Geen CityRail meer
Geen CityRail meer
Iemand al opgevallen dat in de nieuwe lijn-brochure (36 in dit geval) de 'CR'-treinen nu 'L'-treinen worden genoemd? Vermoedelijk voor de onduidelijkheden?
Toen ik alleszins de eerste keer van CityRail hoorde, klonk het in mijn oren meer iets gelijkaardigs als een InterCity.
Toen ik alleszins de eerste keer van CityRail hoorde, klonk het in mijn oren meer iets gelijkaardigs als een InterCity.
Re: Geen CityRail meer
De CityRail is net zoals de Brussels Airport Express afgeschafte terminologie.
Die managers moeten zich toch met iets bezig houden hé.
Die managers moeten zich toch met iets bezig houden hé.
Re: Geen CityRail meer
Dat is inderdaad zo - staat gewoon in de netverklaring.Retard schreef:Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.
Groetjes,
Rian
Re: Geen CityRail meer
Wat betekent een rijpad net? Hoe bedoel je juist dat het goedkoper kan zijn?Retard schreef:Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.
Maar ik lig er alleszins niet van wakker, want eigenlijk was een CR-trein toch gewoon een L-trein? Ik snap niet waarom ze dat ooit een aparte naam gegeven hebben?
Re: Geen CityRail meer
Een rijpad is een toelating van IT-N, een dienst van Infrabel om op dat moment op het net te mogen rijden.The Terminator schreef:Wat betekent een rijpad net? Hoe bedoel je juist dat het goedkoper kan zijn?Retard schreef:Naar het schijnt zou een L-trein-rijpad goedkoper zijn dan een CR-rijpad.
Maar ik lig er alleszins niet van wakker, want eigenlijk was een CR-trein toch gewoon een L-trein? Ik snap niet waarom ze dat ooit een aparte naam gegeven hebben?
De CR's zijn er gekomen om het GEN in de verf te zetten.
Re: Geen CityRail meer
Zit toch maar raar in elkaar allemaal
Nu rijden de klassiekjes daar met hun CityRail paintjob, en zijn er op papier eigenlijk geen CR's meer
Nu rijden de klassiekjes daar met hun CityRail paintjob, en zijn er op papier eigenlijk geen CR's meer
Re: Geen CityRail meer
Behalve dat het niet zo eenvoudig ligt: de L Geraardsbergen - Dendermonde stopt niet tussen Halle en Brussel-Zuid, de L van Braine-le-Comte naar Leuven wel. Je hebt nu de wat gekke situatie dat er om .23 een L-trein vertrekt in Halle die direct naar Brussel rijdt, en om .29 eentje die dat wel doet.The Terminator schreef: Maar ik lig er alleszins niet van wakker, want eigenlijk was een CR-trein toch gewoon een L-trein? Ik snap niet waarom ze dat ooit een aparte naam gegeven hebben?
Overigens zou dit een ideaal moment zijn om eens een onderzoekje te doen bij de reizigers. Twee vragen zouden moeten volstaan: 1. heb je al gemerkt dat Cr's nu L genoemd worden; 2. wat houdt die naamwijziging concreet in? Het zou meteen een beeld geven van het belang van die naamgeving.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Geen CityRail meer
Hazo, ja das idd wel raar.
Ik heb ook nog een vraag ivm de L1593 die ik zou moeten nemen om 22.06H in Zellik om naar Brussel-Noord te gaan (de laatste verbinding).
Maar in de dienstregeling van lijn 60 is het aankomst uur in Noord niet opgeschreven. Terwijl de routeplanner mij deze trein laat nemen + volgens Railtime stopt hij ook daadwerkelijk in Noord. Wat denken julie?
Dienstregeling lijn 60:
Railtime:
Ik heb ook nog een vraag ivm de L1593 die ik zou moeten nemen om 22.06H in Zellik om naar Brussel-Noord te gaan (de laatste verbinding).
Maar in de dienstregeling van lijn 60 is het aankomst uur in Noord niet opgeschreven. Terwijl de routeplanner mij deze trein laat nemen + volgens Railtime stopt hij ook daadwerkelijk in Noord. Wat denken julie?
Dienstregeling lijn 60:
Railtime:
Re: Geen CityRail meer
Foutje komt is te vinden voor alle treinen van de 15xx in die richting blijkbaar als je de rest van de folder bekijkt. Niets van aantrekken dus.