L154 dinant givet, reacties.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

L154 dinant givet, reacties.

Bericht door Steven »

mensen die al een reactie of vragen kwijt willen over de uitstap kunnen die hier kwijt :-)
Laatst gewijzigd door Steven op 25 apr 2006, 02:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Wanneer gaan wij dat ook eens doen ? lol :lol:

Nene .. zeer mooie reportage. :shock: Eigenlijk een leuk lijntje om het zo te zien. En natuurlijk spijtig dat dit niet meer bereden is :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Tommyken schreef:Wanneer gaan wij dat ook eens doen ? lol :lol:

Nene .. zeer mooie reportage. :shock: Eigenlijk een leuk lijntje om het zo te zien. En natuurlijk spijtig dat dit niet meer bereden is :(
die mening waren wij ook toegedaan, wacht tot ik deze avond de rest online zet, ge gaat zien dat het tot in frankrijk en zelfs daar in givet echt niks waard is voor de moment, er komt daar 1 treintje toe met een MW, dat is al, wat ooit een internationale lijn was is veel van zijn glorie verloren
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Prachtig!

Maar waarom laten ze dat sein eigenlijk branden? Die lijn is toch al enkele jaren buiten dienst. Ik durf wedden dat als de rode lamp kapot is ze er nog een nieuwe in steken ook :roll:
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Tim schreef:Prachtig!

Maar waarom laten ze dat sein eigenlijk branden? Die lijn is toch al enkele jaren buiten dienst. Ik durf wedden dat als de rode lamp kapot is ze er nog een nieuwe in steken ook :roll:
Heb ooit eens ergens gelezen dat dat een sein met LED's is, dus kan eigenlijk bijna niet kapot gaan. :wink:


Prachtige reportage, 2 jaar geleden ben ik daar eens met de fiets gepasseerd, toen was de lijn overwoekerd met wilde doornstruiken. Nu ziet ze er al heel wat properder uit! Iemand een idee waarom ze deze lijn opgekuist hebben?
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Mooie fotoreeks. Zou nog wel een mooie toeristische attractie worden moest daar een passend historisch locomotiefje op rijden...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Tot voor een paar jaar was dit ook een toeristische lijn, uitgebaat door de CFV3V. Jammer dat ze er mee gestopt zijn.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Dat is inderdaad wel spijtig :(
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Eerst en vooral een dikke proficiat aan Steven voor de mooie foto's en ik ben al benieuwd naar het vervolg.Het is inderdaad jammer dat er daar geen treinen meer rijden :(


Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

mooie topic
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dank je voor de reactie, voor de liefhebbers deel 2 staat er bij tevens het slot van die reportage :-)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Zeer mooi!

Ik denk dat ik al weet wat gedaan deze zomer :P

Knipperden de witte lichten van de overwegen nog? Die lagen wel af zeker?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Tim schreef:Zeer mooi!

Ik denk dat ik al weet wat gedaan deze zomer :P

Knipperden de witte lichten van de overwegen nog? Die lagen wel af zeker?
alle seinen uitgezonderd het sein aan de vertakking Neffe waren gedoofd, dus eveneens geen overweglichten

dat het sein aan de vertakking neffe nog in dienst is, is normaal, de vertakking is zelf nog in dienst enkel het afwijkende gedeelte niet, maar voor de normale werking van de rest moet dat ene sein dus wel branden, dit is een sein zonder LED's die worden momenteel enkel gebruikt bij galgseinen, zoals in brussel noord en brussel zuid het geval is, de seinen die op een gewone mast zijn gemonteerd hebben dus nog steeds gewone lampen
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

In spoorwegjournaal 144 staat er nochthans dat daar diodes in steken..., soit het is en blijft een rood licht.

Was er daar in Hermeton niks meer terug te vinden van de vertakking naar Mariembourg? Die lijn is ondertussen wel al een fietspad geworden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

niet echt iets van die vertakking gezien nee , van dat sein staat idd in dat tijdschrift, maar daar zijn ze dus mis in :-) aangezien de vorm van de zonnekapkes die boven de lichten staan bij een ledsein anders zijn dan de klassieke ze zijn wat hoekiger, dit sein is dus nog een gewoon puur lichtsein hoor :-) zeker weten :-)
Plaats reactie