Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwagon

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
kevinmrn

Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwagon

Bericht door kevinmrn »

Hallo iedereen, dit is hier mijn eerste bericht. Ik heb wat liggen zoeken naar de beste plaats om dit bericht te posten veronderstelde dat dit de beste locatie was. Ik ben laatste jaars student in kortrijk, en ik zou graag voor mijn eindwerk van het vak postproductie opnames doen in een lege treinwagon.

Dit mag liefst een zijn die geen dienst meer doet zodat ik tijd kan nemen om mijn opnames te maken. Wat ook belangrijk zal zijn is dat de opnames binnenin de wagon zullen plaats vinden, dus ik zal er op de een of andere wijze moeten kunnen binnenraken. In de film zal de trein nog gebruikt worden en door middel van vfx terug rijden. Dus de wagon mag er niet te versleten uitzien dus geen stoelen die ontbreken, gaten in de plafond... De ramen zijn momenteel niet van belang want deze worden in de film achteraf toch vervangen door virtuele. En ten slotte mag niet te oubollig zijn. Het zou een trein moeten zijn met al enige vorm van electronica. Je kent het wel bovenaan de deuren die de wagons verbindt, een electronisch bordje met "next stop brussels" op.

Dus als iemand een treinwagon weet staan laat dit zeker weten, ook als die die niet aan de beschrijving voldoet mag je het ook zeker posten. Een trein die er filmisch uitziet kan het zeker ook interessant maken en me misschien op nieuwe ideëen brengen.

Alvast bedankt voor de tijd te nemen dit te lezen!

Ik hoop spoedig meer van jullie te horen!!
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door Jérôme »

kevinmrn schreef:Het zou een trein moeten zijn met al enige vorm van electronica. Je kent het wel bovenaan de deuren die de wagons verbindt, een electronisch bordje met "next stop brussels" op.
Een afgevoerde rijtuig met zo'n bordje zal je niet vinden, ze zijn nog allemaal in dienst. Bij de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij hebben wij rijtuigen uit de jaren 50 (waar het intereur bijna gelijk is met het intereur van sommige nog in dienst zijnde treinstellen) en een Pakwagen waar je opnames zou kunnen maken.

Als je geïnteresseerd bent, kunt je een mail sturen naar info@miljoenenlijn.nl
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
kevinmrn

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door kevinmrn »

Hallo jerome. Dat bordje kan in principe achteraf met 3D software worden toegevoegd. Dus dit mag zeker geen probleem vormen.
Ik zal meteen eens mailen om te horen of er iets geregeld kan worden.
Ik ben zelf wel van het Antwerpse, en heb een kot in Kortrijk. Ik zit er zeker niets mee in zo ver te reizen voor de opnames maar mocht er iets korterbij zijn zou het wel veel vergemakkelijken.


Bedankt voor je antwoord!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door trainfreak »

Wat ik zou voorstellen: benadeer eens de diverse verenigingen in België.
Zo heb je het StoomCentrum Maldegem in Maldegem,
Stoomtrein Dendermonde-Puurs in Baasrode (bij Dendermonde),
TSP in Ciney/Saint-Ghislain,
CFV3V in Mariembourg,
en het Kolenspoor te As

Ik denk wel dat ze u hier ook een stuk verder gaan kunnen helpen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door Accelerat »

Achteraf zou ik wel erg geïnteresseerd zijn in het eindresultaat! :D
kevinmrn

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door kevinmrn »

Danku voor de informatie trainfreak. Ik zal ze zeker eens contacteren. In de hoop dat ik ergens binnenraak.

Wat het eindresultaat bedreft, dat is momenteel nog toekomstmuziek, zoals steeds is het proces belangrijker en ten slotte bepalend, en dit zal nog even duren :wink: .
Cipallieter

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door Cipallieter »

Als het bij de spoorwegen niet zou lukken zou je eventueel eens kunnen proberen bij Campus Vesta in Emblem.
Dat is het opleidingscentrum van hulpdiensten en zij beschikken over een ouder treinstel dat gebruikt wordt bij oefeningen.

't Is alweer een hele tijd geleden dat ik er geweest ben maar ik meen mij te herinneren dat er ook nog een oud rijtuig staat langs de N14 tussen Massenhoven en Zoersel.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Op zoek naar een filmlocatie in een afgevoerde treinwago

Bericht door profke »

zoo planckendael?
Plaats reactie