enkel tickets kopen is niet mogelijk.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: nieuwe app NMBS Mobility ...

Bericht door trainlovertje »

Probleem doet zich bij niet voor. Misschien app eens geforceerd afsluiten en opnieuw proberen?
Plaats reactie