Details fotopunt

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Details fotopunt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Even een vraagje aan de fotografen. Ik zie regelmatig foto's die langs lijn 50A ter hoogte van Sint-Anna-Pede gemaakt zijn, steeds op dezelfde plaats. Ter illustratie voeg ik onderaan een beeld van Daniël Vervoort bij, dat ik van spoorsitenl.nl. geplukt heb (waarvoor excuus).

Kent iemand toevallig de exacte coördinaten van die locatie? Zo ja, is er daar nog iets te zien of is het daar één grote puinhoop door de grootschalige werkzaamheden op lijn 50A? En is die plek vlot bereikbaar met het openbaar vervoer?

Niet dat ik zo'n fotografisch talent ben, maar ik zou er (binnen enkele maanden) de rijke avondspits eens willen waarnemen en tegelijkertijd proberen wat foto's te maken.

Groeten,

Sint-Anna-Pede.jpg
Sint-Anna-Pede.jpg (40.26 KiB) 4627 keer bekeken
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Details fotopunt

Bericht door Steven »

deze leuke locatie is niet meer wat ze is, in tegendeel deze plaats is momenteel 1 en al chaos. zowel links als rechts van het spoor is op deze plaats een grootse werf bezig in funcie van het GEN, haast ontoegankelijk gebied geworden en niet meer zo geschikt om een foto te maken.

De foto werd namelijk gemaakt kort bij een brugje (momenteel volledig verdwenen) dat de kortste weg was om er te geraken komende van de Brusselse ring, om er nu te geraken op dit punt (foto genomen in de ochtend) moet je dus rondrijden.
de straat die er lag op die plaats = Hof ter Mullenstraat die overgaat in de Lennikseweg (dat was het brugje dus). Zelfs op google maps in satellietmodus kan je zien da de werken er volop bezig zijn en de brug weg is.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Details fotopunt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dankjewel, Steven.

Heb je toevallig andere suggesties voor lijn 50A tussen Brussel-Zuid en Y. Sint-Katarina-Lombeek? (m.a.w. een plek waar alle verkeer richting Gent/Kortrijk passeert en waar de werkzaamheden het landschap niet te opvallend verstoren)

Groeten,
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Details fotopunt

Bericht door Steven »

Ik vrees dat je daarvoor een beetje te laat bent, de plekken waar ze nog niet werken zijn juist de lelijkste fotoplekken (te veel beton, asfalt en te weinig plaats om vlot te staan en een leuke foto te kunnen maken. Ze hebben de laatste tijd al redelijk wat werven gestart langs de L50A dit in tegenstelling met L124 waar er nog heel wat werven moeten starten.
Ik ben er deze ochtend nog langs gereden en kon geen enkele degelijke plaats meer zin om er te spotten daar waar er vroeger wel een drietal punten waren (daar zijn ze nu dus overal aan het werk).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Details fotopunt

Bericht door dentheo »

Moet dit draadje niet ergens anders, dan onder modelspoor ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Details fotopunt

Bericht door Steven »

merci, was me niet opgevallen, is verplaatst naar fotografie.
Plaats reactie