Zwitserland en een beetje Italie

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Steven schreef:
SteC schreef:Waarom willen ze dat eigenlijk doen?

Is dat gewoon omdat er een beperkt aantal rijtuigen de hellingen op geduwd mogen worden dat ze zo de last in 2 delen?
neen geeeft gewone vlotte mogelijkheden in veranderen van samenstelling zonder de loc te moeten verzetten
Inderdaad.

De SBB gebruikt voor heel wat IC verbindingen getrokken treinen, die een vaste samenstelling hebben van 7 tot 9 rijtuigen, met een stuurstandrijtuig. Daar worden dan tijdens de spits "versteringsmodules" aan gehangt, die bestaan uit tot 3 rijtuigen en een stuurstandrijtuig. Die versterkingsmodules kunnen zowel aan de kant waar de locomotief zich bevindt, als aan het stuurstandrijtuig aangekoppeld worden. Het hangt maar af van wat in het station waar de versterking gebeurt het handigst uitkomt.
En zo krijg je dus soms een gesandwichte loc te zien.

Overigens, EW IV versterkingsmodules worden ook wel gebruikt om treinen die uit IC2000 rijtuigen bestaan te versterken.

Op deze website kan je opzoeken wat de samenstelling van een trein in Zwitserland:
http://www.reisezuege.ch
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22521
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd maar die zag je niet in kandersteg want daar komen (zover ik weet) de ic2000 rijtuigen niet
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Steven schreef:idd maar die zag je niet in kandersteg want daar komen (zover ik weet) de ic2000 rijtuigen niet
IC2000 rijtuigen zijn voor de Lötschberg lijn "buiten profiel". Die kom je daar inderdaad niet tegen.

Krist
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:ziet iedereen de tweede trein?
Om zo een spookbeeld te krijgen hoe stel je dan je camera in?
Wover

Bericht door Wover »

Als het een voorbijrijdende trein is, zal het gewoon een langere sluitertijd zijn, maar aangezien het hier om een tamelijk verlichte omgeving gaat, neem ik aan dat er gewoon elke halve seconde ofzo een foto is genomen die dan op elkaar geplakt zijn ofzo.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22521
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:Als het een voorbijrijdende trein is, zal het gewoon een langere sluitertijd zijn, maar aangezien het hier om een tamelijk verlichte omgeving gaat, neem ik aan dat er gewoon elke halve seconde ofzo een foto is genomen die dan op elkaar geplakt zijn ofzo.
neen hoor gewoon met de sluitertijd, was 30seconden, waarvan de doorrijdende goederentrein ongeveer een 10-15 seconden voor zich had
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Dat was dan met je diafragma op f/22 of zo?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22521
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

SteC schreef:Dat was dan met je diafragma op f/22 of zo?
heel juist :-)
Bert

Bericht door Bert »

Dan zal ik toch nog een tijdje moeten wachten. Ik kan met dit toestel namelijk maar een sluitertijd van 8 seconden nemen. :?
Toch bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22521
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:Dan zal ik toch nog een tijdje moeten wachten. Ik kan met dit toestel namelijk maar een sluitertijd van 8 seconden nemen. :?
Toch bedankt :wink:
da is dan idd wel een probleem :-) hehe maar met 8 seconden kan je ook al een paar mooie effecten bekomen hoor :-)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Zo, ik ben niet de enige die naar Wallis is geweest :D Mijn foto's zijn te vinden op dit forum:
http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.c ... 1154261981
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22521
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bij ons was het de grens he, want kandersteg is al geen wallis meer :-)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Hohtenn en Ausserberg wel :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22521
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bastiaan schreef:Hohtenn en Ausserberg wel :wink:
weet ik wel, ma da waren daguitstapkes voor ons :-)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Dus je bent wel in Wallis geweest.
Plaats reactie