Is dat gewoon omdat er een beperkt aantal rijtuigen de hellingen op geduwd mogen worden dat ze zo de last in 2 delen?
neen geeeft gewone vlotte mogelijkheden in veranderen van samenstelling zonder de loc te moeten verzetten
Inderdaad.
De SBB gebruikt voor heel wat IC verbindingen getrokken treinen, die een vaste samenstelling hebben van 7 tot 9 rijtuigen, met een stuurstandrijtuig. Daar worden dan tijdens de spits "versteringsmodules" aan gehangt, die bestaan uit tot 3 rijtuigen en een stuurstandrijtuig. Die versterkingsmodules kunnen zowel aan de kant waar de locomotief zich bevindt, als aan het stuurstandrijtuig aangekoppeld worden. Het hangt maar af van wat in het station waar de versterking gebeurt het handigst uitkomt.
En zo krijg je dus soms een gesandwichte loc te zien.
Overigens, EW IV versterkingsmodules worden ook wel gebruikt om treinen die uit IC2000 rijtuigen bestaan te versterken.
Op deze website kan je opzoeken wat de samenstelling van een trein in Zwitserland: http://www.reisezuege.ch
Als het een voorbijrijdende trein is, zal het gewoon een langere sluitertijd zijn, maar aangezien het hier om een tamelijk verlichte omgeving gaat, neem ik aan dat er gewoon elke halve seconde ofzo een foto is genomen die dan op elkaar geplakt zijn ofzo.
Wover schreef:Als het een voorbijrijdende trein is, zal het gewoon een langere sluitertijd zijn, maar aangezien het hier om een tamelijk verlichte omgeving gaat, neem ik aan dat er gewoon elke halve seconde ofzo een foto is genomen die dan op elkaar geplakt zijn ofzo.
neen hoor gewoon met de sluitertijd, was 30seconden, waarvan de doorrijdende goederentrein ongeveer een 10-15 seconden voor zich had