Hier en daar wat

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Sander schreef:Uhm, DLC rijdt met enkele Klazen omdat multiplé met Class 66 niet toegestaan is hè :wink: .
is wel toegestaan, staat in OP DE BAAN nr 74 p46 en 47 (boekje van TSP-PFT) een paar foto's waar je ze in dubbel ziet rijden
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

prachtige foto's
edje

Bericht door edje »

Concurrent schreef:En zo blijven we heel goede vriendjes met onze noorderburen :twisted: Ik kan me maar één helling opnoemen in nederland en dat is aan het ondergronds station station richting venlo , en dat is een klein venijnig hellingetje.Wat me dan ook weer opvalt is dat we in belgie op sommige trajecten enkele 10-tal minuten gewoon tractie kunnen uitlaten dat onze trein gewoon de snelheid aanhoud , in nederland kun je dus met constante tractie rijden.

En voor wie al eens richting nederland gereden heeft, zou je het logisch vinden als je een snelheidsbeperking krijgt dat enkel staat aangegeven met een geel sein met daaronder een wit lichtcijfer?Bij mijn weten wil geel sein zeggen , afremmen naar 40/u en volgend rood , in nederland is dat dus bij een snleheidsbeperking ook een geel sein , enkel het volgende is gewoon groen...???....Wat ben ik dan toch blij dat ik in België gewoon de Groen/Geel horizontaal situatie krijg!En ik heb nog heel wat kritiek op de ATB.Dat ding geeft aan wanneer je moet gaan remmen en wanneer je de remmen mag lossen ????Leve de stalen borstel dan maar , vind nog altijd beter dat je zelf bepaald hoe/wanneer en hoe laat je remt voor een rood sein!

Zo weer even mijn kritiek richting NS :P
De situatie die jij aangeeft, is niet normaal.
Een geel sein betekend
Snelheid verminderen tot 40km/h of zoveel minder om voor het eerst volgend stoptonend sein te kunnen stoppen.
Als jou volgend sein groen is, dan is dat sein net overgesprongen, van rood naar groen.
Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij een splitsing
Je hebt een trein voor je zitten, die bij een splitsing linksaf slaat.
Dan heb je al je seinen voor je rood, immers er zit een trein voor je.
Op het moment dat de trein die voor je zit de splitsing is gepasseerd. Gaat het wissel om, en kan jij weer groen krijgen.
Dit kun je ook al merken aan de ATB, die dan verspringt van code. van 4 naar hoger.

Tijdelijke snelheidsbeperkingen kan je ook met seinen weergeven
Als je bij een splitsing komt van een lijn, met 140km/h
en je moet over een aftakend wissel die je maar mag berijden met 80km/h
Dan krijg je al op remafstand van dat wissel het volgende sein Afbeelding Een groen knipperd sein met een witte 8, na het wissel krijg je dan gewoon weer een groen sein, en mag je de baanvaksnelheids weer aannemen.


Ohww ja , als de ATB je al moet dwingen om af te remmen, dan ben je vaak te laat.
De kunst is om het het belletje net niet te laten rinkelen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ter info, eens je wat gewoon bent aan tbl2 heb je gelijkaardige ervaringen hoor, die verplicht u ook om te remmen, eens ETCS er komt zullen ze u nog zoveel meer doen doen tegen uw zin. hoe geavanceerder het seinsysteem hoe meer controle
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:is wel toegestaan, staat in OP DE BAAN nr 74 p46 en 47 (boekje van TSP-PFT) een paar foto's waar je ze in dubbel ziet rijden
Hoe kun je zien op een foto dat ze multiplé reden? In opzending mag inderdaad wel. En vertrouw dat boekje van het TSP nou maar niet te veel, ik lees het zelf niet, maar volgens de mensen die het wel lezen staan er zat fouten in (o.a. de reeks 25.5-omloop).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Sander schreef:
Steven schreef:is wel toegestaan, staat in OP DE BAAN nr 74 p46 en 47 (boekje van TSP-PFT) een paar foto's waar je ze in dubbel ziet rijden
Hoe kun je zien op een foto dat ze multiplé reden? In opzending mag inderdaad wel. En vertrouw dat boekje van het TSP nou maar niet te veel, ik lees het zelf niet, maar volgens de mensen die het wel lezen staan er zat fouten in (o.a. de reeks 25.5-omloop).
bwa zover ik op de drie foto's kan zien geeft die toch indruk da beide in tractie zijn en anders ligt het aan de weersomstandigheden waarin de foto's gemaakt zijn :-) dan ben ik mis vergeef me dan 8)
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:bwa zover ik op de drie foto's kan zien geeft die toch indruk da beide in tractie zijn en anders ligt het aan de weersomstandigheden waarin de foto's gemaakt zijn :-) dan ben ik mis vergeef me dan 8)
Dat kan er al meer op lijken :wink: . Bij dezen vergeven :P .
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Concurrent schreef:jaja begint al niet he :P ik zeg graag waar het op staat en zal me ook voor niemand inhouden :P
Pijnlijk :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het gaat hier over die foto's he mannen :-) terug naar den topic dus
Bert

Bericht door Bert »

Zeer mooie foto's Tommy :wink:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

DLC heeft genoeg aan 3200PK enkel :P als ze met 2 loc's achter elkaar hangen , hangt de 2de gewoon op sleep.Evenals hij achteraan de trein hangt!Als ze beide in tractie zouden staan , zou je een serieus zware mercedes op de rails loslaten denk ik :lol:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Dank u .. voor de leuke reacties :wink: :lol:
Plaats reactie